سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دستگیری سوداگر مرگ در آبدانان / سه کشته و زخمی در تصادف محور بدره – دره شهر

مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ; مهم‌ترین حوادث امروز پانزدهم مرداد ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.


دستگیری سوداگر مرگ در آبدانان

فرمانده انتظامی شهرستان آبدانان از دستگیری یک سوداگر مرگ در اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ علی جمالوندی فرمانده انتظامی آبدانان گفت: یک عامل توزیع کننده مواد مخدر زمانی که در حال توزیع بسته‌های مواد مخدر بود و یک هزار بسته آماده توزیع را همراه خود حمل می‌کرد در طرح ارتقاء امنیت اجتماعی در شهرستان آبدانان دستگیر شد.

او ادامه داد: طرح ارتقاء امنیت اجتماعی با جدیت در کل استان در حال اجرا می‌باشد و با عوامل توزیع کننده مواد مخدر به شدت برخورد خواهد شد.

 

سه کشته و زخمی در تصادف محور بدره – دره شهر

رئیس پلیس راه استان ایلام از وقوع یک فقره تصدف در محور بدره - دره شهرخبر داد.

سرهنگ همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: در پی وقوع یک فقره تصادف در محور بدره - دره شهر بین سواری پژو و کامیون کمپرسی، یک نفر کشته و ۲ نفر مجروح شدند.

او افزود: کارشناسان پلیس راه، علت تامه تصادف را عدم رعایت فاصله طولی خودروی پژو اعلام کردند.

همتی زاده بیان کرد: از کلیه رانندگان خواهشمندیم باتوجه به افزایش ۸درصدی تردد‌ها در فصل تابستان در محور‌های ارتباطی استان ایلام، رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی را در دستورکار خود قرار داده و با برنامه ریزی رانندگی کنند تا شاهد حوادث ناگوار جاده‌ای نباشند.

 

دستگیری سارق حرفه‌ای احشام و کشف ۱۷ راس دام مسروقه

فرمانده انتظامی شهرستان بدره از دستگیری سارق حرفه‌ای احشام خبر داد.

سرهنگ عزت الله متین فر فرمانده انتظامی شهرستان بدره گفت: در پی وقوع چندین فقره سرقت احشام در سطح شهرستان بدره، دستگیری سارق یا سارقان احتمالی به صورت ویژه در دستور کار ماموران پلیس آگاهی این فرماندهی قرار گرفت.

او بیان کرد: در این راستا ماموران با اقدامات فنی و پلیسی، یک سارق حرفه‌ای احشام را که درخارج از استان سکونت داشت، شناسایی و پس از هماهنگی‌های با مرجع قضائی طی یک عملیات غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر کردند.

متین فر ادامه داد: متهم در بازجویی‌های پلیس به سرقت ۱۷ راس احشام در این شهرستان اعتراف کرد.

فرمانده انتظامی شهرستان بدره با اشاره به تحویل متهم به مرجع قضائی اظهار کرد: از شهروندان خواهشمندیم با توجه به فصل تابستان و خستگی دامداران حتما در هنگام استراحت جهت پیشگیری از سرقت، محل نگهداری احشام را به تجهیزات ایمنی و محکم مجهز کنند.

 

فراخوان اعزام به خدمت مشمولان

معاون وظیفه عمومی انتظامی استان ایلام از فراخوان اعزام به خدمت مشمولان زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم در مرداد ماه ۹۸ خبرداد.

سرهنگ امیر رضا حیدری معاون وظیفه عمومی انتظامی استان گفت: کلیه مشمولان غایب و غیر غایب استان در مقاطع زیر دیپلم، دیپلم و فوق دیپلم که برگ آماده به خدمت به تاریخ ۱۹ مردادماه ۹۸ را دریافت کرده اند می‌بایست راس ساعت ۷ صبح روز شنبه مورخه ۱۹ مرداد ماه ۹۸ به معاونت وظیفه عمومی استان ایلام واقع در ایلام، بلوار شهید بهشتی، خیابان شهروند مراجعه کنند تا به دوره اعزام شوند.

