سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ضرورت تهیه دام از میادین تحت نظارت

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی گفت: دام‌ها باید از میادین تحت نظارت تهیه و از ذبح نذورات قربانی در منازل و معابر خود داری شود.

اصغر زاده مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ، گفت: افرادی که به هر طریقی در قربانی کردن گاو و گوسفند به طور مستقیم نقش و یا با لاشه آن‌ها سرو کار دارند باید مراقب باشند تا به بیماری‌های قابل انتقال از حیوان به انسان مبتلا نشوند.

او با بیان تشکیل ۳۲ اکیپ ثابت و ۴۱ اکیپ سیار و ۱۲ ناظر ذبح شرعی در استان افزود: ۲۵ دامپزشکی و ۷۲ بازرس بهداشت گوشت در روز عید قربان آماده خدمت رسانی هستند.

اصغر زاده در خصوص نظارت بر نذورات شهروندان گفت: در مرکز استان ۱۲ اکیپ ثابت و ۱۴ اکیپ سیار از اولین ساعات روز عید قربان کار نظارت بر نذورات را انجام خواهند داد.

مدیر کل دامپزشکی خراسان جنوبی افزود: از خرید دام از افراد ناشناس، افرادی که آن را در معابر به فروش می‌رسانند، یا افرادی که لاشه و گوشت حیوان را خرید و فروش می‌کنند، خودداری کنید.

او با بیان اینکه باید از تماس و بازی کودکان با دام جلوگیری شود اظهار کرد: شست و شوی دست‌ها در هنگام تماس با دام ضروری است و چنانچه بعد از تماس با دام علائمی همچون تب، خونریزی از بینی، دهان، دستگاه گوارش و مجاری ادراری و کبودی پوست مشاهده شد، بلافاصله به پزشک مراجعه شود.

اصغر زاده یکی از مهمترین توصیه‌های دامپزشکی را تهیه دام از میادین تحت نظارت دامپزشکی دانست و بیان کرد: این میادین توسط ماموران نظارتی دامپزشکی کنترل می‌شود.

انتهای پیام /ط آ

خدمت رسانی ۲۵ دامپزشکی در عید قربان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.