سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خوش چهره در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

مسئولان باید مشکلات معاش مردم را درک کنند

کارشناس سیاسی اقتصادی گفت: جنگ اقتصادی به معنی تولید ملی یک کشور، پول ملی و معاش عمومی است که باید هدف قرار بگیرد و مسئولان بایستی یک درکی از مشکلات معاش مردم داشته باشند.

محمد خوش‌چهره، کارشناس مسائل سیاسی - اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار  حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر تنظیم بازار در دولت، اظهار کرد: برداشت اولیه از بیانات مقام معظم رهبری این است که ایشان از وضع موجود راضی نبودند و این موضوع نشان دهنده عدم رضایت از وضع موجود و واقعیت‌های اقتصادی است.

کارشناس مسائل سیاسی - اقتصادی گفت: بعضی واقعیت‌ها شوک بسیار زیادی بر زندگی مردم وارد و بین درآمد‌ها و هزینه‌ها شکاف معناداری  ایجاد کرد که این به معنی اخلال در معیشت و زندگی مردم است.


بیشتر بخوانید: جنگ اقتصادی از مصادیق بارز جنگ است/ وجود ۷ کلاهک هسته‌ای در آمریکا نشانه ظهور زمستان خاکستری است


او ادامه داد: اختلالات جدی در زمینه سبد خانوار پیش آمد که مردم ناگهان فقیر شدند، حتی به بسیاری از همکاران ما این فشار معیشتی وارد شده است و مجبور به تدریس بیشتر هستند، در این شرایط بسیاری از مردم با وام، اضافه کار، پس انداز و غیره معیشت خود را می‌گذرانند، بنابراین ماشین اقتصاد در شیب قابل توجهی قرار گرفته و سرعت شتاب سقوط کاهش پیدا کرده درغیر این‌صورت شیب، همان شیب پایین است.

کارشناس مسائل سیاسی - اقتصادی اضافه کرد: بسیاری از تصمیمات موجب شده که فشار بر زندگی آحاد مردم ایجاد شود و پرداختن به این امور مسئله بسیار جدی است، ما هم در این ۲ سال تلاشی را به آن مفهوم ندیدیم.

خوش چهره تصریح کرد: جنگ اقتصادی که دوستان ما در دولت و مجلس می گویند، نشان می‌دهد که از قبل چنین باوری نبوده، زیرا اقداماتی که صورت گرفته مبتنی بر یک درک جنگی نبوده است و دلایل آن هم واردات بی رویه، اختلاص‌های وحشتناک و خارج شدن ارز‌ها از سیستم مجاری است که در حال حاضر قوه قضائیه با تاخیر معنادار در حال پیگیری است همه این‌ها نشان دهنده عدم درک صحیح از جنگ است.

وی افزود: تهاجم به معنای غلیظ‌تر، جنگ اقتصادی است و در حال حاضر هم در جنگ تمام عیار اقتصادی هستیم و درک این شرایط بسیار حائز اهمیت است که متاسفانه در دولت قدیم و جدید به این موضوع کم توجهی شده است.

کارشناس سیاسی اقتصادی در پایان با اشاره به درک مشکلات مردم توسط مسئولان، عنوان کرد: جنگ اقتصادی به معنی تولید ملی یک کشور، پول ملی، معاش عمومی و ... است که باید هدف قرار بگیرد و مسئولان باید یک درکی از مشکلات معاش مردم داشته باشند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.