سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رژیم صهیونیستی برای ۱۴۹‌امین بار یک روستای فلسطینی را تخریب کرد!

رژیم صهیونیستی در اقدامی وحشیانه برای صد و چهل و نهمین بار روستای فلسطینی "العراقیب" را تخریب کرد!

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، نیرو‌های رژیم اشغالگر اسرائیل دیروز (دوشنبه) روستای "العراقیب" را تخریب کرد، روستایی که به رسمیت شناخته نشده و اهالی آن با خطر کوچ اجباری روبرو هستند. این روستا از سال ۲۰۱۰ تاکنون ۱۴۹ بار تخریب شده است.

به گفته منابع محلی، یگان "یو آف" گروه موسوم به "پروژه یهودی سازی النقب" به این روستا و خانه‌های ساکنان آن یورش بردند.

به گزارش خبرگزاری قدس پرس، پلیس رژیم اشغالگر بدون نیاز به بلدوزر و ابزار‌های لازم برای تخریب، چادر‌های اهالی روستا را از جا کند و آن‌ها را به خودرو‌های یگان یوآف بست. این روستا آخرین بار بیست و پنجم ژوئیه گذشته تخریب شده بود.

هدف نیرو‌های رژیم اشغالگر از تخریب مستمر خانه‌های روستای العراقیب، کلافه کردن مردم این روستا و تلاش برای کوچاندن آن‌ها از زمین هایشان به نفع توسعه شهرک‌های صهیونیست نشین در صحرای النقب است. ساکنان العراقیب بر سکونت در روستای خود و برپایی مجدد چادر‌ها و خانه‌ها و مقابله با طرح کوچ اجباری پافشاری می‌کنند.

روستای العراقیب یکی از ۴۵ روستای عرب نشینی است که رژیم اشغالگر آن را به رسمیت نشناخته است و به آن خدمات نمی‌دهد.

رژیم صهیونیستی بر اساس مصوبه سال ۱۹۴۸ این رژیم مبنی بر اینکه "روستاییان حق مالکیت بر زمین‌های خود را ندارند"، تلاش می‌کند با تخریب روستاها، ساکنان آن‌ها را در ۸ مجتمعی که به این منظور احداث کرده است، اسکان دهد. مجموع ساکنان این روستا‌ها ۱۲۰ هزار نفر هستند که بسیاری از آن‌ها پیش از ایجاد رژیم اسرائیل در این مناطق ساکن بوده اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.