سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزارت علوم در هفته‌ای که گذشت؛

از مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری تا وعده وزیر علوم برای تخصیص ارز دانشجویی

وزارت علوم هفته گذشته با اخباری حول در اختیار قرار گرفتن ارز دانشجویی وانتخاب رشته کنکور سراسری گذشت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، وزارت علوم در هفته گذشته با اخباری حول تخصیص اعتبار ۲۱ میلیاردی به سراهای دانشجویی،  افزایش ۱۵ درصدی شهریه دانشگاه‌های تهران و تبدیل وضعیت کارکنان دانشگاه پیام نور سپری شد.

دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ منتشر شد + دانلود دفترچه

براساس اعلام سازمان سنجش دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری ۹۸ روی سایت این سازمان قرار گرفت.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند با مراجعه به سایت این سازمان  دفترچه را دریافت کنند و از یکشنبه  ۲۰ مرداد الی پنج‌شنبه ۲۴ همین ماه فرآیند انتخاب رشته را انجام دهند.

رتبه‌های برتر کنکور سراسری امسال از کدام استان‌ها هستند؟

در  آزمون سراسری امسال که رتبه‌های آن از صبح امروز اعلام شده است نام داوطلبان تهرانی بیش از سایر داوطلبان به چشم می‌خورد از مجموع برگزیدگان آزمون امسال تعداد بسیاری از آن‌ها در شهر تهران زندگی می‌کنند و ۴۶ درصد نفرات برتر کنکور۹۸ تهرانی هستند.

برگزیدگان گروه آزمایشی هنر همگی از استان تهران هستند و نفرات اول گروه آزمایشی علوم تجربی و زبان خارجه هم همانند گروه آزمایشی هنر از استان تهران هستند.

اما نام ۲ داوطلب لاری در گروه آزمایشی علوم انسانی به چشم می‌خورد و نفر اول این گروه متعلق به شهر لار است.

بیشترین تنوع استانی در گروه آزمایشی علوم تجربی به چشم می‌خورد در این گروه داوطلبانی از استان‌های تهران، تبریز، شیراز، مشهد، رشت، اهوا، بیرجند و ابرکوه در میان رتبه‌های برتر یک تا ۱۰ قرار گرفته‌اند.

حمایت سازمان تبلیغات اسلامی از تولید نوشت افزار وطنی

حجت‌الاسلام محمد قمی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی اظهار کرد: ما به دنبال الگوی مناسب اسلامی ایرانی در ارتباط با این حوزه هستیم که قطعا تصمیمات و تحلیلات زیست‌بومی خاصی در این باره خواهیم گرفت. در واقع باید با الگو‌های اسلامی مطابقت و از مسائل اصلی موضوعات فرهنگی باشد. این تصمیمات به دور از واقعیت و عملی شدن نخواهد بود.

حجت‌الاسلام قمی بیان کرد: در تمامی نقاط جهان نوشت‌افزار از اهمیت زیادی برخوردار است، اما در فرهنگ ما ایرانی‌ها فعالیت‌های مدرسه و آموزش و پرورش در این باره بسیار محترم و ارجمند خواهد بود، زیرا آنچه در ارتباط با کودکان باشد، بسیار با ارزش است.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی با اشاره به بحث اقتصادی در این حوزه گفت: از لحاظ مالی و بهینه سازی ما در این باره تصمیماتی نگرفته ایم پس قطعا باید بر این موضوع تأمل شود. مادران اهمیت زیادی در خرید نوشت‌افزار دارند که باید به این نقش توجه بسیاری شود و حتما در این چرخه تاثیر چشمگیری خواهند گذاشت.

