سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

رونق کشت گلخانه‌ای در استان 

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی از اولویت طرح توسعه کشت گلخانه‌ای در استان خبر داد.

رضایی مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: امسال ۶۰ هکتار به به مراکز کشت گلخانه‌ای افزوده می شود.

او با بیان اینکه در حال حاضر بیش از ۶۷ هکتار زیرکشت گلخانه‌ای قرار دارد افزود: از این میزان ۱۱ هزار و ۶۴ تن محصول تولیدی به دست می‌آید.

رضایی با اشاره به اینکه ۶۴۰ میلیاردریال به این طرح اختصاص داده شده است اظهار کرد: به درخواست کنندگان شاغل و غیر شاغل در صورت گرفتن پروانه تاسیس گلخانه اعطا می‌شود.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی  ادامه داد: محصولات مد نظر که مجوز کشت آن‌ها صادر شده شامل ۴ دسته: سبزی و سیفی جات، گیاهان زینتی، گیاهان دارویی و تولید نشا است.

او اظهار کرد: امسال با توجه به اختصاص اعتبار یک سال اجرای طرح و ۵ سال برای بازپرداخت تسهیلات اعطایی در نظر گرفته شده است.

رضایی با بیان این که علاوه بر بازار داخلی بازار سایر استان‌ها ظرفیت پذیرش این نوع محصولات را دارند گفت: گلخانه‌های دارای ثبات تولید استان می‌توانند قرارداد صادرات منعقد نمایند.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی گفت: ساخت بنای گلخانه‌ها با نظارت نظام مهندسی گلخانه‌ای کشور متناسب با اقلیم و نوع محصول طراحی می‌شود.

او با بیان اینکه  براساس مطالعات طراحی سازه‌های گیاهان گلخانه‌ای و بر مبنای نوع محصول و اقلیم طرح‌ها ارائه می‌شود ادامه داد: از ابتدای سال تا کنون بیش از ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای کشت شده که نسبت به مدت مشابه پارسال رشد ۵ درصدی داشته است.

رضایی گفت: تاکنون میزان رضایت گلخانه داران از تولیدمحصولات زیاد بوده به همین دلیل بر تعدادمتقاضیان توسعه گلخانه‌ها افزوده شده است.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی در خصوص گلخانه‌های کوچک مقیاس گفت: متقاضیان می‌توانند به سامانه جهاد کشاورزی مراجعه کنند و از مدیریت جهاد کشاورزی و نظام مهندسی راهنمایی دریافت کنند.

او بیان این که گلخانه‌هایی با متراژ کمتر از ۳۰۰ متر کوچک مقیاس بوده و بالاتر از این متراژ گلخانه‌های تجاری محسوب می‌شوند افزود: مجوز و پروانه کسب گلخانه‌های تجاری باید از طریق سازمان نظام مهندسی و جهاد کشاورزی درخواست شود.

انتهای پیام / ط ا

کشت بیش از ۶ هزار تن محصولات گلخانه‌ای 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.