سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سم پاشی کانون‌های پرخطر مالاریا در سراوان

فرماندار شهرستان سراوان گفت: با توجه به بارندگی‌های چند روز اخیر در سراوان کانون‌های پرخطر مالاریا در سراوان سم پاشی خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، شهرکی فرماندار شهرستان سراوان افزود: در حال حاضر باید در مورد بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو (CCHF) و راه‌های انتقال و پیشگیری و خطرات آن با مشارکت کلیه دستگاه‌های اجرایی و هم‌چنین علما و معتمدین، ائمه جمعه و جماعات، اطلاع رسانی و آموزش‌های گسترده‌ای انجام شود تا از ذبح غیر بهداشتی دام خودداری و جهت ذبح قربانی از کشتارگاه شهر استفاده شود.

فرماندار تاکید کرد: وجود آب‌های راکد یکی از کانون‌های اصلی رشد پشه ناقل بیماری مالاریاست.

دکتر یوسفی مدیر شبکه بهداشت و درمان سراوان نیز فعالیت مراکز عرصه مرغ زنده را از عوامل آلودگی‌های زیست محیطی و تهدید سلامت شهروندان عنوان کرد و با توجه به افزایش تعداد آن‌ها در سطح شهر و شکایات و نارضایتی‌های مردم، ساماندهی این مراکز را با مشارکت دستگاه‌های مرتبط خواستار شد.

هم‌چنین به دستور فرماندار سراوان کارگروهی از اصناف، صنعت و معدن، شهرداری‌ها، دامپزشکی و بهداشت در مورد بررسی وضعیت مراکز عمده تشکیل و تا یک ماه دیگر نسبت به ساماندهی این مراکز اقدام خواهد شد.

انتهای پیام/گ

سم پاشی کانون‌های پرخطر مالاریا در سراوان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.