سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با علما و مراجع عظام تقلید تأکید شد؛

فعالیت تبلیغی صد‌ها رسانه علیه دین، وظیفه رسانه ملی را سنگین‌تر کرده است

در دیدار مدیرشبکه قرآن و معارف سیما با برخی علما و آیات عظام بر ترویج معارف قرآن و نشر ارزش‌های دینی و معنوی تأکید شد.

به گزارش حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روابط عمومی رسانه ملی، در دیدار مدیرشبکه قرآن و معارف سیما با برخی علما و آیات عظام بر ترویج معارف قرآن و نشر ارزش‌های دینی و معنوی تأکید شد.

آیت الله صافی گلپایگانی در دیدار مدیر شبکه قرآن و معارف سیما، با اشاره به اهمیت محتوای قرآنی و تاثیر آن در جامعه گفتند: ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) مهم‌ترین رکن نظام اسلامی است و باید در اولویت رسانه باشد.

ایشان همچنین بر تولید برنامه‌هایی با محتوای غنی معارفی در همه شبکه‌های سیما تأکید کردند.

آیت الله صافی گلپایگانی در این دیدار، شبکه قرآن و معارف سیما را رسمی‌ترین مرجع نشر ارزش‌های دینی خواندند و افزودند: این مجموعه باید با تلاش به سمت اهداف والای اسلامی حرکت کند.

تأکید بر ایجاد انگیزه برای نسل جوان

آیت‌الله مصباح یزدی هم در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما در تحلیلی از چرایی و چگونگی وقوع حادثه عظیم انقلاب اسلامی، گفتند: مردم با بهره گیری از رهنمود‌های امام راحل و امید و مجاهدت توانستند بر دشمنان داخلی و خارجی غلبه کنند.

آیت الله مصباح یزدی با اشاره به گام دوم انقلاب گفتند: باید دوره چهل ساله انقلاب اسلامی و عملکرد انقلابیون را ارزیابی و با بررسی نقاط ضعف، از تکرار آن‌ها جلوگیری کنیم.

ایشان با اشاره به اینکه در چهل سال گذشته نتوانسته ایم به درستی اهمیت قرآن را برای مردم تبیین کنیم، تأکید کردند: شبکه قرآن باید مفاهیم قرآنی را به صورت جذاب برای همگان تبیین کند.

آیت الله مصباح یزدی در پایان تصریح کردند: تربیت نسل آینده و ایجاد انگیزه در جوانان بسیار حائز اهمیت است.

شیخ اکبری، مدیر شبکه قرآن و معارف سیما هم در ابتدای این دیدار با توجه به اهمیت بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی از آیت الله مصباح خواستند در تبیین مبانی الهی و قرآنی این سند مهم به رسانه ملی کمک کنند.

عمل به قرآن باید در جامعه نهادینه شود

آیت الله علوی گرگانی در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با تأکید بر رسالت سنگین این شبکه در ترویج و نشر معارف دینی و قرانی، قرائت، درک و فهم محتوایی و عمل به آیات را از مراحل سه گانه انس با قرآن دانستند و افزودند: مقام عمل به قرآن و جایگاه آن در زندگی از بالاترین مراحل بهره مندی از آیات وحی است.

ایشان در ادامه تأکید کردند: امروزه عمل به آیات قرآن در جامعه کافی نیست و باید این فرهنگ توسط شبکه قرآن و معارف در جامه نهادینه شود.

آیت الله علوی گرگانی شبکه قرآن و معارف سیما را الگو دانستند و افزودند: این شبکه باید در ترویج دین اسلام نقش بسیار مهمی ایفا کند.

تأکید بر تقویت بنیه دینی و معنوی مردم

حجت الاسلام رحیمیان تولیت مسجد مقدس جمکران در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به اهتمام شبکه به موضوع مهدویت گفت: نفس کار شبکه قرآن و معارف در ترویج معارف اهل بیت (ع)، بسیار ارزشمند است.

وی افزود: صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران باید آمیخته با معنویات و مذهب باشد و همه برنامه‌ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم تبلیغات مذهبی و دینی را در خود جای دهد تا بنیه دینی و معنوی جامعه تقویت شود.

تولیت مسجد مقدس جمکران با توجه به اهمیت موضوع ولایت فقیه نیز گفت: تمایز حکومت اسلامی از نطام طاغوت، وجود ولایت فقیه در ایران است.

حجت الاسلام رحیمیان با بیان اینکه ترویج فرهنگ مهدویت به عزم جدی نیاز دارد، گفت: برنامه سازان این حوزه باید حمایت شوند تا در انجام رسالت خود به بهترین نحو پیش بروند.

وی در پایان تصریح کرد: تحقق نظام اسلامی با گسترش فرهنگ اسلامی و به دنبال آن اهمیت به جایگاه مسجد میسر خواهد شد.

شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما نیز در ابتدای این دیدار با اشاره به اهمیت موضوع مهدویت و گسترش فرهنگ انتطار، استفاده از ظرفیت مسجد مقدس جمکران را حائز اهمیت دانست و افزود: تولید محتوا و فرهنگ سازی در حوزه مهدویت از جمله رویکرد‌های اصلی این شبکه خواهد بود.

احیاگری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع)؛ رسالت شبکه قرآن و معارف سیما

آیت الله سعیدی تولیت آستان حضرت فاطمه معصومه (س) در دیدار با مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به رسالت این شبکه تصریح کرد: ویژگی احیاگری و ترویج معارف قرآن و اهل بیت (ع) که از اولویت‌های امروز است، این شبکه را از دیگر شبکه‌ها متمایز کرده و این رسالت همواره باید توسط این مجموعه حفظ شود.

ایشان همچنین تولید برنامه‌های فاخر و موثر را در گرو نگاه کلان و گام‌های استوار دانست و افزود: برای رسیدن به این هدف باید اقدامات زیرساختی صورت گیرد.

آیت الله سعیدی در ادامه نیز با تأکید بر اهمیت دشمن‌شناسی و دانش افزایی عوامل شبکه قرآن و معارف سیما، خودسازی و توجه به رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) را از جمله راه‌های رسیدن به اهداف والای شبکه یعنی رساندن پیام اسلام ناب به امت‌ها و در نهایت غلبه بر دشمنان دانست.

در ابتدای این جلسه، جواد شیخ اکبری مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با اشاره به هجمه رسانه‌ای دشمن علیه معارف اسلامی، بر ضرورت مصون سازی جامعه تأکید کرد.

وی همچنین گسترش همکاری با آستان مقدس حضرت معصومه (س) و برنامه سازی جدید و فاخر با مشارکت این آستان را خواستار شد.

انتهای پیام/ 

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.