سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

هشدار نسبت به پرهیز از مصارف غیرضروری آب توسط مشترکان

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با هشدار نسبت به پرهیز از مصارف غیرضروری آب توسط مشترکان، از شهروندان خواست با مدیریت و رعایت الگوی مصرف از هدر رفت آب جلوگیری نمایند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ،علیرضا تخت شاهی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت : اگرچه شاهد بارش‌های خوبی در سطح کشور و به ویژه استان کرمانشاه بودیم، اما باتوجه به خشکسالی‌های بلندمدت سال‌های گذشته و مصارف بی رویه آب، این بارندگی‌ها آنچنان در مخازن طبیعی زمین ذخیره نشده است.

او علت قطع یا افت فشار آب در فصل تابستان را افزایش دمای هوا و به دنبال آن، رشد فزاینده میزان مصرف آب و عدم رعایت الگوی مصرف دانست و گفت : هیچگونه سهمیه بندی برای قطع آب در تابستان نداریم و چنانچه در ساعاتی از روز قطعی آب اتفاق بیفتد، به علت شکستگی یا وقوع حوادث آب و یا قطع برق است که موجب اختلال در سامانه‌های آب‌رسانی و عدم پمپاژ آب به داخل شبکه توزیع می‌شود به گونه‌ای که به موازات قطع برق در شهر‌ها و خاموشی ایستگاه‌های پمپاژ، شاهد اختلال در روند آب‌رسانی به مشترکان هستیم.

او در مورد علت افت فشار یا قطعی آب در ساعاتی از شب نیز گفت: به منظور جلوگیری از شکستگی و ذخیره آب در مخازن شهر، شب‌ها ناگزیر به قطع یا کاهش فشار آب هستیم تا مخازن برای مصارف روز بعد پر شوند.

تخت شاهی با بیان اینکه در بعضی از محله‌هایی که انبوه سازی بیشتری صورت گرفته، ولی انبوه سازان پمپ مخزن تعبیه نکرده اند و مشترکان هم رعایت نکرده و پمپ‌های مستقیم و بدون مخزن ذخیره، وصل کرده اند، قطعی یا افت فشار آب داریم.

مدیرعامل شرکت آبفای استان کرمانشاه با اشاره به اینکه حجم مخازن آب شهر کرمانشاه ۱۲۰ هزار مترمکعب می‌باشد، افزود: اکنون با مشکل کمبود ۹۰ هزار مترمکعب، مخزن و خطوط انتقال بین مخازن مواجه هستیم که در طرح آبرسانی بلندمدت شهرکرمانشاه، توسط شرکت آب منطقه‌ای در دست اجرا است.

وی در ادامه از شهروندان خواست از مصرف بی رویه آب و شستشوی فرش، زمین و ماشین و آبیاری باغچه و هرگونه مصارف غیرشرب و غیرضروری به صورت جدی پرهیز کنند.

تخت شاهی افزود: این شرکت در تلاش است با همراهی مردم، روند مصرف آب را به گونه‌ای مدیریت کند تا تامین و توزیع آب سالم و بهداشتی با کم‌ترین اشکال و به صورت مداوم و پایدار انجام شود.

 

 

انتهای پیام/د

بارش‌های خوبی در سطح کشور و به ویژه استان داریم

 

برچسب ها: محیط زیست ، آب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.