سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آغاز به کارشانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی در همدان/اختصاص ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان

شانزدهمین نمایشگاه بین المللی کشاورزی و چهاردهمین نمایشگاه بین المللی صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات در همدان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، منصور رضوانی جلال رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان در آیین افتتاح این نمایشگاه گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال علمی، فنی و مهندسی کردن کشاورزی است.

وی افزود: برگزاری نمایشگاه بین المللی کشاورزی، صنعت مرغداری، دامپروری و شیلات به عنوان یکی از بزرگترین نمایشگاه کشاورزی کشور در استان همدان برای ارائه دستاورد‌های فنی و مهندسی نوین کشاورزی داخلی و خارجی است.

او با اشاره به ارائه دستاورد‌های نوین علمی در این نمایشگاه، حضور شرکت‌های خارجی و نیز شرکت‌های دانش بنیان افزود:از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه، برگزاری همایش‌های علمی است تا بدین وسیله صاحب نظران حوزه‌های مختلف کشاورزی بتوانند ارتباط مستقیم و تبادل نظر در خصوص مسائل کشاورزی با بهره برداران و کارشناسان داشته و کارشناسان و مدیران سراسر کشور، نمایشگاه مباحث علمی پیرامون را دنبال کنند.

 رضوانی جلال، از اختصاص ۷ هزارمتر فضا به این نمایشگاه خبر داد و افزود: این فضا شامل ۵ هزارمتر فضای نمایشگاهی ۲ هزار متر فضای باز نمایشگاهی و ۹۵ غرفه است، که غرفه‌ای به مساحت ۵۰ متر نیز به سازمان جهاد کشاورزی استان همدان اختصاص یافته است.

 دو نماینده از شرکت‌های خارجی نیز در این نمایشگاه حضور دارند.

او گفت: با همت سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و موسسات مربوطه، ۷ همایش و کارگاه تخصصی صنعت کشاورزی با ارائه مطالب گسترده علمی-تخصصی برگزار می‌شود.

وی افزود: در سه سال گذشته۳هزار و ۵۷۶ دستگاه تراکتور جدید و ۱۲۳ دستگاه کارنده و بیش از ۱۷ دستگاه کمباین جدید به ناوگان کشاورزی استان اضافه شد

رضوانی جلال گفت: ضریب مکانیزاسیون در سال ۹۱ به میزان ۱/۲۴ بوده که الان به ۱/۸۶ رسیده است و در بخش کارنده‌ها و خاکورزی و همچنین در بخش مکانیزاسیون برای خرید دستگاه‌های جدید، ۳۶۰ میلیارد تومان پارسال سرمایه گذاری شده است.

او گفت: امسال هم  ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی استان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/ا

اختصاص ۷۳ میلیارد تومان تسهیلات برای مکانیزاسیون کشاورزی در استان همدان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.