سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سنجش میزان آمادگی سی دستگاه اجرایی استان کرمان در وسعت ۸ هکتار

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: اولین و بزرگترین مانور سنجش میزان آمادگی دستگاه‌های اجرایی استان کرمان فردا با همکاری ستاد بحران استان یزد در کرمان برگزار میشود.

مجید سعیدی مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان، فردا برگزار خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان افزود: در این مانور مشترک سی دستگاه اجرایی استان کرمان و به همین میزان دستگاه‌های اجرایی استان یزد مشارکت دارند.

او بیان داشت: شهرستان‌های رفسنجان، شهر بابک و انار در این مانور بیشترین در برگیری را خواهند داشت.

سعیدی افزود: سنجش میزان آمادگی نیرو‌های امدادی و دستگاه‌های اجرایی دو استان به عنوان معین یکدیگر مهمترین هدف برگزاری این مانور است.

او افزود: این مانور در وسعتی معادل ۸ هکتار برگزار میشود و در این مانور که بزرگترین و اولین مانور مشترک دو استان به شمار میرود از بالگرد هم استفاده خواهد شد.

مدیر کل مدیریت بحران استان کرمان گفت: مانور بین استانی زلزله به میزبانی کرمان و با حضور دستگاه‌های امدادی برگزار می‌شود.

سعیدی تصریح کرد: آمادگی و ارزیابی دستگاه‌ها در مقابله با حوادث غیرمترقبه، تبادل تجربیات، ارتقاء هماهنگی وهمکاری بین دستگاهی و استانی، ارزیابی آموزش ها، بررسی نقش شهر‌های معین و نحوه پشتیبانی بحران و سرعت عمل در حضور به موقع به محل با امکانات مورد نیازاز اهداف برگزاری این مانور است.

اوگفت: برگزاری مانور فرضی، باعث ارتقای هماهنگی بخش‌های مختلف درگیر در امر مدیریت بحران و همچنین افزایش توان و ارتقای سطح مشارکت مردمی در رویارویی با بحران‌ها و سوانح می‌شود.

بر اساس سناریوی این مانور، زلزله‌ای به مقیاس تقریبی ۶ ریشتر در عمق ۵ کیلومتری زمین اتفاق افتاده است که آمادگی دو استان یزد و کرمان در کمک رسانی به مصدومان و افراد درگیر در این زلزله سنجیده خواهد شد.

انتهای پیام/س

مانور مشترک زلزله بین استان‌های یزد و کرمان، فردا برگزار خواهد شد

برچسب ها: مدیریت بحران ، زلزله
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.