سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمریکا به هرجا ورود می‌کند برای مردم تحقیر و چپاول به همراه دارد

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: خبرنگاران باید به اولویت‌های کشور توجه کنند و انعکاس دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه، مهدی فضائلی صبح امروز در مراسم بزرگداشت روز خبرنگار که به همت بسیج رسانه استان کرمانشاه برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای گرانقدر به ویژه شهید صارمی و تبریک روز خبرنگار اظهار داشت: کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد که به بیش از یک قرن می‌رسد و این نشان دهنده ریشه دار بودن حوزه رسانه و مطبوعات در این منطقه است.

او گفت: روز خبرنگار به واسطه شهادت یک خبرنگار نامگذاری شده و جفاست که مناسبت‌های این چنینی را با لوح و جوایز پاس بداریم و به مقام شهید توجه نکنیم.

فضائلی لزوم توجه به بحث تکلیف گرایی شهید صارمی را مورد تاکید قرار داد و گفت: تکالیف زیادی بر عهده خبرنگاران است که مهمترین آن‌ها توجه به اولویت‌ها در تمام مسائل اعم از سیاسی، فرهنگی، اجتماعی است تشخیص اولویت‌ها تکلیف ما را مشخص می‌کند.

او افزود: تیتر یک هر رسانه مهمترین مسئله‌ای است که یک رسانه به مخاطب نشان می‌دهد و اگر یک مسئله حاشیه‌ای باشد مخاطب را به انحراف می‌کشاند و همین مسئولیت ما را سنگین می‌کند.

فضائلی گفت: گاهی اوقات اولویت‌ها را برخی جریانات سیاسی تعیین می‌کنند که اولویت نیست و ممکن است منطبق بر مسائل کشور نباشد یکی از اولویت‌های امروز فهم این حقیقت  است که باید اول خودمان درست آنرا درک کنیم و آن هم تغییر در معادلات جهانی است که رخ داده و تحول بزرگی صورت گرفته که نمی‌توان راحت از کنار آن عبور کرد.

او ادامه داد: تا چهار دهه قبل کل نظام سیاسی جهان به دو بلوک تقسیم شده بود و امروز این معادلات به هم ریخته است.

فضائلی  گفت: اگر کل دنیا ۷۰۰ میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در حوزه نظامی و دفاعی انجام داده‌اند آمریکا به تنهایی به همین میزان سرمایه‌گذاری کرده است و هنوز قوی‌ترین رسانه‌های دنیا را در اختیار دارد و پرنفوذترین به لحاظ سیاسی است، اما اتفاقی رخ داد که کشوری با چنین ویژگی‌هایی تبدیل شده به کشوری که اراده اش راهگشا نیست.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری اظهار داشت: آمریکا دیروز با سرمایه‌گذاری حداقلی سود حداکثری داشت و امروز سرمایه گذاری حداکثری بدون سود و باضرر دارد تا آنجا که ۷۰۰۰ میلیارد دلار در این منطقه سرمایه‌گذاری کرده و شبانه به عراق سفر می‌کند.

 به کفته او  آنچه در عراق موجب نفوذ معنوی ایران شده این است که رهبر انقلاب در دیدار با سران این کشور فرمودند ما عراق سربلند و قدرتمند را می‌خواهیم و تفاوت ما با آمریکا همین است که آن‌ها به هرجا ورود می‌کنند برای مردم آنجا تحقیر و چپاول آن‌ها را دنبال می‌کند.

فضائلی گفت: آمریکایی‌ها فاکتور‌های قدرت و ابزار‌های اعمال آن را در اختیار دارند، اما در کانون آن حکمتی وجود ندارد، آن‌ها حقیقت هستی را کشف نکرده اند و دستگاه‌های محاسباتی آن‌ها این را محاسبه نکرده است.

معاون رسانه‌ای دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری گفت: اینکه موشک‌های محدود ما آن‌ها را مرعوب کرده مصداق این است که خیر کثیر در قدرت کم و با حکمت است و صاحبان خرد این معادله را می‌فهمند.

او گفت: هر ملتی با چهار ویژگی مردم بزرگ، آرمان‌های بزرگ، دشمن بزرگ و رهبری بزرگ می‌تواند قله‌های پیشرفت را فتح کند که این چهار فاکتور در جمهوری اسلامی در حد اعلی وجود دارد.

این مسئول در پایان تاکید کرد که خبرنگاران باید این حقایق را منعکس کنند و آن‌ها در اولویت قرار دهند.

انتهای  پیام/ز

 

کرمانشاه در حوزه مطبوعات سابقه طولانی دارد که به بیش از یک قرن می‌رسد

برچسب ها: اخبار سیاسی ، شهدا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.