سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گزارش/

بررسی علت بیکاری جوانان تحصیل‌کرده بعد از اخذ مدرک / تسهیل سرمایه‌گذاری زمینه‌ساز کاهش نرخ بیکاری است

در حالی که نیاز کشور به ویژه در حوزه صنعت و عمران به جوانان متخصص و آموزش دیده بسیار زیاد است متاسفانه به علت عدم هماهنگی بین بخش خصوصی و دولت  نرخ بیکاری به ویژه در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری افزایش پیدا شده  است.
 
به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، بسیاری از جمعیت جوان و بیکار امروز کشور همان افرادی هستند که در دهه ۸۰ با تشویق و اجبار خانواده‌های خود وارد بازار کار آزاد نشده و برای ادامه تحصیل روانه دانشگاه‌ها شدند تا بلکه بتوانند شرایط کاری خوبی برای خود مهیا کنند، اما نه آنان و نه خانواده‌های آن‌ها فکر نمی‌کردند که روزی با سیاست‌های غلط دولت، کشور به جایی برسد که حتی مقاطع دکتری و مهندسان نیز گرفتار بیکاری شده و نتوانند وارد بازار کسب و کار شوند و سیل میلیونی جوانان تحصیل کرده مجبور شوند یا در خانه مانده‌اند و یا به مشاغل کاذب روی آورند.

ریشه معضل بیکاری به کجا بر می‌گردد؟

رکود حاکم بر بازار، قاچاق محصولات و کالا‌ها و واردات بی رویه آن به کشور، عدم فرهنگ صحیح کار، مشکلات میان کارگران و کارفرمایان و قوانین سخت گیرانه‌ای که در این خصوص تعریف شده، هر یک مزید بر علت شده تا در نهایت در حوزه کار واشتغال با چنین چالش‌هایی مواجه شویم، اما علاوه بر موارد ذکر شده از مهمترین عوامل بیکاری قشر تحصیلکرده می‌توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

۱- بالا بودن توقع قشر تحصیل کرده
متاسفانه این روز‌ها اغلب جوانان به خاطر اینکه بیشتر امر خود را مشغول به تحصیل در مدارس و دانشگاه‌ها بوده اند و موفق به کسب مدارک در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا شده اند فکر می‌کنند که تنها در رده‌های مدیریتی و مشاغل پشت میزنشینی باید وارد بازار کار شده  تا موفق شوند و حتی با تفکری غلط عنوان می‌کنند که اگر قرار بود وارد مشاغل ساده، فنی، مهارتی و کارگری شوند که دیگر نیاز نبود تا راه دانشگاه را در پیش بگیرند که این در واقع تفکر مهمترین دلیل بیکاری بیش از نیمی از جوانان تحصیل کرده جامعه ماست.

۲-تئوری بودن آموزش‌های دانشگاهی
یکی دیگر  از علل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی، کاربردی نبودن سرفصل‌های دروس دانشگاهی و تئوری محور بودن آنها است. متأسفانه در نظام آموزشی کشورمان به این نکته کمتر اشاره شده است و دانشگاه‌ها بیشتر به جنبه تئوری دروس اشاره می‌کنند.

۳-رشد قارچ گونه دانشگاه‌های

رشد قارچ گونه دانشگاه‌های شبانه، آزاد، غیرانتفاعی، پیام نور و علمی و کاربردی  با ارائه رشته‌ها و گرایش‌های متعدد و سهولت ورود و فارغ التحصیلی از مراکز این دانشگاه‌ها از دیگر عوامل بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی است، زیرا این دانشگاه‌ها باعث می‌شود سطح کیفی آموزش‌های دانشگاهی به شدت افت کرده و شاهد سیل عظیم تحصیلکرده‌های ناکارآمد، بیکار، فاقد مهارت و دانش عملی و سردرگم باشیم و تنها نتیجه این دانشگاه درآمدزایی و دوشیدن دانشجویان است.

۴-ارتباط نداشتن رشته‌های دانشگاهی با نیاز بازار کشور

یکی دیگر از عوامل افزایش فارغ التحصیلان بیکار در کشور ناکارآمدی نظام آموزش عالی و ضعف این نهاد در ایجاد هماهنگی میان بازار کار و خروجی دانشگاه‌ها و حتی خروجی متناسب با بازار کار باز میگردد چرا که درآمدزایی صرف موجب شده تا امروزه شاهد این حقیقت تلخ باشیم که عدم توجه به تناسب رشته‌های دانشگاهی و بازار کار موجب انباشته شدن فارغ التحصیل در برخی رشته‌ها شده است و این امر باعث شده امروز شاهد این حقیقت تلخ باشیم که به طور متوسط یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر از خروجی دانشگاه‌ها نتوانند کاری متناسب با رشته تحصیلی خود پیدا کرده و به جمعیت بیکار کشور افزوده شوند تاجایی که حتی وزارت کار در تازه‌ترین گزارش خود با موضوع وضعیت اشتغال و بیکاری فارغ التحصیلان دانشگاهی و بیکارترین رشته‌های دانشگاهی کشور اعلام کرد: جامعه فارغ التحصیل یا در حال تحصیل به عنوان یکی از اصلی‌ترین سرمایه انسانی هر کشوری محسوب می‌شود که متاسفانه امروزه منطبق نبودن رشته‌های تحصیلی با نیاز بازار کار یکی از مشکلاتی است که گریبان بسیاری از دانش آموختگان دانشگاهی را گرفته است و در واقع در بسیاری از رشته‌های دانشگاهی که این روز‌ها جوانان از آن‌ها فارغ التحصیل شده و منتظر پیدا کردن شغل هستند هیچ گونه بازار کاری وجود نداشته و به اصطلاح عام بازار کار بسیاری از رشته‌های خاص دانشگاهی به صورت ۱۰۰ درصدی اشباع شده است.