۲۰ مرداد؛ آغاز زمان انتخاب رشته

ابراهیم خدایی، رئیس سازمان سنجش اظهار کرد: آزمون سراسری ۹۸ با یک شرکت بیش از یک میلیون داوطلبان در ۵۱۸ حوزه امتحانی و ۱۹ کشور خارجی برگزار شد.
او ادامه داد: در آزمون سراسری امسال بیشترین شرکت کننده در آزمون تجربی بود.
رئیس سازمان سنجش کشور با بیان اینکه ۹ درصد داوطلبان در آزمون غایب بودند، گفت: تعداد ۸۳۲ هزار و ۲۸۹ نفر در این دوره از کنکور سراسری مجاز به انتخاب رشته شدند.
او با بیان اینکه نسبت به پارسال افزایش ظرفیت داریم و از مجموع ۷۶۷ هزار ظرفیت، ۵۶۶ هزار نفر رشته بی آزمون است.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: ۱۲۸ هزار نفر ظرفیت روزانه است و در رشته پزشکی ۸ هزار و ۳۸ نفر افزایش ظرفیت داشته ایم.
خدایی با اشاره به سهمیه کنکور مناطق سیل زده گفت: به داوطلبان استان‌های گلستان، خراسان شمالی، لرستان و خوزستان ۵ درصد سهمیه اضافی داده شده و خانواده‌هایی که آسیب کامل دیدند با تایید فرمانداری و با احتساب دو برابر تعهد خدمتی در محل سکونت، می‌توانند از این سهمیه استفاده کنند.
او درباره انتخاب رشته بیان کرد: فرآیند انتخاب رشته از ۲۰ مرداد ۹۸ آغاز می‌شود و تا ۲۴ مرداد ادامه دارد. انتخاب رشته با آزمون و سوابق تحصیلی در سامانه وجود دارد و کلیه داوطلبان حتی آن‌هایی که در آزمون هم شرکت نکرده باشند در رشته‌های با سوابق تحصیلی می‌توانند، انتخاب رشته کنند.
رئیس سازمان سنجش و آموزش کشور ادامه داد: برای انتخاب رشته ۳ بسته راهنما وجود دارد یکی ویژه نامه انتخاب رشته، سیستم مجازی انتخاب رشته و علاوه برآن کارگاه‌های انتخاب رشته برای آموزش پرورش برگزار شد و داوطلبان می‌توانند از پایگاه آموزش و پرورش استفاده کنند.

ارز دانشجویی تا ۲ ماه آینده در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد

منصور غلامی وزیر علوم اظهار کرد:هدف از این نشست گسترش همکاری‌های علمی بین دانشگاه‌های ایران و جهان در زمینه علم و فناوری است. این مقالات زمینه همکاری‌های آتی علمی برای تبادل ملاحظات، انتظارات و پیشنهادات ما است.
وی گفت: توسعه روابط علمی بین المللی یک سیاست مهم در وزارت علوم تحقیقات و فناوری است.
او افزود: خوشبختانه در چند سال اخیر دانشگاه‌های ما با انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک با کشور‌های مختلف و اعزام اعضای هیئت علمی دانشجویان برای فرصت‌های مطالعاتی و از طرف دیگر پذیرش اساتید محققین دانشگاه‌های کشور‌های دیگر برای حضور در سمینار‌ها و کار‌های تحقیقاتی مشترک در بحث توسعه فناوری ورود بسیار خوبی داشتند.
غلامی بیان کرد: این ارتباطات بین دانشگاهی به خوبی گسترش پیدا کرده و مسئله مهم ما در این نشست بین المللی بحث توسعه و تعمیق این همکاری هاست.

ساخت خوابگاه جدید برای مهر۹۸

ناصر مطیعی رئیس صندوق رفاه دانشجویان درباره تعمیر و تجهیز سرا‌های دانشجویی اظهار کرد: تاکنون ۸۵ خوابگاه مشمول طرح ارتقا شده‌اند بنابراین به صورت مشترک با دانشگاه‌ها کار بازسازی شروع شده است؛ طرح تعمیر، تجهیز و ارتقای سرا‌های دانشجویی در سال ۹۸ مطابق سال‌های گذشته توسط صندوق رفاه دانشجویان اجرا می‌شود که دانشگاه‌ها باید بر اساس دستورالعمل این صندوق اقدام کنند.
وی ادامه داد: بخشی از عملیات نوسازی و بازسازی دانشگاه‌ها در حال اجراست و بابت این نوسازی صندوق هزینه‌ای را به دانشگاه‌ها پرداخت کرده است؛ مرحله دوم واریزی پس از اتمام کار به دانشگاه‌ها واریز خواهد شد.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.