سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولیت آستان قدس رضوی:

چله دوم انقلاب را باید جوانان بسازند/دشمن به دنبال حذف نخبگان ما است

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن به نخبگان ما طمع دارد و آن ها را هدف قرار داده چراکه نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، حجت الاسلام و المسلین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی امروز در مراسم افتتاحیه سومین دوره اردوی آموزشی معرفتی «هفت روز در بهشت» که در اردوگاه فرهنگی آموزشی امام رضا برگزار شد گفت: امکانات این مجموعه محدود است و نواقص و کمبود‌های زیادی اینجا است، ما تلاش می‌کنیم آن‌ها را برطرف کنیم، امیدوارم سال به سال بتوانیم فضا را برای استفاده بهتر از امکانات فراهم آوریم.

او با بیان اینکه اولین آیاتی که بر پیامبر (ص) نازل شد بحث علم و قلم است، تصریح کرد: این آیات اشاره به خواندن و دانش دارد وپیامبر گرامی اسلام در پاسخ به تعاریف صحابه از یک فردی که بسیار عابد بود، پرسیدند: دانش و معرفت او چقدر است؟ چرا که در آخرت قیاس انسان‌ها بر اساس علم و معرفت آن‌ها است و عمل احسن مهم است نه عمل اکثر که عمل احسن با معرفت و دانش دینی حاصل می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی در ادامه با اشاره به فضای بی سواد و جاهلیت زمان قبل اسلام در میان اعراب گفت:پبامبر در آن فضا با تکیه بر تزکیه و تذهیب نفس با دانش و معرفت توانست یک تمدن بزرگ را بوجود آورد.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: اروپا اگر پیشرفتی کرده به‌خاطر اسلام بوده است. آن‌ها دانش را از ما ربودند و ما را درگیر مسائل حاشیه‌ای کردند.

او خطاب به دانش آموزان حاضر در این دوره گفت: شما دانش آموزان تمدن ساز آینده هستید، باید تاریخ را مطالعه کنید و ببینید که کشور در گذشته خود به‌لحاظ علمی چه جایگاهی داشته و علت پیشرفت یا پس رفت آن چه بوده است؟

تولیت آستان قدس رضوی گفت: کشور ما درگذشته جایگاه علمی رفیعی داشته است، این اغراق و مبالغه نیست، پس چرا امروز نباید در این جایگاه باشیم؟

حجت الاسلام والمسلمین مروی با اشاره به‌کتاب «دانش مسلمین» از محمدرضا حکیمی افزود: این کتاب را مطالعه کنید تا با استدلال و سند‌های تاریخی، ببینید ما مسلمانان در گذشته به‌لحاظ دانش و معرفت در چه جایگاهی قرار داشتیم.

او با اشاره به بیانیه گام دوم انقلاب تصریح کرد: چله دوم انقلاب را باید شما جوانان بسازید چراکه مخاطب این بیانیه شما نوجوانان هستید.
 
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه ما از چله اول انقلاب با همه فراز و نشیب‌ها و پیچ و خم‌ها به سلامت عبور کردیم، گفت: درچله دوم انقلاب نوبت شما جوانان است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی افزود: ما در ۸ سال جنگ تحمیلی با ارتشی که از همه دنیا نیرو و تجهیزات فکری و تسلیحاتی داشت، جنگیدیم و با همین جوانان مؤمن و متدین پیروز شدیم.
 
او تصریح کرد: اینکه مقام معظم رهبری همیشه بر روی جوانان تاکید دارند، برگرفته از تجربه موفق ۴۰ ساله‌ای است که ما بعد از انقلاب با استفاده از جوانان مؤمن انقلابی و متدین داریم.

تولیت آستان قدس رضوی گفت: دشمن به‌ نخبگان ما طمع دارد، همیشه چه به‌صورت فیزیکی و ترور و چه به‌صورت جذب آن‌ها به‌خارج از کشور، به‌دنبال حذف این نخبگان بوده چراکه نمی‌خواهند کشور ما پیشرفت کند.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

دشمن به نخبگان ما طمع دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.