سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ترامپ: کره جنوبی پول بیشتری به آمریکا می‌پردازد

رئیس‌جمهور آمریکا در توئیتی مدعی شد سئول قبول کرده پول بیشتری به واشنگتن بپردازد تا آمریکا از کره جنوبی در برابر همسایه شمالی دفاع کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در صفحه توئیتر خود مدعی شد با کره جنوبی به توافق رسیده‌اند که در ازاء دفاع در برابر کره شمالی پول بیشتری از سئول بگیرند.

ترامپ نوشت: «کره جنوبی توافق کرده است برای دفاع از خود در برابر کره شمالی، مقادیر قابل توجهی پول بیشتر به آمریکا بپردازد. در طول ده‌ها سال گذشته، کره جنوبی پول بسیار ناچیزی به آمریکا پرداخته است، اما پارسال  کره جنوبی ۹۹۰ میلیون دلار پرداخت کرد. گفت‌وگو‌ها به منظور افزایش هر چه بیشتر پرداخت‌ها به آمریکا آغاز شده است. کره جنوبی، کشور بسیار ثروتمندی است که اکنون برای سهیم شدن در دفاع نظامی فراهم شده از سوی آمریکا، احساس وظیفه می‌کند. روابط دو کشور نیز روابط بسیار خوب است!»

پیش از این واشنگتن و سئول به توافق رسیده بودند که گفت‌وگو‌های «منطقی و عادلانه‌ای» درباره میزان سهم هر کدام از دو کشور در هزینه‌های مربوط به حفظ نیرو‌های نظامی آمریکا که در کره جنوبی مستقر هستند برگزار کنند.

از زمان به قدرت رسیدن ترامپ در آمریکا، او همواره از سئول خواسته است سهم خود را از هزینه‌های حضور نیرو‌های نظامی آمریکا در کره جنوبی افزایش دهد. در ماه فوریه، این دو کشور توافقی را درباره برنامه تقسیم هزینه‌های نگه داشتن نیرو‌های آمریکایی در شبه‌جزیره کره امضا کردند. بر اساس این توافق، کره جنوبی متعهد شد سهم خود را برای حضور نیرو‌های آمریکایی به ۹۲۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۹ افزایش دهد. این درحالی است که در سال ۲۰۱۸ سهم این کشور ۸۳۰ میلیون دلار بود.

سربازان آمریکایی از دهه ۱۹۵۰ در شبه‌جزیره کره مستقر هستند و در حال حاضر حدود ۲۸ هزار و ۵۰۰ نظامی آمریکا در آنجا به سر می‌برد.

انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا ، کره شمالی ، آسیا
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.