سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح سایه بان صرفه جویی ۳۰ درصدی مصرف آب در مزارع فسا

مسئول واحد حفظ نباتات جهادکشاورزی فسا گفت: اجرای طرح سایه بان در مزارع و باغ‌های فضای باعث صرفه جویی مصرف آب به مقدار ۳۰ درصد می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، امین امینی مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فسا بیان کرد: طرح سایه بان با هدف اهمیت و پیشگیری از مخاطرات حوادث غیر مترقبه در باغ‌های میوه از جمله تگرگ، سرمازدگی، آفتاب سوختگی اجرا می‌شود.

او تصریح کرد: در این روش با استفاده از پوشش‌های خاصی مانند، سایه اندازها، توری‌های ضد تگرگ، توری‌های ضد حشرات و پوشش‌های بادشکن نسبت به کنترل یک یا چند عامل از عوامل محیطی زنده و غیر زنده موثر در تولید محصولات کشاورزی و باغبانی اقدام می‌شود.

امینی ادامه داد: اجرای این طرح باعث جلوگیری از تبخیر و تعرق وکاهش مصرف آب و جلوگیری از ایجاد خسارت و در نتیجه افزایش کمی و کیفی محصول می‌شود.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فسا با اشاره به اینکه در حال حاضر۱۳ مجوز ساخت سایبان بامساحت ۳۰ هکتار در این شهرستان صادرشده است، اضافه کرد: ایجاد سایه بان یک نوع شیوه نوین درامرکشاورزی بوده، که در این طرح در دستور کار قرار گرفته است.

او اظهار کرد: توری محافظ از جنس پلی اتیلن ساخته شده که درباغ‌ها بیشتر از پوشش ۶۰ درصداستفاده می‌شود.

مسئول واحد حفظ نباتات مدیریت جهادکشاورزی شهرستان فسا مجوز ساخت سایبان را جهادکشاورزی صادر می‌کند و به منظور تشویق باغداران تسهیلات کم بهره نیز در نظر گرفته شده است.

شهرستان فسا در ۱۳۰ کیلومتری جنوب شرقی شیراز واقع شده است.

انتهای پیام/ت

اجرای طرح سایه بان در مزارع فسا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.