تا به امروز وعده و وعید‌های بسیاری از سوی مسئولان مبنی بر جذب نیرو‌های متخصص و فعال در بخش‌های دولتی و مدیریتی ارائه می‌شود، اما متاسفانه میزان بیکاری در بین جوانان تحصیل کرده و حضور پر رنگ افراد بی تخصص در پست‌های مدیریتی و مهندسی تغییری نکرده است.

اعتماد به بخش خصوصی باید در دولت تقویت شود

حامد مظاهریان معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و شورا‌ها و سرپرست توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به واکاوی چالش بیکاری در کشور پرداخت و گفت: چالش بیکاری اصولا پدیده‌ای مرتبط با دنیای مدرن است و در گذشته مردم تصوری از این موضوع نداشتند. بخش عمده‌ای از وضعیت فعلی هم به این انگاره عمومی بر می‌گردد که دولت با فروش نفت و پول هنگفت حاصل از آن هم می‌تواند و هم وظیفه دارد برای مردم شغل با حقوق ثابت ایجاد می‌کند. همین تفکر باعث شد تا مهمترین هدف از تاسیس دانشگاه مدرن در ایران تربیت نیرو‌های متخصص و حرفه‌ای برای دولتی پولدار باشد که با ایجاد مشاغل متعدد آنان را در استخدام خود در می‌آورد. این فرآیند به گونه‌ای گسترش یافت که دولت دانشجویان دانشگاه‌ها را ملزم می‌کرد تا در شروع تحصیلات تعهد دهند تا دو برابر مدت تحصیل برای دولت کار کنند. پس این انگاره بر ۲ اصل استوار شده بود: دولت نفتی پولدار و تضمین داشتن شغل پس از تحصیلات دانشگاهی!

وی ادامه داد: واقعیت‌ها به ما می‌گوید که هر دو اصل این انگاره در طی سه دهه گذشته در جهت عکس حرکت کرده و به مانند دو تیغ قیچی همزمان به حرکت درآمده و طومار انگاره قدیمی یافتن شغل ثابت با درآمد مکفی از طریق تحصیلات دانشگاهی را از هم درید. از یک سو دولت دیگر آن دولت پولدار گذشته نیست، سرانه درآمد ایرانیان از فروش نفت به شدت کاهش یافته، از سوی دیگر رشد ملایم توسعه آموزش عالی در ایران به یک باره تند شده به طوری که ظرفیت پذیرش دانشجویان در این دوره بیش از بیست برابر رشد داشته است.

مظاهریان افزود: متاسفانه این افزایش لجام گسیخته تعداد افراد با تحصیلات دانشگاهی برنامه ریزی شده نبود.

معاون شهردار تهران با اشاره به اینکه بعد از گذشت مدتی دولت پولداری که اقدام به تعریف کار می‌کرد بخش عمده‌ای از درآمد مازاد خود را بدلیل کاهش صادرات نفت، کاهش قیمت نفت و همچنین افزایش شدید هزینه‌های دولت از دست داد و توزیع پول در این حوزه شکلی متفاوت گرفت اظهار کرد: قیمت نفت نسبت به ۴۰ سال گذشته افزایش یافته، اما صادرات نفت از ۶ و نیم میلیون بشکه به ۲ و نیم میلیون بشکه کاهش یافت وهمین موضوع باعث شده که دولت دیگر توانایی ایجاد مستقیم شغل به شکل گذشته را نداشته باشد و انگاره قدیمی ناکارا شده و بیکاری در بین جوانان گسترش یابد.

مظاهریان با اشاره به اینکه باید در چنین شرایطی نگاه به ماهیت ایجاد شغل تغییر کند گفت: بازار کار باید در اختیار بخش خصوصی قرار گرفته، با خلاقیت و نوآوری همراه شده و در حقیقت برای مقابله با چالش بیکاری باید انگاره‌ها را تغییر داد.

همچنین وی در ادامه افزود: توجه به بخش خصوصی و رفع موانع پیش روی این بخش اتفاق نیافتاد. لازم است با حمایت از بخش خصوصی و افزایش ظرفیت و اعتماد به مردم بتوانیم زمینه حضور جوانان مشتاق به کار را افزایش دهیم و موانع اداری برای کسب و کار‌ها را نیز اصلاح کنیم.

مظاهریان در ادامه به قیاس‌های جهانی اشاره کرد و گفت: شاخص‌هایی در جهان وجود دارد که نشان می‌دهد یک اقتصاد به چه میزانی پذیرای فعالیت بخش خصوصی است و کشور‌ها بر همین اساس رده‌بندی می‌شوند. در سنگاپور مدت زمان برای ایجاد یک فعالیت کارآفرینانه و ایجاد اشتغال حدود ۲ و نیم تا ۳ روز است، اما در ایران ماه‌ها و ماه‌ها برای ایجاد یک فعالیت تولیدی نیاز است. به همین دلیل ایران در موضوع جذابیت برای سرمایه گذاری در بین کشور‌ها دارای رتبه‌ای ۳ رقمی است.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و شورا‌ها و سرپرست توسعه منابع انسانی شهرداری تهران در پایان اظهار داشت: افسانه دولت کارآفرین به پایان رسیده و باید نگاهمان را در این موضوع تغییر دهیم. برای کاهش نرخ بیکاری باید به بخش خصوصی اعتماد کنیم، موانع تولید را از پیش پایش برداریم، مالکیت را محترم شماریم وحاکمیت قانون را پاس داریم. در چنین حالتی نقش دولت نظارت و تسهیل گری خواهد بود.

