سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم توجه ویژه به پرونده‌های مسن موجود در دادسرا‌های استان قزوین

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان قزوین گفت: باید به پرونده‌های مسن که بیش از یکسال در شعبات دادسرا‌های استان مانده اند توجه فوق العاده‌ای شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، محمد قاسمی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان در نشست هم اندیشی دادستان‌های استان گفت: با توجه به تأکیدات رییس قوه قضائیه؛ دادستان کل کشور و دستورالعمل ابلاغی، مقتضی است به پرونده‌های مسن که بیش از یکسال در شعبه مانده اند توجه فوق العاده‌ای شود و اقدامات مقتضی معمول و گزارش آن در اسرع وقت ارسال گردد.

قاسمی افزود: همچنین باید پرونده‌های دارای زندانی مورد توجه ویژه قرار گیرد و در صورت ضرورت بازداشت، قرار تأمین، ابقاء و در غیر این صورت برای تعدیل قرار تأمین و فراهم شدن موجبات آزادی متهم اقدام شود.

او اضافه کرد: همه شکوائیه‌ها و گزارش‌های واصله و نیز پرونده‌های اجرای احکام در سامانه سمپ ثبت و از انباشت آن‌ها در مراجع انتظامی و دادسرا خودداری شود، ضمن اینکه هیچ گونه حد نصابی برای آوردن پرونده‌ها توسط نیروی انتظامی تعیین نشود.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان با توجه به پیش رو بودن زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: تا زمان تشکیل شورای پیشگیری از وقوع جرایم انتخاباتی در دادگستری ها، فعالیت‌ها و اقدامات کاندیدا‌های احتمالی، جریانات سیاسی، مسئولان اجرایی، نظارتی و رسانه‌ها در این حوزه به دقت رصد، اخبار مربوطه مستمراً به این دادستانی گزارش شود.

قاسمی افزود: محور توجهات کادر قضائی سلامت انتخابات، امنیت مردم، صندوق‌ها و شعب اخذ رأی، بیطرفی مسئولان اجرایی، نظارتی و همکاران قضایی و اداری خواهد بود.

او با توجه به اهمیت حفظ اموال شهروندان در پارکینگ‌های تحت اختیار نیروی انتظامی گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی بخش، به وضعیت نگهداری اموال مردم در مراجع انتظامی و پارکینگ‌ها نظارت و ضمن بازدید، توصیف وضعیت را در عرض یک ماه گزارش کنند.

قاسمی با بیان اینکه رعایت حقوق عامه یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی کشور است گفت: دادستان‌ها و رؤسای حوزه‌های قضایی بخش، ضمن نظارت و پیگیری پرونده‌های مربوط به حقوق عامه در موضوعات کشاورزی در کلیه مراحل رسیدگی به ویژه اجرا، با تعریف بازه زمانی معقول احکامی که به هر دلیل در این حوزه و حوزه‌ی منابع آب اجراء نشده است، اجرا کنند.

انتهای پیام/ک

رعایت حقوق عامه یکی از دغدغه‌های اصلی دستگاه قضایی کشور است

برچسب ها: دادگستری ، دادگاه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.