سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اسحاق ابوبکر در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح کرد؛

جزییات آزادی مشروط شیخ زکزاکی برای درمان در خارج از نیجریه/ وحشت صهیونیست‌ها و آل سعود از گسترش بیداری اسلامی در قاره آفریقا

عضو جنبش اسلامی نیجریه گفت: آزادی مشروط شیخ زکزاکی به منظور درمان در خارج از نیجریه است.


اسحاق ابوبکر، عضو جنبش اسلامی نیجریه در گفت‌وگو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان با اشاره به حکم دادگاه روز گذشته شیخ زکزاکی رهبر شیعیان نیجریه گفت: قاضی دادگاه، حکم آزادی مشروط رهبر شیعیان نیجریه و همسر ایشان را برای درمان صادر کرد.

او ادامه داد: این آزادی مشروط به منظور درمان رهبر شیعیان نیجریه و همسرشان در خارج از نیجریه است.

اسحاق ابوبکر با بیان اینکه حکم آزادی مشروط شیخ زکزاکی نیز نوعی پیروزی است، تصریح کرد: شیخ زکزاکی برای درمان به یک بیمارستان مشخص در کشور خارجی رفته و زیر نظر DSS مخابرات کشور باشد و پس از معالجه برای ادامه وضعیت خود در دادگاه حاضر شود.

او با بیان اینکه آزادی مشروط شیخ زکزاکی نیز مراحل متعددی دارد، افزود: برای این منظور وکلای شیخ زکزاکی باید حکم را در حضور شیخ زکزاکی بخوانند تا زمینه اجرای آن انجام شود.

اسحاق ابوبکر خاطرنشان کرد: متاسفانه به دلیل عدم وجود لوازم پزشکی لازم، درمان شیخ زکزاکی در خارج از کشور صورت خواهد گرفت.

او به زندانی بودن شیخ زکزاکی اشاره کرد و افزود: پشت پرده زندانی بودن شیخ زکزاکی، صهیونیست‌ها و سعودی‌ها بوده و وحشت آن‌ها از گسترش بیداری اسلامی در کل آفریقا است.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
علی علی کرمی
۱۱:۴۶ ۱۵ مرداد ۱۳۹۸
لازم می‌دانم در خصوص واقعه‌ی خونباری که در شهر زاریا روی داد صحبت کنم. در این واقعه صدها نفر از اعضا و رهبران جنبش اسلامی شهید، صدها نفر زخمی و صدها نفر دیگر نیز بازداشت شدند. از جمله این افراد شیخ ابراهیم زکزاکی دبیرکل جنبش اسلامی است که در این حادثه زخمی شد و اعضای خانواده‌اش نیز به همراه وی بازداشت شدند. ما نیز مثل دیگران که این حادثه را محکوم کردند، آن را محکوم می‌کنیم و از سوی دیگر سکوت جامعه بین‌المللی و نهادهای بین‌المللی را در قبال این حادثه محکوم می‌کنیم. حادثه‌ای هولناک که بیش از یک‌هزار نفر در آن شهید، صدها نفر زخمی و صدها نفر نیز بازداشت شدند. با این حال جهان در این‌باره سکوت کرد.