در ارائه خدمات بین بخش خصوصی و دولتی به نوعی بی عدالتی قرار دارد

فرشید پور حاجت دبیر انجمن انبوه سازان کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه متاسفانه استفاده از مهندسان با انگیزه و حرفه‌ای که علاقه‌مند به حضور در بازار کار به ویژه در حوزه بخش خصوصی هستند بسیار کم شده است گفت: باید تکلیف بین بخش خصوصی و دولتی مشخص شود تا بخشی از مشکلات موجود در این حوزه بر طرف شود.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر مشاهده می‌کنیم در حوزه ارائه خدمات مهندسی تکلیف بین بخش دولتی و بخش خصوصی مشخص نیست گفت: ما ظرفیت پذیرش ۵۰۰ هزار مهندس را در کشور داریم، اما متاسفانه بخش عمده‌ای از آن‌ها کارمندان دولت هستند که نمی‌توانند وارد حیطه بخش خصوصی شوند.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور با اشاره به اینکه متاسفانه در ارائه خدمات بین بخش خصوصی و دولتی به نوعی بی عدالتی به بخش خصوصی وارد شده است گفت: باید وزارت راه و شهرسازی و بخش تشکل‌های حرفه‌ای در این مورد وارد شوند و در بحث آیین نامه نظام صنفی کار‌های ساختمانی بازنگری کنند.

پور حاجت با تاکید بر اینکه قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان چندین سال است در کشور به تصویب رسیده است، گفت: در صورتی که این قانون به درستی رعایت و اجرا شود شاهد چنین اتفاقاتی به ویژه در حوزه اشتغال جوانان متخصص نخواهیم بود.

وی تاکید کرد: باید سازمان‌های حرفه‌ای و به ویژه نظام مهندسی و نظام کاردانی وارد این حوزه شوند و با جذب و آموزش تخصصی به جوانان بتوانند آن‌ها را وارد بازار کار کنند.

دبیر انجمن انبوه سازان کشور اظهار کرد: باید مجددا نظام صنفی کار‌های ساختمانی در کشور بازنویسی و تعریف مجدد شود تا شاهد افزایش نرخ بیکاری در این حوزه نباشیم.

 آموزش عالی کشور باید در خدمت صنعت باشد

 محمد تقی حاج ابراهیمی عضو هیئت رئیس کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران چندی پیش در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با بیان اینکه با ارزیابی‌های فنی و داخلی که به صورت سالیان انجام می‌شود از ظرفیت جوانان متفکری که در حوزه صنعت ساختمان هستند استفاده بهینه می شود، گفت: باید از ظرفیت این مهندسان جوان در بخش‌های مدیریتی و صنعتی استفاده کنیم تا میزان بیکاری در این بخش کاهش یابد.

عضو هیئت رئیس کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران اظهار کرد: باید به مجموعه آموزش عالی ایراد گرفت، زیرا که این آموزش در خدمت صنعت کشور نیست و باید با ورود به این حرفه میزان جذب جوانان خلاق، متفکر و متخصص را بیشتر کنند.

حاج ابراهیمی توضیح داد: برخی از جوانان فارغ‌ التحصیلان ما تنها از لحاظ علمی پیشرفت داشته‌اند، اما متاسفانه بسیاری از این افراد نتوانسته‌اند از لحالظ عملی به جایگاه لازم خود برسند و همین موضوع باعث افزایش بیکاری جوانان فارغ التحصیل می‌شود.

وی گفت: باید از لحاظ تخصصی و صنعتی علم و صنعت به صورت موازی تقویت شوند.

 عضو هیئت رئیس کمیسیون مسکن اتاق تعاون ایران بیان کرد: بر اساس دستور و ابلاغ مقام معظم رهبری در قالب بیانیه گام دوم انقلاب و همچنین در جهت حمایت از جوانان و مدیران جوان برنامه‌های متعددی باید به دست تعاونی‌ها اجرایی شود.

کلید تقویت نیروی نخبه و کارآمد در دست بخش خصوصی و ایجاد ارتباط هرچه قوی‌تر بین دانشگاه و صنعت است که باید بیش از گذشته تقویت شود.

