سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساماندهی آب و فاضلاب دزفول چشم انتظار اعتبار

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی، ساماندهی آب و فاضلاب دزفول نیازمند ۴ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، عباس پاپی زاده نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی امروز یکشنبه ۱۳ مرداد در نشست شورای اداری دزفول در سالن جلسات فرمانداری این شهرستان با بیان اینکه شبکه آب و فاضلاب این شهرستان مربوط به ۴۰ سال پیش است، گفت: همین امر به بحران جدی در حوزه آب و فاضلاب در سال‌های گذشته تبدیل شد.

او با بیان اینکه برای حل مشکل آب و فاضلاب دزفول، ۳ مسیر خط انتقال آب جدید برای مرکز، شرق و غرب اجرا شده بیان کرد: این پروژه‌ها رو به اتمام است و با بهره برداری تا ۲ ماه دیگر معضل آب این شهرستان برای ۴۰ سال آینده رفع خواهد شد.

پاپی زاده اظهار داشت: فاضلاب زیباشهر نیز به رودخانه دز می‌ریزد که حل این مشکل نیز در دست اجرا است.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی به وضعیت راه و شهرسازی این شهرستان نیز اشاره و تصریح کرد: جاده سازی در دزفول طی ۳۰ سال گذشته فراموش شده بود که با پیگیری‌های فراوان موفق شدیم طرح جاده زاگرس را با دریافت ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار از وزارت نفت در این شهرستان آغاز کنیم.

این مقام مسئول اذعان داشت: با اجرای این طرح راهسازی تردد از خوزستان به مرکز کشور تسهیل می‌یابد و دزفول به محل ترانزیت شمال خوزستان به مرکز کشور تبدیل می‌شود.

عباس پاپی زاده پیشرفت این طرح را ۴۰ درصد اعلام کرد و بیان داشت: طرح دیگر راهسازی، بزرگراه آوج به هفت تپه است که با اجرای آن ۲۰ کیلومتر از مسیر دزفول به اهواز کاسته خواهد شد.

او با بیان اینکه در حال حاضر ۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال طرح راهسازی در دزفول در دست اجرا است، گفت: در حوزه بهداشت و درمان نیز در سال‌های گذشته با مشکلات زیادی مواجه بودیم به طوری که تنها بیمارستان خیریه دزفول از سیستم سرمایشی بی بهره بود و بیماران با مشکلات فراوانی روبرو بودند.

پاپی زاده با بیان اینکه ۸ بیمارستان در این شهرستان در حال ساخت است، تصریح کرد: با اجرای این طرح ها، دزفول به قطب درمانی غرب کشور تبدیل می‌شود.

او اذعان داشت: بیمارستان زنان و زایمان دزفول ساخته شده و قسمتی از تجهیزات آن نیز نصب شده است ضمن اینکه بیمارستان ۴۰۰ تختخوابی دزفول نیز در حال ساخت است.

این مقام مسئول اضافه کرد: بیمارستان تامین اجتماعی نیز ساخته شده و در مرحله نصب تجهیزات و استخدام است که با بهره برداری از آن خدمات درمانی رایگان به ۲۴۰ هزار بیمه شده تامین اجتماعی در این شهرستان ارائه خواهد شد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در خصوص وضعیت برق این شهرستان نیز گفت: معضلات زیادی در حوزه برق در شهرستان دزفول وجود داشت که احداث پست ۴۰۰ مگاواتی برق با ۲ هزار میلیارد ریال اعتبار آغاز شد همچنین سه پست ۳۰۰ مگاواتی نیز با اعتبار ۷۰۰ میلیارد ریال در دست اجراست.

او درخصوص توسعه صنایع در شهرستان دزفول نیز گفت: طرح‌های صنعتی زیادی در دزفول در دست اجراست که با تکمیل آن‌ها دزفول به عنوان یکی از صنعتی‌ترین شهر‌های استان خوزستان مطرح خواهد شد.

پاپی زاده افزود: فاز سوم کارخانه فولاد سال آینده افتتاح خواهد شد که با بهره برداری از این فاز، برای یکهزار نفر اشتغالزایی خواهد شد.
او اذعان داشت: ۲ کارخانه چغندرقند نیز بین ۲ تا ۳ هزار نفر اشتغالزایی خواهند داشت.

