سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتصاب غذای ۴۰ اسیر فلسطینی در زندان نقب

۴۰ اسیر فلسطینی در بند اشغالگران صهیونیست در زندان صحرای نقب، با هدف حمایت از ۸ اسیر وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین، که از یک ماه پیش اعتصاب کرده‌اند، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از شبکه تلویزیونی المیادین, ۴۰ اسیر فلسطینی در بند اشغالگران صهیونیست در زندان صحرای نقب، با هدف حمایت از ۸ اسیر وابسته به جبهه خلق برای آزادی فلسطین، که از یک ماه پیش اعتصاب کرده‌اند، اعتصاب غذای خود را آغاز کردند.

آغاز اعتصاب غذای این اسیران در شرایطی است که نظامیان اشغالگر به حملاتشان علیه اسرای فلسطینی ادامه می‌دهند. نیرو‌های سرکوبگر اسرائیلی معروف به متسادا با هدف انتقال شخصیت‌های سازماندهی کننده اسرا در زندان، به زندان عوفر یورش بردند.

باشگاه اسیر در فلسطین هشدار داد، افزایش برخورد‌ها با اسرا در زندان عوفر که بخشی از سیاست‌های سرکوبگرانه اشغالگران است، اقدامی بسیار خطرناک تلقی می‌شود.

رئیس مرکز پیگیری امور اسرا در فلسطین (باشگاه اسیر) اظهار داشت، اعتصاب غذای اسرای در بند در زندان صحرای نقب، از بیش از یک ماه قبل آغاز شده است، اما رفتار مقامات رژیم اشغالگر موجب شد تا با مرور زمان تعداد اعتصاب کنندگان افزایش یابد.

قدوره فارس ادامه داد، اشغالگران با هدف خرد کردن عزم و اراده اسرا، فشار شدیدی بر آنان وارد می‌آورند، اما در این راه موفقیتی ندارند.

وی به المیادین گفت: راهبرد اشغالگران، تلاش جهت پایان دادن به اعتصاب و وارد کردن فشار بسیار شدید بر اسرا به امید خرد کردن عزم و اراده آنان است، اما اسرا همچنان در راهی که در پیش گرفته اند مصمم هستند.

اسرایی که به مرور زمان به آمار اعتصاب کنندگان پیوسته اند هم به نوعی اهرم فشاری علیه اشغالگران به شمار می‌آیند، این اسرا همچنان به قانون ارتجاعی بازداشت اداری معترضند و امیدوارند این قانون ملغی یا حداقل عمل به آن متوقف شود.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.