گزارش از محبوبه کباری

انتهای پیام /

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸۹
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۰:۵۶ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
من خسته شدم 4سال دانشگاه درس نخوندم که الان بیکار باشم
ناشناس
۲۲:۲۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
چون یه عده نا لایق رخته کردن تو کل سیستم اداری شدن کارمند برای همین مشکلات وجود داره
ناشناس
۰۰:۱۵ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
بااین وامهایی که به گردن کلفتها میدهید پولی برای کار آفرینی جوانان نمیماند آن گردن کلفتها تمام مدارک راباپول بدست میاورند وبه مامشان میرسند اما جوانان بیکار پولی ندارند تا کاری راه بیندازند
ناشناس
۲۳:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
حدود ۴۰ درصد از کارکان صنایع نفت و پتروشیمی و پالایشگاهی جزو کارکنان بازنشسته هستند که دوباره دعوت به کارشدند ولی من مهندس جوان باید بیکار باشم
ناشناس
۲۳:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
معلمان بازنشسته حتی در خانه معلم دعوت به کار شدند
ناشناس...
۲۲:۰۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه همون اشخاصی هم که مدرک میگیرن و با هزار بدبختی و کوبیدن به هر دری توی آزمون استخدامی قبول میشن خبری از استخدام نیست و پروسه شروع به کار هر استخدام ۳ سال طول می کشه جوری که از قبولیت پشیمون بشی و عطایش را به لقایش ترجیح بدهی...خودم این درد رو با جون و دل حس کردم...
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
توصیه به جوانان .فقط هر کاری بهتون دادند شروع کنید .از خقوق مایین فرار نکنید .لااقل تجربه کار پیدا میکنید .
در امریکای شمالی مردم حتی دو سال کار مجانی میکنند تا تجربه کار کسب کنند .چرا در ایران کار مجانی برای کسب تجربه مد نمیشه
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
برای ایجاد کار برای اقایان که نون اور خونه ایند .تمام خانم باید پاره وقت کار کنند .الان در امریکای شمالی بیشتر مردم پاره وقت کار میکنند .به اینخاطر. چند کاره اند .وقت هم برای اختلاس ندارند .فقط خانمهایی که سرپرست خونه اند .تمام وقت کار کنند
ناشناس
۲۱:۵۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
علت اصلی پارتی بازی باند بازی و آشنا بازی است والسلام
ناشناس
۲۱:۵۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اول باید تحقیق درست در مورد تمام استان ها بشه .که کدام نوع اقتصادی میشه در ان استان را پیش برد .برای مثال در استانی که اب زیاد است .پس صنعت کشاورزی جواب میده .دانش اموزان ان استان را به سمت کشاورزی با وام بدون سود و زمین مجانی دولت سوق دهد .و در استانی که قدیمی و اثار تاریخی داره .صنعت توریست را با ساختن هتل های مجلل .رستوران برای عذاهای گوشتی و سبزی .چونکه خیلی ها سبزی خوارند .پیشرفت زیربناها دولت سوق دهد .
ناشناس
۲۱:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از مدرسه باید استعدادها شناسایی بشه و به اون سمت سوق داده شوند .اگر دانش آموزی استعداد در زمینه کشاورزی .شعل های عملی وووو داشت .از همان مدرسه به رشته مورد علاقه اش سوق داده بشه .
مگر کشور جقدر مهندس و دکتر میخواهد .بر حسب آب و هوا و موقعیت حعرافیایی به رشته های مورد نظر اون استان سوق داده شوند .مثلا لرستان اب خوبه .پس کشاورزی و دامداری
ناشناس
۲۰:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باید دانشگاه دوره فشرده .پرورش گیاهان دارویی .گل .ماهی .دامداری .مرعداری وووووو به جوانان بدهد .البته با وام بدون سود .تا وقتی به بازدهی رسیدند .کم کم وام را پس بدهند .زمین مجانی بهشون بده .تا مشکل بیکاری برطرف بشه
بازنشستگی سالخوردگان که 40 ساله کل کارها را قبصه کرده اند .مثل مافیای.
ناشناس
۲۰:۵۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
باید بخشی از دانشگاه به جوانان که میخواهند رشته تحصیلی انتخاب کنند .بگوید وصع کار در این رشته خوبه یا نه .بهش بگویند کار واسش وجود داره یا نه .تا شاید رشته دیگه ای که کار برایش است .بخواند .دانشگاه باید امار رشته هایی که برایش کار و اینده است .داشته باشد و در اختیار جوانان قرار دهد .قبل از انتخاب رشته
ناشناس
۲۰:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
نگاهی به دستاندرکاران دولت بیندازید .متوجه میشوید 30 تا 40 ساله است که در پست و مقام های مختلف فقط از این سازمان به اون یکی تقل مکان می روند .انگاری قطح رجال است .انگاری که نابعه بیکار نداریم .واقعا دولت را نمیفهم .چرا بر طبق قول اش که از قشر حوان و تخصیلکرده استفاده میکنم .نکرد .فقط خواست بهش رای بدهند .بعد بزند زیرش .به کسی هم جوابگو نباشد .واقعا که
علی
۲۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من باید
1-خیلی از دانشگاه هارو باید تعطیل کرد
2- رشته های که بازار کار ندارن برای چند سال(10سال یا بیشتر) دانشجو نگیرن بعد اون هم با برنامه ریزی دانشجو بگیرن
3- ایجاد شرکت های تعاونی و دادن بعضی سوب سیت ها به انها
4- کم کردن بروکراسی اداری برای ایجاد کار افرینی و گرفتن وام
5- باید به فکر ادغام دانشگاه های پیام نور ، علمی کاربردی ، ازاد و... افتاد از این طریق کاهش دانشجو داشت
6- ارتباط صنعت با دانشگاه و برگزاری همایش های قوی و بدرد بخور در ارتباط با بازار یابی یا ایجاد کارافرینی بعد یا حین درس خوندن
7 - کاهش ظرفیت پذیرش دانشجو خانم و همچنین کاهش طرفیت استخدامی خانم ها در عوض اضافه کردن ظرفیت پذیرش اقایون
8- قانون عدم بکار گیری بازنشته ها و دوشغلی ها باید سفت و سخت اجرا بشه و هیچ استثنای قائل نشد
......
ناشناس
