سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آزمایش رایگان HIV در مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان گفت: به‌ منظور مراقبت، درمان، پیشگیری و کاهش آسیب‌ها، در مراکز ترک اعتیاد بخش خصوصی از افراد در معرض خطر آزمایش رایگان HIV گرفته می‌شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ماریا خویش دوست در نشست هم‌اندیشی با مسئولین و کارشناسان مراکز ترک اعتیاد شهرستان دشتستان افزود: مراکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، مراکزی هستند که قابلیت ارائه خدمات آموزشی، مشاوره، مراقبت و درمان و پیشگیری را به افراد در معرض خطر یا مبتلا به ویروس HIV و بیماری‌های آمیزشی ارائه می‌دهند.

وی بیان کرد: در مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری شهرستان دشتستان کارشناسان دوره‌دیده برای مشاوره و انجام آزمایش ویروس ایدز حضور دارند و امکان دسترسی به پزشک متخصص عفونی نیز فراهم است.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان عنوان کرد: هدف از راه‌اندازی مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری، فراهم نمودن امکان دسترسی عموم مردم به مکانی مطمئن برای کسب اطلاعات درباره راه‌های انتقال و پیشگیری از بیماری، فراهم نمودن امکان دسترسی گروه‌های در معرض خطر ابتلا، ارائه خدمات آموزشی، مشاوره تشخیص HIV، کاهش آسیب، مراقبت و درمان بیماری‌های مقاربتی است.

خویش دوست با اشاره به‌ضرورت انجام آزمایش تشخیص ایدز در مراکز ترک اعتیاد خصوصی گفت: در شهرستان دشتستان، یک مرکز دولتی و ۶ مرکز خصوصی ترک اعتیاد وجود دارند که در مرکز دولتی انجام آزمایش‌های تشخیصی به‌صورت مستمر صورت گرفته و گزارش‌های آن را به واحد بیماری‌های واگیر برای پیگیری و در صورت لزوم درمان ارسال می‌شود و انجام این آزمایش‌ها در مراکز خصوصی نیز ضروری است.

وی از شهروندان بالای ۱۸ سال خواست در صورت مواجهه با رفتار پرخطر به مرکز بیماری‌های رفتاری شهرستان دشتستان واقع میدان بیمارستان ۱۷ شهریور، طبقانی فوقانی مرکز خدمات جامع سلامت امام سجاد (ع) مراجعه نمایند و یا با شماره تلفن‌های ۳۴۲۵۹۳۰۴-۳۴۲۵۹۳۱۶ تماس حاصل نمایند.
انتهای پیام/م

آزمایش از افراد در معرض خطر HIV

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.