سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حسینی بای در برنامه «فرمول یک»:

با مردم بودن مهمترین رسالت خبرنگار است

حسینی بای در آستانه روز خبرنگار مهمان برنامه «فرمول یک» بود و از خاطرات خبرنگاری خود سخن گفت.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا حسینی بای خبرنگار نام آشنا صدا و سیما در برنامه امروز «فرمول یک» حضور یافت و از خاطرات شغلی خود برای مردم سخن گفت.

او ابتدا در پاسخ به سوال علی ضیاء مجری برنامه که پرسید چرا شما را با کنکور می‌شناسند، گفت: چون در این سال‌ها از کنکوری‌ها گزارش تهیه کرده ام این آشنایی به جایی رسیده که در کنکور اخیر یکی از داوطلبان به پدر و مادرش گفته بود اگر آقای حسینی بای با من تماس بگیرد من باورمی کنم که جزء نفرات برتر شده ام.

وی افزود: حتی همکارانم از سازمان هم با او تماس گرفته بودند، اما گفته بود نه خود آقای حسینی بای تماس بگیرد تا باورم شود.

در ادامه ضیاء به او گفت که در سیل آق قلا هم خیلی با شما شوخی شد، آیا از دست این افراد ناراحت هستید؟ حسینی بای پاسخ داد: من به هیچ عنوان از کسانی که این شوخی‌ها را کرده اند ناراحت نیستم، تا زمانیکه شوخی به توهین تبدیل نشود ناراحت نمی شوم. از مهران مدیری ناراحت نیستم، ایشان طناز و بازیگر محبوبی هستند.

وی ادامه داد: قبل از آن هم مردم با من شوخی داشتند، اما بگویم زمانیکه به آق قلا رفتم می توانستم اول شهر بایستم و بگویم سیل آمده، می توانستم سوار قایق شوم، بالای ساختمان بروم یا... در آن شرایط من برای آنکه نشان دهم عمق آب چقدر است باید داخل آب میرفتم.

این خبرنگار نامی گفت: هیچ چشم داشت و تشویقی هم برای این گزارش در کار نبود، فقط باید عاشق کار و اطلاع رسانی باشی که در ایام نوروز خانواده و آسایش را رها کنی و به دل سیل و حوادث بروی.

حسینی بای با بیان اینکه در سال خبرنگاران بر اثر حوادث کشته می شوند،گفت: وقتی ما به عراق و سوریه می رفتیم نمی توانستیم دور بایستیم و بگوییم آن نقطه جنگ است، آن لحظه بیننده میخواهد خود را در بطن سوژه حس کند. با مردم بودن بزرگترین رسالت یک خبرنگار است.

وی در ادامه گفت: من اینستاگرام و توئیتر ندارم، تلگرام ندارم، فقط به ضرورت کارم سروش دارم، در مجموع اهل فضای مجازی نیستم، زیرا به نظرم بهترین فضای مجازی مردمی هستند که در کوچه و بازار شما را می‌بینند.

حسینی بای در ادامه در پاسخ به اینکه بیشترین انتقاد‌هایی که تاکنون شنیده اید چه بوده است، گفت: مردم ما مردم نجیبی هستند، وقتی می‌گوییم انتخابات، راهپیمایی، جنگ است و... می‌آیند، مردمی که انقدر نجیب هستند باید مشکلاتشان برطرف شود، ما خبرنگاران مشکلات را منعکس می‌کنیم تا مسئولان  بشنوند، اگر مشکلی حل نشود ما نقشی نداریم، با این حال به نظرم مردم حق دارند انتقاد و شکوه کنند، از طرف خودم از مردم عذرخواهی می کنم.

وی درباره حضور خود در مناطق جنگی بیان کرد: چند سال قبل بود که به عراق رفتیم، من آنجا به دلیل دیدن صحنه‌های درگیری، جنازه‌ها و... مریض شدم،  پزشک‌ها از رفتن به عراق منعم کردند، اما بازهم رفتم، تجربه کار در داخل با بیرون خیلی خیلی متفاوت است.

وی افزود: خبرنگاری یعنی اینکه یک روز در سایه هستی یک روز کف خیابان، یک روز در استادیوم آزادی یک روز در سازمان سنجش.

حسینی بای درباره فامیلی خود و کلمه بای گفت: بای به معنی کشاورز یا زمین دار است، پدر من کشاورز هستند، در استان گلستان منطقه‌ای به نام بای وجود دارد که خیلی هم معروف است، وجود بای در ادامه حسینی به دلیل تعلق ما به این منطقه است.

وی در پایان گفت: از همسر عزیزم که مشاور کاری من است و همچنین مردم شهر تکاپ خیلی تشکر می کنم.

انتهای پیام/

خاطرات حسینی بای از دوران خبرنگاری

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.