۱۹:۵۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
عدم برنامه برای پیشرفت کشور و وجود افراد بی کفایت در سیستم تصمیم گیری برای اینده کشور
ای بابا
۱۹:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تازه می خواهید علت ها را بررسی کنید یکی از علت هاش همین خصوصی سازی غلط هست چون وقتی خصوصی سازی بشود هرکس طبق معمول آشنایان خود را به سر کار می برد و اگر هم کس دیگری برود چون مجبور است درآمدی داشته باشد باید با حقوق بسیار خجالت آور کار کند . یعنی به نظرم وضعیت کار داخل شرکت های مختلف بهره کشی هست از انسان ها چرا ؟چون باید تمام وقت کار کند ُحقوق کم دریافت کند هر کاری گفتند انجام دهد و همچنین هر لحظه به فکر اخراج خودش باشد پس امنیت شغلی ندارد.
ناشناس
۲۳:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
افرادی مثل اکبر ترکان پس از بازنشستگی و در بستر بیماری ، هنوز از کار کردن و پول در آوردن دست نکشیدند .
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از باشگاه خبرنگاران عزیز خواهش میکنم یک مناظره ای بین دولت و مجلسو نماینده تحصیلکرده های بیکار از رسانه ملی تدارک ببینن و زمان پخششم اطلاع رسانی کنن.
تا دولت بفهمه چه بلایی داره سر ملت و قشر تحصیلکرده میاد و آینده این قشر چه خواهد شد.
رعنا
۱۷:۱۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
فقط مشکلات رو بررسی میکنید؟ خوب دست به کار شوید. بالاخره باید از جایی شروع کرد.
علی
۱۷:۱۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
برخی هم که کاری شروع میکنند با مشکلات جالبی روبرو میشوند مثلا الان پست در ارسال کالا ها اصلا تضمینی نمیده ...نه بیمه درستی نه تضمین سالم رساندنی ... هرچی باشه از اجناسی که همچین شکستنی محسوب نمیشوند مثل چراغ قوه تا سایر کالا ها میگه بشکنه به ما مربوط نیست .... خب اینجوری چطور میشه کار کرد؟ چطور کالا به شهرستان ارسال کنم ...حق بیمه میگیرند ولی میگویند بیمه نداره .... هر کسی به گونه ای در انجام فعالیت در این کشور به مشکلاتی بر میخوره که به راحتی قابل برطرف شدنه مثلا اداره پست باید تضمین کنه سلامتی مرسوله رو ...650 تومان حق بیمه میگیره و برای بیمه مرسوله کافیه پس چرا میگویند بیمه نیست؟؟؟!!!!!!!
ممنون میشم از باشگاه خبرتگاران که پیگیری کند ...
ناشناس
۰۰:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
کارمند بازنشسته اداره راه و شهرسازی عضو هیات مدیره یک شرکت پیمانکاری است ، که گرید ۵ ابنیه داشته و در مناقصات دولتی شرکت میکند . !!! جوانان بیکار
ناشناس
۱۶:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
از زمانیکه خانم ها رفتن سرکار دولتی و مردها خانه نشین و بیکار شدند ، طلاق و فساد در جامعه زیاد شد
ناشناس
۲۳:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خانمی که استخدام رسمی بانک دولتی شده و برجی ۶ میلیون حقوق میگیرد آن قدر پرتوقع شده که هیچ پسری را به همسری قبول نمیکند پس سن ازدواج بالا میرود و آمار طلاق افزایش
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
این پولی که خرج شده و میشه ظرفیت دانشگاه ها رو می برن بالا اگه خرج کار افرینی کرده بودن هم تحصیلکرده ها بیکار نبودن و هم اونایی که دانشگاه نرفتن. خداوکیلی الان همه دانشجو هستند. چند درصد از دانشجوهای یه کلاس درست درس می خونن و می فهمن. دانشگاه ها مون بیشتر شده شبیه پاساز از لحاظ ظاهری و از لحاظ جمعیت شبیه بازار شام. بعد از اتمام تحصیلات هم که خداوکیلی اگه جایی برن مصاحبه وضعیت سواد طرف معلوم میشه. انقدر ظرفیت ها زیاد کردن که ورودی یک سال یک دانشگاه در رشته پزشکی ٩٥ نفر هست. بعد الان با این همه مدرک پزشکی که بعد از کلی جون کندن بعد از ٧ سال بدست میارن تازه بهشون گفتن خیلی زیادید برای مطب زدن باید تخصص بگیرید.
ناشناس
۱۶:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
اغلب کارمندان دولت ، چندشغله هستند و فرصت کار کردن به جوانان بیکار نمیدهند .
ناشناس
۲۱:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه اکثرا از رانت اطلاعاتی برای کارهاشون استفاده می کنند و این جوری چندشغله میشن،نمونش رو میشه تو شهرداری ها دید
ناشناس
۱۵:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ما مردم و دولت از تولید و کارخانجات داخلی حمایت میکنیم اما آنها بفکر پر کردن جیب خود و فرار سرمایه ها هستند و حق و حقوق کارگران شأن را بدرستی نمیدهند.
ابی
۱۵:۳۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
انحصار هم است انحصار برای وکلا انحصار برای کارکنان قوه قضاییه انحصار پزشکان انحصار کارکنان نیروی انتظامی و انحصارهای خیلی زیادی شکل گرفته یکی شغل نداره یه بازنشسته نیروی انتظامی دفتر پلیس زده
ناشناس
۱۴:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دیگه امیدی نیست ...
ناشناس
۱۶:۳۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
مهندس بازنشسته با ۸۰ سال به ماشین امضافروشی در نظام مهندسی ساختمان تبدیل شده و حتی یک روز سرساختمان حضور فیزیکی ندارد
ناشناس
۱۴:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
وظیفتون هست واسه جوونا کار پیدا کنید همه وهمه چه تحصیل کردهامون و چه بی سوادمون..اون تحصیل کردها هم به هزار امید رفتن مدرک گرفتن .....حالا چطور واسه خودتون که پارتی دارین تو ادارات جا هست واسه جوونای مردم این میگید...برای ما بیسوادها هم باید کار باشه وقتی فوتبالیست اشغالمون میلیاردی قرارداد میبنده لطفا نگید جوونا ال هستن وبل هستن ..
ناشناس
۰۰:۰۲ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
استاندار مرکزی بازنشسته است ولی هنوز در حال کار کردن است
پاسخ طلایی
