سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دانشمندان در مورد ضرورت تغییر سریع شیوه استفاده از زمین هشدار جدی دادند!

گروهی از دانشمندان و محققان برجسته خواستار تحول اساسی در نحوه استفاده از زمین‌های مختلف در سراسر جهان شدند تا با تغییرات آب و هوایی مقابله شود.

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، قرار است ظرف روز‌های آینده گزارش ویژه‌ای با موضوع تغییرات آب و هوایی و زمین‌ها توسط سازمان ملل منتشر شود. گزارش یادشده توسط گروه بین دولتی تغییرات آب و هوایی یا آی پی سی سی تهیه و منتشر خواهد شد.

در گزارش یادشده تحولاتی همچون جنگل زدایی و کاهش امکان کشاورزی بر اثر تغییرات آب و هوایی مورد بررسی قرار می‌گیرد. این تحولات عامل یک چهارم موارد انتشار گاز‌های گلخانه‌ای در جو کره زمین است. همچنین تداوم این وضعیت به افزایش دمای زمین می‌انجامد.

دکتر استفاون کورنیلوس به نمایندگی از محققان و دانشمندان متخصص در حوزه تغییرات آب و هوایی تصریح کرده که بشر باید به سرعت نحوه استفاده از زمین را تغییر دهد و این امر به معنای تحول در شیوه‌های فعلی کشاورزی، سیستم غذایی و رژیم‌های تغذیه‌ای بشر و نیز تلاش برای حفاظت از جنگل‌ها و دیگر اکوسیستم‌های طبیعی است.

وی افزوده که اگر این مسائل جدی گرفته نشود تداوم افزایش دمای زمین و انتشار گاز‌های گلخانه‌ای غیرقابل بازگشت است. وی همچنین خواستار کاهش مصرف سوخت‌های فسیلی شده است.

به گفته وی تحقق هدف کاهش میزان گرم شدن کره زمین به ۱.۵ درجه سانتیگراد ممکن است، اما برای این کار باید تغییرات سریع و اساسی در نحوه تولید برق، عملکرد صنایع، شیوه حمل و نقل، ساختمان سازی و ... نیز ایجاد شود.

منبع: فارس

انتهای پیام/

هشدار دانشمندان در مورد ضرورت تغییر سریع نحوه استفاده از زمین

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.