سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طی بخشنامه‌ای؛

بخشنامه دستورالعمل راه‌اندازی مراکز رشد دانشگاه آزاد ابلاغ شد

رئیس دانشگاه آزاد طی بخشنامه دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحدهای فناور و کارآفرین این دانشگاه را ابلاغ کرد.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از دانشگاه آزاد، محمدمهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحد‌های فناور و کارآفرین (دانش محور) دانشگاه آزاد اسلامی را به معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها، واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه ابلاغ کرد.

طهرانچی در این بخشنامه تأکید کرده است: مراکز رشد واحد‌های فناور و کارآفرین بستری به منظور توسعه فضای کسب و کار در سطح دانشگاه بوده و زیرساخت‌های فیزیکی و نرم‌افزاری را به منظور توانمندسازی هسته‌ها و واحد‌های فناور و کارآفرین مهیا می‌کند.

به منظور حمایت از ایجاد و توسعه کسب و کار‌های نوین و فناور و همچنین شرکت‌های دانش بنیان و با توجه به اسناد بالادستی حوزه فناوری و نوآوری جمهوری اسلامی ایران، دستورالعمل راه‌اندازی و اداره مراکز رشد واحد‌های فناور و کارآفرین (دانش محور) دانشگاه آزاد اسلامی به منظور یکسان‌سازی فعالیت‌ها تدوین و ابلاغ می‌شود.

در این دستورالعمل به مواردی ازجمله اهداف مراکز رشد، ترکیب شورای سیاست‌گذاری و راهبری، ارکان مرکز رشد، وظایف و اختیارات واحد مؤسس، شورای مرکز رشد واحد مؤسس، کمیته جذب و پذیرش مرکز رشد، وظایف و اختیارات مدیر مرکز رشد، خدمات مرکز رشد، مقررات مالی، نظارت و ارزیابی وغیره اشاره شده است که جزئیات کامل آن در اختیار معاونان، رؤسای مراکز، مدیران کل سازمان مرکزی، رؤسای استان‌ها، واحد‌ها و مراکز آموزشی دانشگاه قرار گرفته است.


بیشتر بخوانید:زمان دقیق اعلام نتایج کنکور سراسری مشخص شد


براساس این دستورالعمل؛ اهداف مرکز شامل مواردی ازجمله ایجاد فضای لازم برای رشد و گسترش واحد‌های فناور و کارآفرین و کمک به این واحد‌ها به منظور تولید و توسعه محصولات و خدمات، ایجاد زمینه کارآفرینی و حمایت از نوآوری و خلاقیت کارآفرینان، دانش‌آموختگان دانشگاهی و فناوران، ایجاد زمینه‌های لازم برای تجاری سازی دستاورد‌های تحقیقاتی و سرمایه‌گذاری در اقتصاد خلاق، کمک به رونق اقتصاد محلی مبتنی بر فناوری و کارآفرینی، توسعه شبکه همکاری بین بخش‌های تحقیقاتی و محیط کسب و کار و توسعه فضای صادرات و همکاری‌های بین‌المللی است.

گفتنی است مراکز رشد در راستای رشد واحد‌های فناور و کارآفرین، خدماتی نظیر پشتیبانی از قبیل تأمین فضای کار و تجهیزات اداری، خدمات آزمایشگاهی، کارگاهی و اطلاع‌رسانی، خدمات مدیریتی، حقوقی، مالی، سرمایه‌گذاری، مربیگری و تجاری‌سازی، آموزش‌های تخصصی و مشاوره‌ای، خدمات شتابدهی، برگزاری رویداد‌های مرتبط با فناوری و کارآفرینی و سایر خدمات مرتبط با توسعه، رشد و ارتقای واحد‌های فناور و کارآفرین را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

همچنین شبکه ارزیابان مراکز رشد در ذیل اداره کل سرا‌های نوآوری براساس دستورالعمل ارزیابی مراکز رشد به بررسی و ارزیابی هر یک از مراکز در دوره‌های زمانی مشخص خواهند پرداخت و نتایج ارزیابی را به اداره کل سرا‌ها ارسال می‌کنند.

انتهای پیام/

ابلاغ بخشنامه دستورالعمل راه اندازی و اداره مراکز رشد 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۴۵ ۱۴ مرداد ۱۳۹۸
بابا جمع کنید این دانشگاهو دیگه
ناشناس
۱۵:۲۵ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
چقدر بخشنامه ؟ چقدر تاسیس ؟ چقدر راه‌اندازی؟ چقدر مراکز رشد؟ چقدر گسترش واحدهای فناور و کارآفرین؟ چقدر وعده ؟ چقدر فضای لازم برای رشد ؟ چقدر ایجاد زمینه کارآفرینی؟ چقدر سخنرانی؟ چقدر حمایت از نوآوری ؟ چقدر تجاری سازی دستاوردهای تحقیقاتی؟ چقدر تولید و توسعه محصولات و خدمات ؟ چقدر توسعه شبکه؟ چقدر سرمایه‌گذاری در اقتصاد خلاق ؟ چقدر رونق اقتصاد محلی؟ چقدر توسعه فضای صادرات ؟ چقدر محیط کسب و کار ؟ چقدر همکاری‌های بین‌المللی ؟ چقدر ایجاد واحدهای فناور و کارآفرین ؟ چقدرخلاقیت کارآفرینان ؟ چقدر ....................................
ناشناس
۱۵:۱۴ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
باز بخشنامه باز تاسیس باز افتتاح باز راه اندازی باز وعده باز وعید باز ...................