سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۱۲۷ نهالستان در کشور

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور از فعالیت ۱۲۷ نهالستان در کشور خبر داد و گفت: از این تعداد ۹۴ نهالستان در خارج از شمال قرار دارند.

فریبرز غیبی رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، با بیان این که ۱۲۷ نهالستان در کشور فعال است گفت: از این تعداد ۹۴ نهالستان در خارج از شمال قرار دارند.

وی افزود: سالانه ۱۳ میلیون اصله نهال در خارج از شمال تولید می‌شود در حالی که بر اساس ظرفیت نهالستان‌های کشور این رقم می‌تواند به بیش از ۱۷۰ میلیون اصله نهال هم برسد.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با بیان این که نهالستان‌ها در هر استان نقش ویژه‌ای دارند گفت: در تلاش هستیم تا به منظور حفظ صفات ژنتیکی از درختان هر نهالستان نهال تولید کنیم و حتی بذر هم در همان نهالستان تولید و در همان استان کاشته شود.

وی تاکید کرد که برای جابه جایی، مدیریت و ساماندهی نهال‌ها نیز برنامه ریزی‌های مختلفی در سازمان صورت گرفته است.

غیبی نهالستان‌ها را به عنوان پشتوانه و تامین نهاده برشمرد و گفت: پارسال ۲۵ هزار هکتار از محل صندوق توسعه ملی جنگل کاری در سطح کشور انجام گرفته است که این آمار در تاریخ سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بی نظیر است.

این مقام مسئول بیان کرد: در اراضی جنگلی و مناطقی که با عنوان ۶F شهره می‌باشند برای اجرای طرح جنگل کاری در اولویت است.

رئیس مرکز جنگل‌های خارج از شمال سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور به آمار جنگل کاری ۴ استان اول گریزی زد گفت: در ایلام ۹ هزار و ۵۰۰ هکتار، فارس ۴ هزار ۲۰۰ هکتار، خوزستان ۲ هزار و ۳۹۰ هکتار و لرستان نیز ۲ هزار و ۳۵۰ هکتار اقدامات جنگل کاری صورت گرفته است.

غیبی خاطر نشان کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های انجام شده در سال ۹۸ برای استان زنجان از محل صندوق توسعه ملی ۱۱۰ هکتار جنگل کاری در نظر گرفته شده که با توجه به بذرکاری، نهال کاری و همچنین تنوع گونه‌هایی که این استان دارد انتظار می‌رود سطح اجرای طرح جنگل کاری به یک هزارهکتار افزایش یابد.

انتهای پیام /ک 

تولید سالانه ۱۳ میلیون اصله نهال در خارج از شمال

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.