سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برند سازی محصولات روستاییان در جشنواره علی آباد، نگین پیشکوه

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد از برگزاری جشنواره روستایی علی آباد نگین پیشکوه به منظور برند سازی محصولات روستاییان خبر داد.

هما خورشیدی، معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به برگزاری جشنواره علی آباد نگین پیشکوه گفت: هدف از برگزاری این جشنواره در روستا حذف واسطه‌ها و ایجاد ارتباط تجاری بین تولیدکننده و مصرف کننده به صورت مستقیم است تا درنهایت منجر به خودباوری و تقویت توانمندی روستائیان شود.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد افزود: برپایی جشنواره‌های روستایی علاوه بر اینکه زمینه را برای معرفی جاذبه‌های فرهنگی، گردشگری و همچنین مشاهیر و جوانان کارآفرین روستا فراهم می‌کند، مهمترین راهکار برای معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های روستا است.

این مقام مسئول اظهار داشت: این رویداد مصادف با عید سعید قربان و روز حمایت از صنایع کوچک با تاکید بر معرفی و برند سازی محصولات کشاورزی روستا از جمله گندم، گردو و خیارسبز علی آباد برگزار می‌شود.

احیای عروسک‌های بومی-محلی از جمله عروسک‌های گندمی، برگزاری تور از گندم تا نان و حضور گردشگران خارجی، حضور کودکان و نوجوانان سراسر استان درقالب تور ماجراجویان کوچک و در نظر گرفتن فعالیت‌های مختص کودکان با حضور تسهیلگران باسابقه از دیگر برنامه‌های این جشنواره است.

جشنواره علی آباد، نگین پیشکوه دوشنبه ۲۱ مرداد ماه از ساعت ۱۰ تا ۲۰ در خیابان امام روستای علی آباد پیشکوه روستای تفت برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ص

برگزاری جشنواره روستایی علی آباد نگین پیشکوه به منظور برند سازی محصولات روستاییان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۸:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
علی آبادروستای خوش آب و هوا وخوس میسر استان یزد با پهنه وسیع از کوه دشت با قابلیت های ویژه گردشگری که سالهاست مردم ساکن آن در محرومیت هستند و هر روز از جمعیت ساکن آن کاسته شده وزمین های کشاورزی وملی ساخت و سازهای بسیار شده و طبیعت آن در حال نابودیست این جشنواره جز سرپوش گذاشتن بر کوتاهی های سالیان دراز مسیولان هیچ هدف وثمره ای ندارد سگ های ولگرد گله گله رها می‌شوند و کسی به فکر مردم نیست یک پارک تفریحی مناسب ندارد درحالیکه هکتارها اراضی ملی به رانت خواران واگذار شده یک قسمت وسیع آبادی که میشد به قابلیت گردشگری تبدیل شود تبدیل به مجتمع گاو شیری کردند در حالیکه تولید خاصی دران نمی شود چندین شرکت به بهانه توسعه روستایی تاسیس کردند همه از این شرایط فیض بردند جز مردم محروم ساکن وووو