۱۴:۰۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دلیلش با ارزش شدن شغل دولتی یه . مهندسی که لباس کار می پوشه در ایران ارزشی نداره .
ناشناس
۱۶:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
معلم بازنشسته با ۵ میلیون حقوق ، دوباره دعوت به کار شده در مدرسه شبانه روزی روستای لنجرود ، متاسفانه این دولت نه علاقه ای به استخدام جوانان داره نه آماری از بازنشستگان چندشغله
ناشناس
۱۳:۴۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سه سال پیش کاشان کارگراستخدام می کرد من رفتم تمام مراحل گزینش بدنی و مهارتی رو قبول شدم وقت استخدام فهمیدن من لیسانس دارم فرم استخدامم رو جلو چشم پاره کردو ردم کردند فقط برای اینکه دیپلمه نبودم بعد سه سال هنوز تلخی اون لحظه زیر زبونمه
تولید کننده ام
۱۳:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
کارگر پیدا نمیکنم تعمیر کار نیست کی گفته کار نیست؟ دلیل بیکاری ارزانی اب نان بنزینه .یه کارگر یه روز کار کنه ۱۶۰ عدد نان بربری یتوه بخره همان چیری که تنبل میخواد اب هم که مفته پس نمیمیره
ناشناس
۲۲:۰۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
درک نمی کنی دیگ، اسم خودتو هم گذاشتی تولید کننده،
این همه متن بالا گذاشته اول بخون بعد نظر بده
مطمئنم بلد نیستی حتی این متنو تا آخر بخونی
مهدی
۲۳:۲۲ ۰۳ آبان ۱۳۹۸
شما یه نیروی تحصیل کرده بله و چشم گوی با مهارت میخواین که ازشون بیگتری بکشین و اون بدبخت هم هیچ پیشرفتی نکنه آزمون خطایی در کار نباشه تا شما به اهدافتون برسید و بنز سوار شید و اون بدبخت برای همیشه زیر دستتون باشه و جرعت نه گفتن همه نداشته باشه.ببخشید اگه یکم تند گفتم امیدوارم روزی برسه که جونامون بتونن کاری که براش زحمت کشیدن ،چشمشونو کور کردن ،سال ها درس خوندن تا به کار مورد علاقشون برسن و بتونن هم خودشون و هم کشورشون رو به پیشرفت برسونن. که البته با فرافکنی و انداختن تقصیر گردن دانشجویان و تحصیلکرده ها و مردم درست نیستش. امیدوارم نظرم مورد تایید قرار بگیره.
ناشناس
۱۲:۴۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بررسی نمیخواد پیرا را بازنشست کنید حله
ناشناس
۱۲:۴۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
در سیستم اموزش باید دگرگونی های گسترده ای صورت بگیرد و دانش آموزان و دانشجویان فن و حرفه و مهارت را همزمان با دانش و علم باید فرا بگیرند.
ناشناس
۲۱:۰۴ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
این شعر قدیمی نیز گفته شما را تأیید می کند
علم چندان که بیشتر دانی چون عمل در تو نیست نادانی
علیرضا
۱۲:۳۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
کاریز باید خود بجوشد.
محمد زاده
۱۲:۳۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
گزارش خوبی است ، اما پیشنهاد این است که در همین زمینه گزارشی تهیه بفرمایید تحت عنوان «دلایل عدم پایداری بسیاری از شغل های ایجاد شده » !!
ناشناس
۰۰:۰۱ ۱۸ مرداد ۱۳۹۸
در هیات مدیره شستا چند نفر بازنشسته هست .
رضا
۱۲:۳۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
رفتم مصاحبه کاری طرف برگشته می گه ۱.۵ بهت می دم بیمتم نمی کنم!
خیر سرم ۵ سال سابقه کار دارم دانشجوی دکترا عمران هم هستم.
ناشناس
۱۲:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سرمایه بدین به کسب کارهای کوچک و تربیت نیرو کننده و حقوق شاگرد و بیمه بدون دردسر و اذیت دولت مردان کمتر بشه دیگه هیچ بیکار (تا زمانی که جوانان عزیز دستشون تو جیب باباشون بیکاری هم تموم نمیشه حاجی توقع بیار پایین هزینه ها را بیار پیار هیچ جوان بیکار نمی مونه)
ناشناس
۲۳:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بیمتم نمی کنم ؟؟/ یعنی چی ؟/ شاید منظورت اینه : بیمه ات هم نمی کنم .
عبدغفارى
۱۱:۵۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تمام كودكان ايرانى ازهفت سالگى مدرسه ميروند.
اينكه چيزى نيست ،حتى مراكزى ايجاد شده تا كودكان خيابانى راهم مدرسه اى كند .
ظاهرا خياى عاليه كه همه ايران سواد دارند.اما اينكار در بطن خود تنبلى وپشت ميز خواهى ودرامد راحت از بى ثمرى وكلا
مردناكارامد طلبكار تحويل اجتماع ميدهد . مثل بنده وجنابعالى .
كودكى كه با كار بزرگ شود متكى به خود ، قدرتمند ، خلاق كار افرين ، زيرك ، غيرتمند ، دست پاك ، حلال جو ومفيد براى اجتماع بار ميايد .
حالا هى مدرسه زيادكنيد وتنبل ومتقلب پرورش بدهيد
سید محمد
۱۱:۴۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
با سلام و احترام. دانشگاه فرهنگیان یکی ازمهم ترین عوامل بیکاری فارغ التحصیلان می باشد. دانشگاه های دولتی در بیش از 21 رشته مرتبط با آموزش و پرورش دانشجو میگیرند که تمامی انها مرتبط با اموزش و پرورش است اما از طرفی دانشگاه فرهنگیان امده مستقیم در همین رشته ها دانش آموز را استخدام میکند!!!!! و حال جوانی که بعد از 7 - 8 سال و 2 سال هم سربازی تحصیل کرده و مدرک فوق لیسانس از بهترین دانشگاه های دولتی گرفته بیکار است اما در همان رشته ای که فوق لیسانسش بیکار است، میآیند و دانش آموز را استخدام می کنند و سربازی اش را هم معاف می کنند
علی
۱۱:۴۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به امام حسین قسم با این حرفا کار درست نمی شه والله قسم الان من کارشناسی دارم ولی توقع پشت میزی ندارم ولی اینقدر فساد و رانت و بیکاری زیاد شده توقع خود من شده
ناشناس
۱۱:۴۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تحریم هستیم پول کجا بود
آقا برید به گذشته و آینده
ناشناس
۱۱:۳۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
ایا کار با حقوق 1500 کار حساب میشه اونم تو این شرایط که هر لحظه ممکنه بیکار شیم من فوق لیسانسم ولی مجبورم کارگری کنم. بی عدالتی خیلی زیاده. فقط به فکر دولتی ها هستن
