سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیرکل راه وشهرسازی ایلام:

پیشرفت فیریکی تونل کبیرکوه ایلام به ۶۵ درصد رسیده است

مدیرکل راه وشهرسازی ایلام گفت: تونل کبیرکوه بین شهرستان‌های دره شهر-آبدانان در جنوب استان ایلام ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ علی اصغر کاظمی گفت: تونل کبیرکوه یکی از بزرگترین و طولانی‌ترین طرح‌های تونلی و دومین تونل جاده‌ای کشور از نظر ابعاد بوده که تمامی کار‌های مطالعاتی و اجرایی آن توسط مهندسان داخلی انجام گرفته است.

وی افزود: احداث تونل کبیرکوه که از مطالبات مردم شهرستان‌های حوزه جنوبی استان، ۳۶۰ نقطه حادثه خیز بین شهرستان‌های دره شهر و آبدانان را حذف می‌کند.

کاظمی ادامه داد: پیشرفت فیزیکی این پروژه راهسازی هم اکنون به بیش از ۶۵ درصد رسیده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان ایلام اضافه کرد: تونل کبیرکوه با عرض ۱۲ متر و ارتفاع هشت متر است و پنج هزار و ۳۰۰ متر از تونل شش هزار و ۳۰۰ متری کبیرکوه حفر شده است.

کاظمی اظهار کرد: حذف ۲۵ کیلومتر از پیچ‌های تند و پرحادثه گردنه کبیرکوه و روان سازی ترافیک در ایام اربعین و نیز انتقال سریع در مبادلات کالا و خدمات در بازارچه چیلات دهلران از جمله مهمترین مزایای این طرح بزرگ در جنوب استان است.

وی افزود: با بهره برداری از این طرح بزرگ و تاثیرگذار علاوه بر توسعه حمل و نقل مرکز استان را هم به استان‌های شمال غرب و مرکزی و جنوب کشور متصل می‌سازد.

انتهای پیام/اس

وضعیت تونل کبیرکوه ایلام

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.