سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تحت پوشش قرارگرفتن ۶۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی

شش هزار و ۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی در ۲۴ استان کشور تحت پوشش قرار گرفتند .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد ،مهناز امامدادی دبیر ستاد ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی وزارت تعوان، کار و رفاه اجتماعی گفت: در چند سال گذشته فرایند برای ایجاد شغل خانگی سنتی بود، اما با مطالعات انجام شده متوجه شدیم که باید بازنگری‌هایی را به ویژه در حوزه توانمندسازی و کاهش وابستگی به تسهیلات داشته باشیم.

امامدادی با اشاره به اینکه مهمترین ویژگی طرح الگوی نوین مشاغل خانگی انعطاف پذیری این طرح است گفت: در طرح کنونی مشاغل خانگی وابستگی به اعطای تسهیلات وجود نخواهد داشت و دریافت تسهیلات مرحله آخر اجرای طرح است.

نوری مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی هم  توسعه مشاغل خانگی را یک فرصت برای جوانان و افراد جویای کار دانست و گفت با توجه به شرایط اقتصادی جامعه می‌بایست حرکت به سمت و سو‌های جدید در اشتغال از جمله اشتغال خانگی انجام شود.

او به نقش جهاددانشگاهی در راهبری شغلی اشاره نمود و گفت: جهاددانشگاهی می‌تواند با شناسایی افراد توانمند، کارآفرین، نقش راهبر شغلی را ایفا کند.

نوری ادامه داد: امروز مجموعه فعالیت‌های جهاد دانشگاهی در حوزه اشتغال، ارایه آموزش‌های تخصصی، مشاوره شغلی و استعدادسنجی و ... موجب شده تا مورد اعتماد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار گیرد و ما در این فرآیند نیاز به تسهیل گر داریم که معتقدم جهاددانشگاهی می‌تواند تسهیل گر خوبی در زمینه‌ی اخذ مجوز‌های کسب و کار و مشاوره‌های فنی باشد.

انتهای پیام/ه

تحت پوشش قرارگرفتن ۶۲۰۰ زن سرپرست خانوار در اجرای طرح مشاغل خانگی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.