ناشناس
۲۲:۰۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خیلی آرزوی همینو دارن و دربه در دنبال استخدامن ولی پارتی ندارن و نمیتونن
ناشناس
۱۱:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام وقتی کلی حق و حقوق و خدمات دولتی برای کارکنان خودشون در نظر میگرند کسی سمت اشتغال زایی نمیره.
یه سوال دارم چرا در کشوری که اسلامی همه نباید حق درمان یکی داشته باشند و هر ارگان دولتی برای کارمندای خودش یک بیمه ایجاد کرده مردم این وسط چی . ایا کشورهای دیگه هم همینطوره بررسی کنید.
روح اله
۱۱:۳۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
والا کار همش شده رابطه من ارشد مهندسی شیمی دانشگاه دولتی هستم به تمام شرکت های پتروشیمی عسلویه رفتم و حتی حاصر شدم انجا کارگری کنم کسی بهم کار نداد دوستام با مدرک اموزش ابتدایی دارن داخل پتروشیمی کار می کنن به خدا همش رابطه است وصعیت خراب تر از ان چیزی است که فکر می کنین
ناشناس
۱۱:۱۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
بابا اجازه بدین که مدارک ما آزاد بشه ببینید که چند درصد بیکار تو مملکت میمونه
سامان
۱۱:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به نظر من البته کارشناس که نیستم، دلیل اینکه پزشکی رشته ای بسیار خوب در کشور شده، این است که در کنار تحصیل دانشجویان موظف هستن که به صورت عملی یا در اخر طرحشون با کارشون آشنا بشن و در اخر اینکه از اون بهره ببرن اما الان مابقی رشته ها در کشورمون این چنین نیست و فقط دانشجویان تحصیل میکنند.
اگر وزارت علوم برای مابقی رشته ها مانند رشته پزشکی این گذروندن طرح و دوره های عملی را بالاجبار توی دستور کار قرار بده هیچ جوانی به نظر من بیکار نخواهد ماند و وضعیت اشتغال و درامدزایی در کشور روز به روز افزایش پیدا میکنه.
ممنون میشم که باشگاه خبرنگاران این موضوع را مد نظر قرار بده تا به نتیجه ای برسه.
ناشناس
۰۱:۰۰ ۱۹ مرداد ۱۳۹۸
بعد از طرح از کار بیکار میشیم ماهم دوسال طرح رفتیم بعد از پایان طرح انداختنمون بیرون
ناشناس
۱۰:۵۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
علت بیکاری جوانان ، ناتوانی برنامه های دولت برای جذب آنها، وعدم پشتیبانی دولت از برنامه های تولیدی جوانان وکاغذ بازی وهدر رفت زمان دردادن تسهیلات جهت اشتغال، پارتی بازی وبیعدالتی مسؤلین، وووو ودرنهایت ارزش قایل نشدن وعدم احترام به انسانیت مایرانی ها؟؟!!!!!!
ناشناس
۱۰:۴۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دلایل بیکاری جوانان تورم افسارگسیخته مدیران نالایق وفسادگسترده اقتصادی در کشوراست
ناشناس
۱۰:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
متاسفانه موقع انتخابات که میشه شعار اشتغال زایی میدهند همین که انتخابات تموم بشه فراموش کار میشن...برایشون میز و صندلی پست مقام مهمه نه درد مردم
امیر
۱۰:۲۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دلایل بیکاری : 1- فساد های مالی و اختلاس های هزاران میلیاردی توسط افراد دولتی و غیر دولتی . شما تصور کنید اگر این 3000 میلیاردها درست سرمایه گذاری میشد تا الان مشکل بیکاری حل شده بود .
2- دادن منابع مالی به افرادی که اساسا کارآفرین نیستند و به واسطه رشوه یا سفارش و یا رانت و فساد مبالغ کلانی رو به نام تولید و کارآفرینی می گیرن و بعدش اون پول رو میبرن توی بازارهای سفته بازی مسکن یا ارز و اقتصاد رو یهم میریزن .
3- بی کفایتی دولتها
4- فساد سیستماتیک مسئولان دولتی
اگر واقعا این مسائل حل بشه مطمئن باشید دیگه این مملکت معزل بیکاری رو نخواهد داشت .
ناشناس
۱۲:۱۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
احسنت به تحلیل خوب شما واقعا معضلات کل کشور زیر سر همین چهار مورد بیان شده است مخصوصا فساد سیستماتیک دولتی ها
ناشناس
۱۲:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
معضل
عباس گودرزی
۱۰:۲۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام علاج واقعه قبل از وقوع لازم است . ولی اکنون که با توجه به دلایل مطرح شده بزرگترین سرمایه ملی یعنی نیروی کار جوان فراوان داریم که هرز می روند لازم است اورژانسی بیندیشیم و ریشه ای عمل کنیم . پتانسیل های داخلی فراوان است ولی کار جهادی توسط مدیران را می طلبد به فکر استفاده صحیح از بزرگترین سرمایه ملی باشند که گذر زمان آن را از ما می گیرد . با یکپارچه سازی زمین های کشاورزی و مکانیزه کردن آنها توسط تشکل های تعاونی و کنترل و نظارت بر انها ، با توسعه صنایع پتروشیبمی و جلوگیری از خام فروشی ، کاهش دلالی ، حذف نقدینگی از معاملات جهت دریافت مالیات عادلانه سالانه بر درآمد ها ف توسعه صنعت دریایی و توسعه زیر ساخت بازرگانی خارجی و داخلی .ایجاد زمینه گردشگری داخلی و خارجی ، شناخت ذخایر کشور ( خاک ، آب ، هوا ،نفت ، گاز ،اورانیم ، طلا ، آلومینیوم، فولاد ، دریا ، نیروی کار جوان ، جنگل ، .... ) می توان با برنامه ریزی صحیح و عدم تمرکز بر بیگانگان و جلوگیری از انتقال ثروت کشور برای برج سازی در امارات ، ترکیه و کانادا و.. کشوری نمنه در دنیا ساخت . البته اصلی ترین راهکار شناخت نفوذی ها و تدوین قوانین انقلابی ، اسلامی است تا از اسیب های تفکرات تحصیل کردگان غرب که مشروطه را زمین گیر کردند انقلاب اسلامی را نیز زمین نزنند .
al
۱۰:۱۱ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
الان شرکت خصوصی هم نمیشه استخدام شد. اگه هم بشه ممکنه دو روز دیگه بندازنت بیرون با سن 35 سالگی مثلا دیگه هیچجا کار نمیدن. اگه برای جوانها نمیتونین کار پیدا کنین لا اقل به بیکار ها حقوق بدین. این همه ثروت طبیعی توی کشور هست.
ناشناس
۱۰:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
