سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دام‌ها در برابر بیماری تب برفکی پوشش ایمنی می‌شوند

رئیس اداره بهداشت دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: طرح سراسری و مستمر واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در این استان اجرا می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  غلامرضا سرگزی رئیس اداره بهداشت دامپزشکی سیستان و بلوچستان با اشاره به شروع فاز جدید بیماری تب برفکی در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: بیماری تب برفکی یکی از بیماری‌های مهم ویروسی و واگیر دار دام‌های اهلی و وحشی است که به آسانی منتشر شده و خسارات اقتصادی قابل توجهی را به بخش دامداری و دامپروری کشور‌ها وارد می‌کند.

او افزود: تب برفکی همه گیری، گاهی تلفات، هزینه درمان‌های کمکی و خسارت‌های جبران ناپذیر را به دنبال خواهد داشت و به یقین پیشگیری از این بیماری یکی از اولویت‌های سازمان دامپزشکی محسوب می‌شود.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان گفت: به منظور اجرای هدفمند برنامه پیشگیری، مانند سال‌های گذشته طرح سراسری و مستمر واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی در استان به طور رایگان به عنوان یکی از اقدامات شاخص و موثر در پیشگیری از این بیماری در مرداد سالجاری اجرایی و جمعیت دام‌های نشخوارکننده بزرگ و کوچک تحت پوشش این طرح قرار خواهند گرفت.

انتهای پیام/ع

واکسیناسیون علیه بیماری تب برفکی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.