جمال الدین برفر مدیر امور آب و فاضلاب دزفول نیز اظهار کرد: ۲ لایه آبخوان شمالی و جنوبی در دزفول وجود دارد که لایه شمالی از پارک دولت تا شمال شرق و لایه جنوبی از مصلا به سمت محمدبن جعفر است.

او بیان داشت: با وجود زمین‌های کشاورزی اطراف دزفول و تاثیر سموم کشاورزی بر آب‌های زیرزمینی امکان توسعه لایه آبخوان جنوبی نیست و طرح توسعه فقط در لایه آبخوان شمالی اجرا می‌شود.

برفر تصریح کرد: در سال ۹۲، تولید آب در دزفول در حد مصرف روزانه نبود به همین دلیل با مشکلات زیادی روبرو بودیم.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول افزود: بحران آب که منجر به قطعی چندین ساعته آب در سطح شهرستان میشد پیگیری شد، چرا که در سال ۹۱، بیش از ۹۰ هزار انشعاب آب فعال در دزفول داشتیم و ۲۰ روستا نیز تحت پوشش آب و فاضلاب بود.

این مقام مسئول بیان داشت: برای مصرف روزانه آب ۱۰ تا ۱۱ حلقه چاه کمبود داشتیم، لذا در نشست‌های مکرر، حفر چاه در دستور کار قرار گرفت که هزینه‌های آن یکهزار میلیارد ریال برآورد شد.

او گفت: با اقدامات انجام شده ۱۲ حلقه چاه تجهیز و وارد مدار شد و ۱۱ کیلومتر خط انتقال آب ۹۰۰ میلی متری تکمیل و تحویل آبفا شد همچنین ۲مخزن ۳۰ هزار مترمکعبی نیز با حضور وزیر نیرو بهره برداری شد.

جمال الدین برفر افزود: شهرک صنعتی شماره ۲ دزفول و جاده شوشتر نیز با مشکل کمبود آب مواجه بود که با حفر چاه اجازه قطعی آب صنایع داده نشد و مشکل آن‌ها حل شد.

او اظهار کرد: برای ادامه کار نیز خط انتقال آب شرق به سمت جنوب دزفول در دستور کار است که برآورد می‌شود مشکل کمبود آب مناطق بهاران، فرهنگ شهر، انتهای خیابان شریعتی، خیابان فردوسی را تا ۵۰ سال آینده حل کند.

برفر بیان داشت: در سال ۹۱، ۱۳ هزار انشعاب فاضلاب در دزفول وجود داشت که با اجرای طرح‌های فاضلاب این تعداد به ۴۵ هزار انشعاب آب خانگی رسیده است.

این مقام مسئول بااشاره به دیگر برنامه‌های فاضلاب در دزفول اذعان داشت: امسال قرارداد ۳ پروژه فاضلاب در دزفول بسته شده که یکی از آن‌ها پروژه خط انتقال زیباشهر با ارزش ۱۶۰ میلیارد ریال است.

مدیر امور آب و فاضلاب دزفول ضمن تقدیر از همکاری شهرداری بیان داشت: بزودی شاهد کلنگ زنی اجرای پروژه فاضلاب زیباشهر خواهیم بود.

او در خصوص انتقال آب شمس آباد نیز اظهار کرد: بعد از ۵۰ سال خط انتقال آب شمس آباد با بیش از هشت کیلومتر در حال اجرا بوده که یکهزار متر آن باقی مانده است و تا یکماه آینده بهره برداری می‌شود.

برفر با بیان اینکه یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پروژه فعال آب و فاضلاب در دزفول در دست اجرا است اذعان داشت: از این میزان یکهزار میلیارد ریال در حوزه آب است.

او افزود: یک برنامه ۵ ساله مدون نیز در آب و فاضلاب دزفول در دست اجرا است که به منظور بهبود وضعیت آب و جمع آوری شبکه فاضلاب اجرا خواهند شد.

انتهای پیام/گ

لزوم رفع مشکلات فاضلاب شهری

برچسب ها: انتقال آب ، بودجه
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.