او بیان کرد: افرادی که به هر دلیل تا کنون موفق به دریافت برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح نشده اند، می‌توانند به نزدیک‌ترین دفاتر خدمات الکترونیک پلیس+۱۰ مراجعه و پس از دریافت برگ مذکور، بر اساس اطلاعات مندرج در آن اقدام کنند.

حیدری با اشاره به این که عدم حضور به موقع در زمان و محل‌های تعیین شده غیبت محسوب می‌شود افزود: مشمولان باید برگه‌های مربوط به اعزام به خدمت از جمله برگ آماده به خدمت، برگ واکسیناسیون، برگ معرفی نامه مشمولان به مراکز آموزش نیرو‌های مسلح و سایر مدارک مورد نیاز مانند شناسنامه، کارت ملی وغیره را در هنگام مراجعه و اعزام به خدمت همراه داشته باشند.

 

شهروندان مراقب کلاهبرداران اینترنتی باشند

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا خطاب به شهروندان گفت: فریب کلاهبرداران  در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی را نخورید.

سرهنگ رامین پاشایی معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا گفت: کلاهبرداران سایبری با ارسال پیامک و تماس تلفنی با برخی از شهروندان، ضمن معرفی خود به عنوان نماینده شرکت همراه اول مژده برنده شدن آن‌ها را در قرعه کشی این شرکت با عنوان برنده شدن در هزینه سفر به عتبات عالیات می‌دهند.

او افزود: افراد مال باخته  با این شگرد به پای دستگاه خودپرداز بانک‌ها کشانده می‌شوند و با راهنمایی پیچیده کلاهبرداران سایبری، اقدام به انجام عملیات بانکی می‌کنند.

معاون اجتماعی پلیس فتا ناجا ضمن هشدار به شهروندان بیان کرد: فریب کلاهبرداران را در تماس‌های تلفنی و پیامکی مبنی بر برنده شدن در قرعه کشی نخورید چرا که در صورت برنده شدن ابتدا اشخاص به سازمان‌ها و موسسات مربوطه دعوت و مبلغ تعیین شده به صورت حضوری به برندگان ارائه می‌شود.

او ادامه داد: از قبول درخواست تلفنی افراد ناشناس مبنی بر انجام هرگونه عملیات بانکی از جمله انتقال وجه، ارائه رمز اول و دوم کارت عابر بانک، تغییر زبان دستگاه خودپرداز به انگلیسی و انجام تراکنش و … به بهانه برنده شدن در مسابقه‌ها و یا قرعه کشی‌های رادیویی و تلویزیونی، خودداری کنید.

پاشایی اظهار کرد: مال باختگان زیادی با روش‌های مختلف توسط کلاهبرداران فریب خورده‌اند، اما حساب همگی آن‌ها از یک راه خالی شده، همه با اعتماد بی‌جا به فردی که نمی‌شناختند به عابر بانک مراجعه کرده و با وارد کردن کد‌های مختلف حسابشان خالی شده است.

او مطرح کرد: در این خصوص بر اساس اقدامات فنی و رصد‌های انجام شده تعداد زیادی از مجرمان این حوزه مورد شناسایی قرار گرفتند و با کسب مجوز قضائی دستگیر و برای سیر مراحل قانونی پرونده شان به مراجع ذی صلاح تحویل داده شده است.

 

امانتداری ماموران پلیس راه استان ایلام

رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: ماموران گشت اداره عملیات پلیس راه استان ایلام ۹ فقره چک حامل به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را پیدا و به صاحبش بازگرداند.

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: مأموران گشت اداره عملیات پلیس راه استان ایلام به سرپرستی سرهنگ عادل منصوری و کارمند رضا سلیمانی در حین انجام ماموریت یک کیف حاوی تعداد ۹ فقره چک به مبلغ ۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال را پیدا می‌کنند.

او افزود: با تلاش و پیگیری ماموران، صاحب کیف شناسایی و پس از دعوت وی به بازرسی پلیس راه استان ایلام کیف به همراه محتویات آن به صورت صحیح و سالم به وی تحویل داده شد.

همتی زاده بیان کرد: مالک پس از مواجهه با ۲ مأمور صالح و وظیفه شناس پلیس راه استان ایلام ابراز خرسندی کرده و از آنان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/ ن

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.