سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی؛

فرآیند‌های صدور مجوز فعالیت در ۳ حوزه کسب و کار اصلاح شد

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: با تصویب کارگروه تخصصی،تاسیس گلخانه، واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و واحد پرورش دام اصلاح شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد ، علی رسولیان معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: به منظور بررسی عملکرد دستگاه‌های اجرایی در زمینه اجرای فرآیند‌های اصلاحی، یک نفر به نمایندگی از بخش خصوصی مراحل دریافت مجوز‌های کسب و کار را انجام داده و گزارشی از ارزیابی خود به کارگروه مربوطه ارائه خواهد کرد.

او با اشاره به تاکیدات استاندار درباره ضرورت اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار، تصریح کرد: یکی از مهمترین سیاست‌هایی آقای رزم حسینی در حوزه اقتصادی، اصلاح فرآیندها، رفع موانع کارآفرینی و بهبود فضای کسب و کار است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: اکنون خراسان رضوی از نظر فضای کسب و کار در رتبه شانزدهم کشوری قرار دارد درحالی که با توجه به وجود ظرفیت‌های بسیار خوب اقتصادی، به هیچ عنوان این رتبه مناسب و در شأن این استان نیست.

رسولیان افزود: تمام تلاش ما این است که با اصلاح فرآیند‌های موجود در زمینه صدور مجوزها، شاخص‌های مربوط به فضای کسب و کار استان بهبود یافته و زمینه توسعه اقتصادی فراهم شود.

او با اشاره به برگزاری جلسات تخصصی به منظور اصلاح فرآیند‌های صدور مجوز‌های کسب و کار، تصریح کرد: تاکنون ۳۰ فرآیند حوزه کسب و کار شناسایی و جزئیات آن از نگاه بخش خصوصی مورد ارزیابی قرار گرفته است تا برخی از مراحل صدور مجوز با نظر کارشناسی کارگروه اصلاح فرآیند‌ها حذف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری خراسان رضوی گفت: در اولین جلسه کارگروه اصلاح فرآیندها، پیشنهاد‌های مربوط به کاهش مراحل صدور مجوز‌های راه اندازی گلخانه مورد بررسی قرار گرفت و با همراهی نهاد‌های زیرمجموعه وزارت جهاد کشاورزی، بسیاری از فرآیند‌ها در این حوزه اصلاح شد.

رسولیان افزود: در دومین جلسه این کارگروه هم فرآیند‌های صدور مجوز‌های تاسیس واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی کشاورزی و راه اندازی واحد پرورش دام بررسی و مقرر شد به منظور کاهش فرآیندها، مرحله صدور موافقت‌نامه اصولی اولیه حذف شود و بازدید‌های تخصصی نیز کاهش یافته و در یک مرحله انجام گیرد.

او با بیان اینکه مصوبات کارگروه اصلاح فرآیند‌ها به منزله مصوبات کارگروه اقتصادی و سرمایه گذاری تلقی خواهد شد، تصریح کرد: فرآیند‌های اصلاحی که به تصویب کارگروه ذی ربط رسیده است، از امروز قابلیت اجرا دارد، اما با این حال در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان هم مطرح و مصوبه این شورا را نیز دریافت خواهیم کرد.
 
انتهای پیام//ف.غ

فرآیندهای اصلاحی قابلیت اجرایی شدن را دارد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.