سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کشف مواد مخدر ۱۳۷ درصد افزایش یافته است

فرمانده انتظامی گناوه گفت:کشف مواد مخدر امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۱۳۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، سرهنگ حسین احمدی بیان کرد: مبارزه جدی با قاچاق مواد مخدر در سال جاری نیز در اولویت‌های کاری قرار گرفت و در این مدت میزان کشفیات نسبت به پارسال ۱۳۷ درصد افزایش و در این ارتباط پنج قاچاقچی دستگیر و تحویل مراجع قضایی شد.

وی عنوان کرد: در روز‌های اخیر نیز ماموران این فرماندهی در یک عملیات مشترک با پایگاه دریابانی هزار و ۳۸۰ کیلوگرم مواد مخدر در این شهرستان کشف کردند.

فرمانده انتظامی گناوه، کشف ۸۴ درصدی سرقت‌ها را در سال جاری از دیگر عملکرد برجسته نیروی انتظامی این شهرستان خواند و افزود: در این مدت با اقدام‌های حوزه پیشگیری از سرقت ها، سرقت موتورسیکلت ۳۱ درصد، اتومبیل ۲۹ درصد، مغازه ۲۸ و کیف قاپی ۵۵ درصد با کاهش مواجه شد.

احمدی بیان کرد: خبرنگاران چشم بینا و بیدار و یاران صدیق و امانت دار پلیس هستند و مجموعه نیروی انتظامی به این قشر آگاه اعتماد دارد و پذیرای انتقادات و پیشنهادهاست.

وی افزود: باتوجه به اینکه اهداف مهم پلیس پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی است به دنبال استفاده از ظرفیت رسانه‌های شهرستان در این زمینه هستیم.

فرماندهی انتظامی گناوه گفت: در اولویت‌های حوزه اطلاع رسانی، نیروی انتظامی در تعامل با رسانه‌ها خود را موظف به ایجاد توسعه زمینه‌های فرهنگی لازم به منظور کاهش جرایم و تخلفات و تسهیل وظایف محوله که مهمترین آن استقرار نظم و امنیت و تامین آسایش عمومی و فردی است می‌داند.

احمدی افزود: در اجرای انجام ماموریت‌ها کمک و همراهی خبرنگاران را لازم می‌دانیم، زیرا که وجود یا عدم وجود احساس امنیت در جامعه علاوه بر عملکرد ناجا به رویکرد رسانه‌ها نیز بستگی دارد.

وی تاکید کرد: نوع تصویر و روایتی که رسانه‌ها از پلیس برای جامعه منعکس می‌کنند مهم و باید واقعی، پرصلابت و مشفقانه باشد و اگر ضعفی هم وجود داشته باشد پیش از انعکاس آن که باعث ناامیدی مردم و خرسندی نااهلان شود از طریق ارتباط موثر به خود مجموعه نیروی انتظامی منعکس شود.

فرماندهی انتظامی گناوه گفت: انعکاس خدمات پلیس برای مردم باعث اقتدار این مجموعه و آرامش مردم در جامعه می‌شود و اگر پلیس وظیفه شناس و توانمند و متعهد را به مردم معرفی کنیم موجب ایجاد روحیه امید در جامعه شده ایم.

احمدی بیان کرد: اطلاع رسانی عملکرد مثبت کارکنان پلیس باعث تزریق انرژی و انگیزه در این نیرو می‌شود.

وی  ادامه داد: بسیاری از اقدام‌های به عمل آمده این نیرو نیاز به اطلاع رسانی و آگاهی دقیق دارد و در مواردی که اطلاع رسانی دیر انجام می‌شود بخاطر پیگیری پرونده بوده و این احتیاط دلیل بر نامحرم شمردن خبرنگار نیست.

فرماندهی انتظامی گناوه گفت : گاهی اوقات بر مبنای ماموریت‌ها، میزان عملیات روانی علیه ناجا زیاد می‌شود که در این میان، مدیریت و خنثی سازی رسانه‌ها بسیار اثرگذار و می‌تواند به آرامش روانی جامعه کند.

انتهای پیام/م

برچسب ها: سرقت ، نیروی انتظامی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.