با وعده های توخالی و بی تدبیری مسئولین گره بیکاری جوانان حل نمیشه !
در حقیقت عزم جدی در رفع بیکاری وجود ندارد !
با توجه به پتانسیل و وسعت سرزمین ایران حاضرم با ارائه راهکاری مناسب سه برابر نیروی بیکار موجود را بدون هیچگونه بار مالی مشغول بکار کنم و حتی نیاز به نیروی کار خارجی داشته باشیم ! اما دست امثال بنده رو کوتاه می کنند میگن نظرات کارشناسی تون به حال ما مفید نیست !!!؟؟؟؟
ناشناس
۱۰:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
چون شایسته سالاری نیست
چون رانت و پارتی بازی کل کشور رو‌گرفته
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تو ایران دیگه راجع به کار و دانشگاه و تولید دیگه نباید صحبت بشه . خسته شدیم دیگه .
ناشناس
۱۰:۰۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
در دوره پهلوی دوم آمریکا و سایر غارتگران برای برقراری غارتشان کالا و ارز را به کشور ما سرازیر می کردند و دولت های وقت نیز پست های زائد فراوانی در سازمانهای دولتی بوجود می آوردند ولی اکنون وضعیت کاملاً متفاوتی داریم و موضوع بسیار جدی است خربزه را خورده ایم و زمان لرز آن فرا رسیده و باید این لرز را صحیح مدیریت کنیم تا از بحران کاسته شود.
ناشناس
۱۰:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
با مورد 3 و 4 کاملا موافقم!
پوریا
۰۹:۴۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خدمت سربازی برای پسرها بعد از فارق التحصیلی از دانشگاه نیز یکی از مشکلات بر سر راه جوانان پسر هست که اشاره ای بهش نمیشه،تو مدت سربازی بسیاری از فرصت های کاری از دست میره و شرایط تغییر میکنه،بسیاری از آموخته های دانشگاهیم از ذهن پاک میشن تو شرایط سربازی،نكته دیگر اینکه پارتی بازی تو همه سازمانها برای استخدام و بکار گیری نیرو وجود داره و امروزه تقریبا هیچکسی بدون پارتی نمیتونه جایی استخدام بشه متاسفانه،پس شایستگی و مهارت و علم تو فرآیند استخدام شدن تاثیر زیادی نداره
شهرام
۱۰:۱۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
الان که فکر میکنم بهتر بود کسری نمیگرفتم. اون 21 ماه هم خبری نیست!
ناشناس
۰۹:۳۶ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
نمی خواد فکر کنید و موانع اصلی را آسانتر بگیرد و یه سرمایه اند بدون بهره و با مدت زمان طولانی
ali
۰۹:۳۴ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
سلام. چرا همه دوست دارند شغل دولتی داشته باشند؟ امنیت شغلی بالا، حقوق و مزایای خوب، منزلت شغلی بالا. متاسفانه به عنوان یک فرد تحصیل کرده که تجربه کار کردن در بخش خصوصی رو دارم، به ازای هر یک سال کار در این بخش باید چندین هفته متوالی دنبال کار بگردم. با حداقل حقوق و مزایا. و رفیقم با همون تحصیلات که در بخش دولتی کار میکنه زندگیش چندین پله از من جلو تره.
ناشناس
۰۹:۲۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
خواهشا اسم سرمایه گذاری ریالی را نیاورید چون جز رکود و تورم دستاوردی ندارد
ناشناس
۰۹:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تا ما یادمونه اکثر مسیولین ما بازنشسته نمیشن که کسی بیاد جاشون
ناشناس
۱۴:۰۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
احسنت
ناشناس
۰۸:۴۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
مگر هرکسی که دانشجو بشه آدم خوبیه ؟ درس خواندن و مطالعه کردن تجربه پیداکردن مقدمه کار باید بشود که درکشور ما مقدمه رئیس شدن است.
ناشناس
۰۸:۳۸ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
دعوت به کار مجدد از بازنشستگان در ارگان های دولتی و خصوصی عامل بیکاری جوانان است
ناشناس
۰۸:۲۷ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
نبود کار در رشته مرتبط، نبود مدیریت در نیاز سنجی از ورود نا خروج، آگاه نکردن دانش آموزان نسبت به شغل و جامعه و لمس نکردن مشاغل، مثلا رشته مهندسی شیمی رو از اول تا آخر زیر ذره بین ببرید 60 شاخه شده مثلا تو آزمون ها 3 تاشو قبول دارن آگه قبول شد ک شد نشد، خوب فن بلده نیاز به مدیریت و سرمایه داره آگه آین هم جواب نداد اقدام بعدی، مجبور بره تو بازار کار بدون مدرک و از صفر شروع کنه و اینم جواب نداد تو سن 30 سالگی سر خورده میشه
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
مدیران کشوری فقط یک کار رو میدانند ، بررسی علل مشکل بیکاری ؟ واقعا چرا اینهمه صورت مسئله رو بررسی میکنیم . بزنید حلش کنید . اگر ریشه در تئوری بودن آموزش دانشگاهی داره ، فنی و حرفه اش کنید. اگر ریشه در تعداد زیاد واحدهای دانشگاهی داره ، وزارت علوم محکم جلوی اینکار رو باید میگرفت . در طرح های توسعه کشور از نیروی جوانان دانشگاهی استفاده کنند . به خدا حل مسئله بیکاری ساده است فقط هر رییس جمهوری روی کار آمد برای رای آوردن شعار رفع مشکل بیکاری داد ولی بیکاری رو برعکس توسعه بیشتر داد . آقای رییس جمهور پس کجا رفت برنامه های شما برای اشتغال جوانان ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ناشناس
۰۸:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
کشور ما به این همه دانشگاه نیاز ندارد. همین
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
تعداد دانشگاه های کشور کم هم هستند ولی مدیریت صحیحی وجود ندارد که از آنها به درستی استفاده شود.
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
به چی نیاز دارد
ناشناس
۰۸:۰۳ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
برو بابا ما که دیگه امیدی نداریم یک عمر درس خوندیم حالا چی؟ هیجی
پوریا
۱۲:۱۵ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
نوشدارو بعد از مرگ سهراب
دیگه سن و سالمونم به استخدامی نمیخوره
ناشناس
۱۳:۱۰ ۱۷ مرداد ۱۳۹۸
درس خوندی یاد گرفتی