سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کاهش نرخ بیکاری در مناطق روستایی استان قزوین

مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین گفت: نرخ بیکاری در مناطق روستایی استان در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ دهم درصد کاهش یافته است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اکرم نجفی مدیرکل دفتر امور روستایی و شورا‌های اسلامی استانداری قزوین در جلسه کارگروه اجرایی طرح حمایت از واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق روستایی استان گفت: از سال ۹۵ که پرداخت تسهیلات روستایی در قالب تفاهم نامه سه جانبه معاونت توسعه روستایی کشور، بنیاد علوی و بانک سینا آغاز شد تاکنون ۴۵۵ طرح با هزار و ۸۵۶ میلیارد و ۲۶۰ میلیون ریال به بانک عامل در استان معرفی شده است.

نجفی با اشاره به طرح‌های مصوب افزود: در سال ۹۵ بالغ بر ۱۱ طرح، در سال ۹۶، ۵۰ طرح، در سال ۹۷، ۱۴ طرح و در سال جاری نیز چهار طرح تصویب و اعتبارات آن نیز پرداخت شده است.

به گفته او، با اعطای تسهیلات یارانه دار، نرخ بیکاری در استان قزوین در سه ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶ دهم درصد کاهش یافته است.

نجفی، طولانی بودن فرآیند بررسی طرح‌ها توسط بانک، تفویض نشدن اختیار به شعب منتخب استان، اعمال برخی محدودیت‌ها در حمایت از طرح‌های نوآورانه و دانش‌بنیان، انعطاف ناپذیری بانک عامل در مورد نواقص قابل اغماض، مشکلات موجود در سیستم اداری دستگاه‌های اجرایی و ناآشنایی متقاضیان با ضوابط و قوانین و مقررات مرتبط را از جمله مشکلات موجود دانست.

او ادامه داد: همکاری، مشارکت، سرعت عمل و پویایی بیشتر بین مجموعه بانک سینا، حضور فعال و مستمر سرپرستی بانک عامل در جلسات، افزایش اختیارات و قدرت تصمیم‌گیری شعبه استان، حمایت ویژه از طرح‌های دانش بنیان و استارت آپی، استمرار طرح حمایت از واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق روستایی و در نهایت افزایش سقف تسهیلات استان نیز از جمله پیشنهاد‌های این کارگروه است.

انتهای پیام/ک

جلسه کارگروه اجرایی طرح حمایت از واحد‌های تولیدی مستقر در مناطق روستایی

 

برچسب ها: اشتغال ، تسهیلات
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.