سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر عملیات حج ۹۸ خبر داد؛

زائران سبک بار به عرفات می‌روند

مدیر عملیات حج ۹۸ از زائران خواست، سبکبار راهی عرفات شوند و از همراه بردن وسایل غیرضرروی و حجیم که موجب زحمت بسیار برایشان می‌شود، پرهیز کنند.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله فرهمند مدیر عملیات حج ۹۸ در رابطه با ملاحظات خروج از مکه و وقوف در عرفات اظهار کرد: در آستان عزیمت به مشاعر زائران مراقب سلامتی خود باشند.

وی بیان کرد: حج یکی از ارکان پنجگانه اسلام است و حضور درعرفات، مشعرالحرام و منا در ایّام حج، رکن اساسی حج تمتّعاست، زیرا تمام حج؛ عرفه، مشعر و منا است و همه تلاش‌ها به این ایّام برمی‌گردد و همه تمرکز حجّاج و خدمتگزاران حج بر این ایام است.

فرهمند ضمن تاکید بر اجتناب زائران از بردن وسایل غیر ضروری، افزود: باید وسایل همراه بسیار محدود و فقط الزامات اساسی شامل وسایل تقصیر، حلق، رمی جمرات، وسایل شخصی، دارو‌های اختصاصی، کتب ادعیه و قرآن ومانند آن باشد.پ

مدیر عملیات حج ۹۸ با تاکید بر اینکه تمامی کاروان‌ها تا روز هشتم ذی‌الحجّه در هتل محل اقامت خود در مکه حضور دارند و این روز کاروان طبق برنامه زمان بندی خود به عرفات عزیمت می‌نماید.

فرهمند همچنین در ارتباط با ترویه زائران اهل سنت گفت: این گروه از زائران در روز هشتم ذی‌الحجه به منظور انجام ترویه، ابتدا به منا عزیمت کرده و در روز نهم وارد عرفات می‌شوند.

وی با بیان اینکه زائران به تفکیک مردان و بانوان و بر اساس برنامه زمانی تعیین شده که از طرف مسوولین کاروان اعلام می‌شود، از عصر هشتم ذیحجه عازم عرفات می‌شوند و بعد استقراردر خیمه‌ها روز نهم ذی‌الحجّه در مراسم برائت از مشرکین و استفاده از مراسم پرفیض دعای عرفه شرکت می‌کنند.

انتهای پیام/

برچسب ها: حج و زیارت ، حج 98
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.