سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارائه خدمات به ۲۹۳۰ نفر توسط اورژانس اجتماعی

اورژانس اجتماعی شهرستان کبودر آهنگ از ۲۳۹۰ نفردلجویی کرد.

رضا جعفری نیکو رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ درگفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، خبرنگار گفت: اورژانس اجتماعی از سال ۹۱ در بهزیستی شهرستان کبودراهنگ مستقر و در دو بخش فوریت‌ها و آسیب‌های اجتماعی در سطح ۲ در حال فعالیت می‌باشد.

رئیس بهزیستی شهرستان کبودراهنگ در خصوص اهداف و وظایف این بخش از خدمات بهزیستی بیان کرد: اهداف کلی اورژانس اجتماعی کنترل و کاهش بحران‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی از طریق ارائه خدمات فوری و تخصصی به افراد آسیب دیده اجتماعی و یا در معرض آسیب بوده است.

رئیس بهزیستی شهرستان ادامه داد: مراجعه کنندگان این مرکز می‌توانند به دو صورت خود معرف و یا ارجاعی توسط خط ۱۲۳، خدمات اجتماعی سیار و یا سایر مراکز وابسته به سازمان بشکل دورن سازمانی و یا توسط مراجع قضایی، مراجع انتظامی و یا سایر سازمان‌ها و نهاد‌ها بصورت برون سازمانی از خدمات این مرکز بهره‌مند گردند.

جعفری نیکو درخصوص چگونگی ارائه خدمات به افراد مشمول اظهار داشت: زوجین متقاضی طلاق و افراد داری اختلاف حاد خانوادگی که در بخش فوریت‌های این مرکز مورد پذیرش قرار میگیرند و افرادی که قصد خودکشی و یا اقدام به خودکشی داشته اند، زنان و دختران در معرض آسیب اجتماعی و یا آسیب دیده، کودکان خیابانی و کار، کودکان آزاردیده و نیز همسران آزاردیده افراد مبتلا به اختلال هویت جنسی و دختران و پسران فراری از منزل از خدمات واحد مداخله در بحران به منظور کاهش آسیب مورد پذیرش و ساماندهی قرار می‌گیرند.

او با اشاره به توانمند سازی خدمت گیرندگان خاطرنشان کرد: این مرکز اقدام به جذب و پرداخت کمک موردی‌های بلاعوض به مبلغ ۱۵۰ میلیون ریال، جذب مشارکت‌های مردمی بصورت نقدی و غیر نقدی در مجموع به مبلغ ۴۰ میلیون ریال نموده است.
رئیس بهزیستی اشتغال زایی را یکی از اقدامات مهم این مرکز عنوان کرد و گفت: اورژانس اجتماعی اقدام به معرفی تعداد ۱۴ نفر از خدمت گیرندگان جهت دریافت وام اشتغال زایی و خود اشتغالی به مبلغ ۰۰۰/۰۰۰/۵۰۰/۲ ریال نموده است.

وی در خصوص آموزش جامعه هدف بیان کرد: در زمینه‌های آموزشی تیم خودروی سیار این مرکز خدمات آموزشی خود را در ۲۰ محیط شهری و روستایی و در قالب آموزش هایی، چون مهارت‌های زندگی، پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، فرزند پروری، آگاه سازی از خدمات اورژانس اجتماعی و مشاوره فردی و خانوادگی، و نیز آموزش خود مراقبتی و تربیت جنسی کودکان و نوجوانان به تعداد ۹۷۳ نفر خدمات ارائه داده است.
انتهای پیام/ج

اورژانس اجتماعی شهرستان کبودر آهنگ از ۲۳۹۰ نفردلجویی کرد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.