سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۷۵ درصد ذخایر بیتومین کشور در کرمانشاه وجود دارد

رییس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت : ۷۵ درصد ذخایر بیتومین کشور در کرمانشاه وجود دارد .

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،دارابی رییس سازمان صمت استان کرمانشاه گفت : از ابتدای سال جاری تاکنون ۸۰ درصد از پهنه‌های موجود در استان کرمانشاه را آزادسازی کرده‌ایم .

او گفت : کرمانشاه با دارا بودن ۵ پهنه اکتشافی ازجمله اسلام‌آباد غرب، میانی، گیلان غرب، هرسین و سنقر با وسعتی بالغ‌بر ۱۶ هزار کیلومترمربع دارای ظرفیت‌ها و توانمندی‌های نسبی زیادی در حوزه معدن است.

دارابی افزود: در سال جاری در حوزه معدن، این سازمان ۲ برنامه جدی در دستور کار خود قرار داده که از مهم‌ترین آن احیاء و توسعه معادن کوچک و نیز بازسازی و نوسازی و ایجاد واحد‌های فرآوری به‌منظور جلوگیری از خام فروشی مواد معدنی بود.

رییس سازمان صمت افزود: در سال ۹۸، از محل بند الف تبصره ۱۸، تسهیلاتی به این منظور مصوب شد که ۵۰ درصد آن از محل منابع صندوق توسعه ملی و ۵۰ درصد دیگر از منابع داخلی بانک‌ها در اختیار متقاضیان احداث واحد‌های فرآوری با نرخ ۱۲ درصد قرار گیرد.

دارابی با بیان این مطلب که اقبال به سرمایه‌گذاری در حوزه معدن بیشتر از گذشته است، افزود: بیش از ۷۵ درصد از ذخایر قیر طبیعی (بیتومین) کشور در استان کرمانشاه وجود دارد و زمینه خوبی را برای سرمایه‌گذاری به‌ویژه در بخش فرآوری این ماده معدنی ارزشمند فراهم می‌کند.

رییس سازمان صمت گفت: استان کرمانشاه همچنین دارای مزیت‌های نسبی در حوزه معدن به‌ویژه مواد معدنی از قبیل منگنز، سیلیس، و گچ است که می‌تواند تبدیل به مزیت رقابتی جدیدی شود .

 

 

انتهای پیام/د

۸۰ درصد از پهنه‌های موجود در استان را آزادسازی کرده‌ایم

 

برچسب ها: صنعت ، معدن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.