سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رئیس کمیسیون انرژی پارلمان آلمان: ما مستعمره آمریکا نیستیم!

رئیس کمیسیون انرژی پارلمان آلمان با اشاره به تحریم ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ گفت این غیرقابل تحمل است که سفیر آمریکا در آلمان به این شیوه، خود را در آلمان درگیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از راشاتودی، رئیس کمیسیون انرژی پارلمان فدرال آلمان گفت اقدامات تحریمی آمریکا تنها متوجه روسیه نیست بلکه آن‌ها در واقع علیه اروپایی‌ها نیز اعمال تحریم می‌کنند که از جمله می‌توان به شرکت‌های آلمانی مشارکت کننده در ساخت خط لوله گازی نورد استریم ۲ اشاره کرد.

کلاوس اِرنست که سخنگوی سیاست‌های اقتصادی حزب چپ‌های آلمان نیز هست در ادامه افزود: «بر همین اساس این غیرقابل تحمل است که سفیر آمریکا در آلمان به این شیوه، خود را در کشور ما درگیر کرده است.»

وی گفت: «این استنباط و برداشت به وجود آمده است که انگار ما یکی از مستعمرات آمریکا هستیم. این در حالی است که پیامد این نگاه موجب می‌شود شرکت‌های آلمانی و در کل، شرکت‌های اروپایی، مشکلات زیادی برای احداث خط لوله گازی نورد استریم دو پیدا کنند. در واقع آن‌ها با فعالیت خود در احداث این خط لوله باید به خروج از بازار آمریکا فکر کنند. به همین علت است که این رویه، اصلا برای ما قابل تحمل نیست.»

وی بیان کرد: «طبعا ما این را نیز می‌دانیم که تاکنون اقدامات زیادی انجام شده است تا گاز آمریکا به جای گاز اروپا امکان فروش پیدا کند. این کار، مشکلاتی را ایجاد می‌کند. اولین مشکل آن است که آن گاز ال ان جی که ما در آلمان راجع به آن صحبت می‌کنیم به این شکل یعنی به شکل فرکینگ (شکست هیدرولیکی) که در آمریکا صورت می‌گیرد اصلا برای ما جذابیت ندارد و ما آن را نمی‌خواهیم. در عوض، دریافت گاز ال ان جی روسیه همواره برای ما بنا به دلایل زیست محیطی جذابیت داشته است و مشکل دوم آن نیز این است که گاز آمریکا در مقایسه با گاز روسیه به لحاظ قیمت، توان رقابت ندارد.»

کلاوس ارنست سپس گفت: «تحریم این خط لوله و سازندگان آن به نفع اروپا و آمریکا نیست و به همین علت در کمیسیون اقتصاد بوندس تاگ، بحث‌ها در این باره همچنان با قدرت ادامه دارد و تازه جدی‌تر هم می‌شود.»

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۴۸ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
چه عجب اينام يه غيرت نشون دادن