سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دلیل گریه‌های پیاپی و بی‌پایان نوزادان چیست؟

یک فوق تخصص نوزادان گفت: گریه‌های پیاپی و بی پایان نوزاد که بدون هیچ علتی همراه با نشانه‌های فیزیکی آغاز می‌شود را کولیک می‌گویند.

هادی سماعی، فوق تخصص نوزادان در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه کلینیک  گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کولیک نوزادان اظهار کرد:  گریه‌های پیاپی و بی پایان نوزاد که بدون هیچ علتی همراه با نشانه‌های فیزیکی آغاز می‌شود را کولیک می‌گویند.

او افزود:کولیک در سن ۲ تا ۳ هفتگی نوزاد شروع می‌شود، در هفته‌های ششم به اوج خود می‌رسد و تا ۳-۴ ماهگی ادامه دار خواهد بود.

این فوق تخصص نوزادان درمورد علل بروز کولیک گفت: علت دقیق کولیک هنوز مشخص نیست اما عامل آن می‌تواند ژنتیک باشد، البته عواملی دیگر مانند حساسیت به شیر خشک و یا تغذیه مادر و رفلاکس می‌توان تاثیرگذار باشد.

فوق تخصص نوزادان درباره علائم و نشانه کولیک بیان کرد: گریه‌هایی که هر روز در یک زمان معین، معمولا در اواخر بعدازظهر و اوایل شب اتفاق می‌افتد و حدود ۳-۴ ساعت طول می‌کشد از نشانه بارز کولیک است.

سماعی ادامه داد: از نشانه‌های دیگر کولیک نوزادان را می‌توان جمع شدن پا‌ها به سمت شکم، مشت کردن دست‌ها، نامنظم شدن خواب نوزاد و گریه هنگام شیر خوردن نام برد.


بیشتر بخوانید: اختلال خواب از نشانه‌های حمله سندروم موذی


فوق تخصص نوزادان درمورد درمان کولیک بیان کرد: کولیک یک بخشی از زندگی نرمال نوزادان است و مضر نیست. تجویز دارو خیلی توصیه نمی‌شود، اما ممکن است پزشک برای درمان، قطره پروبیوتیک تجویز کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخبار علمی ، کلینیک
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.