سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناو هواپیما‌بر «رونالد ریگان» وارد آب‌های فیلیپین شد

ناو هواپیما‌بر «رونالد ریگان» به همراه دو رزمناو موشکی دیگر وارد سواحل مانیل در فیلیپین شد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، منابع محلی از حضور دوباره ناو هواپیمابر «یو اس اس رونالد ریگان» آمریکا طی یک سال گذشته در آب‌های فیلیپین خبر دادند.

هدف از حضور این ناو در آب‌های فیلیپین استراحت موقت پس از ماموریت گشت‌زنی، مشارکت با نیروی دریایی فیلیپین در رویداد‌های اجتماعی و تقویت روابط دوجانبه اعلام شده است. این در حالی است که فیلیپین در حال حاضر با چین درباره تملک بر برخی مناطق مورد مناقشه در دریای جنوبی چین تنش‌هایی دارد.

«کارل توماس» فرمانده ناوگروه رونالد ریگان، در نشست خبری که روی عرشه کشتی برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص تنش‌های ژئوپلیتیکی در منطقه گفت بخشی از واکنش واشنگتن به وضع ناپایدار حضور دریایی است. او در ادامه مدعی شد «زیبایی این ناو به آن است که امنیت و ثبات زیادی را برای این منطقه به ارمغان می‌آورد».

این سخنان توماس برخلاف سخنان مایک اسپر، وزیر دفاع آمریکا، پیش از آغاز سفرش به منطقه آسیا و اقیانوسیه است. اسپر گفت می‌خواهد موشک‌های معمولی میان‌برد را در چند ماه آینده در سایت‌های مختلف آسیا و اقیانوسیه مستقر کند، زیرا آمریکا هفته گذشته به طور رسمی از پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد خارج شد. او همچنین مدعی شد چین منطقه هند-آرام را بی‌ثبات کرده است و پکن را به «اقتصاد درنده»، «سرقت از مالکیت معنوی کشور‌های دیگر» و «مسلح کردن عوام جهانی» متهم کرد.

چین بلافاصله این ادعا‌های وزیر دفاع آمریکا را رد کرد و آن‌ها را ناشی از بی‌مسئولیتی دانست. پکن بر دفاعی بودن اقدامات نظامی خود تاکید کرد. سخنگوی وزارت خارجه چین نیز آمریکا را به مداخله بیش از اندازه و مکرر در امور کشور‌های آسیا-اقیانوسیه متهم کرد و گفت واشنگتن سعی می‌کند با جدا نگه داشتن کشور‌های منطقه و تقویت استقرار نظامی و اتحاد‌های نظامی در منطقه تنش را افزایش دهد.

انتهای پیام/

ورود ناو هواپیمابر آمریکایی به آب‌های فیلیپین

برچسب ها: چین ، آمریکا ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.