سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تعداد سرپرستی نشریات سراسری در استان کرمانشاه خیلی زیاد است

مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت : با توجه به شرایط مختلف استان کرمانشاه بخصوص وضعیت اقتصادی حاکم بر استان، تعداد سرپرستی نشریات سراسری در کرمانشاه، بسیار زیاد است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،وحید نیشابوری مدیرعامل خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت : در استان کرمانشاه حدود ۱۵۰ سرپرستی نشریه سراسری وجود دارد که بسیاری از آن‌ها کمتر از ده نسخه در استان توزیع می‌شوند و این در حالی است که تعداد سرپرستی نشریات سراسری در استان‌های بزرگ و باشرایط اقتصادی مناسبتر نسبت به ما یک پنجم این تعداد نیز نیست.

او  با اشاره به تعداد مجوز نشریات محلی استان گفت : در استان کرمانشاه حدود ۱۴۵ مجوز رسانه در قالب حدود دو روزنامه، ۴۴ هفته نامه، ۱۰ دو هفته نامه و ۱۲ ماهنامه و ده‌ها فصلنامه و پایگاه‌های خبری اخذ شده است که تعدادی از آن‌ها غیرفعال هستند.

نیشابوری افزود : در یک بررسی ساده به راحتی مشخص می‌شود که تعدادی از پایگاه‌های خبری دارای مجوز استان فقط در حد یکی مجوز و دامنه هستند و تعدادی نیز از آن‌ها مدت‌ها است که غیر فعال می‌باشند.

نیشابوری در ارزیابی تعداد مجوز نشریات محلی استان کرمانشاه افزود: تعداد مجوز نشریات محلی با توجه به شرایط مختلف استان زیاد است و بهتر بود علاقمندان به حوزه رسانه در استان کرمانشاه با تجمیع در رسانه‌های مختلف شرایط ایجاد رسانه‌های قوی وفعال‌تر را فراهم می‌کردند.

او گفت: از تعداد ۹۴ رسانه مکتوب استان کرمانشاه، تعدادی از آن‌ها منتشر نمی‌شود و حتی ممکن است بزودی با اعمال ماده ۱۶ لغو امتیاز شوند در صورتی که با تجمیع فعالان و علاقه‌مندان رسانه در یک یا چند نشریه می‌توان شرایط داشتن چندین نشریه فعال و اثر گذار در استان و حتی کشور را فراهم کرد.

مدیرعامل خانه مطبوعات استان با اشاره به دلایل اخذ مجوز رسانه افزود: بسیاری از اشخاص با هدف مختلف، سیاسی، انتخاباتی، اجتماعی و... اقدام به درخواست مجوز رسانه کرده اند و با توجه به سهولت اخذ مجوز، موفق به اخذ آن شده اند و پس از عدم تحقق اهداف خود، رسانه را به حال خود رها کرده اند.

نیشابوری در خصوص فعالیت خانه مطبوعات استان کرمانشاه گفت: خانه مطبوعات استان کرمانشاه به عنوان یکی از قدیمی‌ترین خانه مطبوعات کشور فعالیت خود را از سال ۷۹ رسماً آغاز نمود وهم اکنون نیز از خانه‌های مورد توجه در کشورمحسوب می‌شود.

او در خصوص شرایط عضویت در این خانه گفت: در گذشته تعداد اعضا خانه مطبوعات بیشتر بود، اما با توجه به تغییرات در اساس نامه که یک اساسنامه تیپ کشوری شده است، شرایط عضویت دراین خانه اندکی سخت‌تر از گذشته شده و به همین دلیل تعداد اعضای خانه مطبوعات نسبت به گذشته با کاهش همراه شده است.

او با بیان اینکه خانه مطبوعات استان در راستای ارتقا توان آموزشی و علمی اهالی رسانه برنامه‌های مختلفی را اجرا یا در دست اجرا دارد، گفت: خانه مطبوعات استان در سنوات گذشته بر اساس اسناد و مدارک موجود یکی از موفق‌ترین خانه‌های مطبوعات کشور در برگزاری دوره‌های آموزشی و کارگاه‌های تخصصی در سطوح مختلف بوده است و برنامه ریزی خوبی برای برگزاری دوره آموزشی و کارگاه‌های مختلف تخصصی در سال آینده دارد.

نیشابوری افزود: امیدواریم با ایجاد فضای همدلی، وفاق و با حمایت بیشتر و با هم افزایی رسانه‌های مختلف شاهد تحول و توسعه در استان باشیم و خانه مطبوعات نیز در این راستا هرآنچه که در توان داشته باشد، به کار خواهد گرفت .

 

 

انتهای پیام/د

حدود ۱۵۰ سرپرستی نشریه سراسری وجود دارد

 

برچسب ها: مطبوعات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.