سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کتاب نیستان «گربه روی کاغذ» را منتشر کرد

کتاب «گربه روی کاغذ» اثر کریستینا طهوری برای مخاطبان کودک روانه بازار کتاب شد.

به گزارش حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، کتاب «گربه روی کاغذ» اثر کریستینا طهوری برای گروه سنی «ب» از سوی انتشارات کتاب نیستان روانه بازار کتاب شد.

این اثر که ناشر آن به روایتی شاعرانه برای مخاطب کودک از آن یاد کرده است با گفت وگوی این دو کاراکتر آشنا و دوست داشتنی کودکان جلو می‌رود. حتی وقتی گربه به ماهی می‌گوید که او بدون بال چطور می‌تواند پرواز کند، جواب بسیار جالبی می‌شنود: ماهی فکر می کند که پرواز هم مثل شنا کردن است. آن‌ها با هم تلاش می‌کنند برای آنچه نجات می‌نامند و مخاطب تنها چند سطر بعد، عواقب این نوع تصمیم گیری را می بیند.

«گربه روی کاغذ» اثری عمیق است که نکات متعدد و جالبی را پشت ظاهر ساده و کودکانه پنهان کرده. هر چند شناسنامه اثر آن را مناسب بچه‌های سال‌های نخست دبستان معرفی کرده، اما به راحتی می تواند برای دانش آموزان دوره دوم ابتدایی هم جذاب باشد.

ناشر این اثر که در قالب ششمین اثر از مجموعه «قصه‌های آبدار» آن را منتشر کرده است در معرفی آن عنوان داشته است: «گربه روی کاغذ» ورای نمادهاست؛ کتاب از آرزو‌ها و خیالات می‌گوید. از آن چه در ذهن می‌پرورانیم بدون این که در جستجوی ما به ازای واقعی اش بگردیم. تقابل رویا و واقعیت و لزوم بررسی نتایج عینی، مهارتی است که کاملاً ظریف به مخاطب منتقل می‌شود. ماهی حوض و گربه‌ نقاشی، بی آن که بدانند در چه بهشت کوچکی ساکن هستند، می‌خواهند رها شوند و قفسی که جا به جای صفحات کشیده شده، احساس و برداشت آن‌ها را نسبت به موقعیت شان نشان می‌دهد. تصویرگر گاه، پا را از این فراتر گذاشته و دور تا دور نقش گربه روی کاغذ را با خطوطی که یادآور بخیه‌های خیاطیست، محصور می‌کند.

این کتاب با تصویرسازی‌های مریم حسنی نیز همراه شده است که در جذابیت متن تاثیربسزایی دارد.

انتهای پیام/

برچسب ها: ادبیات ، معرفی کتاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.