سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برنامه ریزی برای توزیع زمانی و مکانی سفر‌ها در اصفهان

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان با بیان این که باید برنامه ریزی اساسی برای توزیع زمانی و مکانی سفر‌ها انجام شود، گفت: اگر تعطیلی روز پنجشنبه عملیاتی شود در گردشگری استان و بویژه گردشگری روستایی تاثیر زیادی دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان فریدون الهیاری مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان در استانداری اصفهان افزود:توزیع زمانی و مکانی سفر یکی از نکات مهمی است که در ستاد اجرایی خدمات سفر کشور دنبال می‌شود.

او با بیان اینکه توزیع زمانی و مکانی سفر‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است گفت: بیشتر سفر‌ها در کشور ما در ایام نوروز و مناسبت‌های خاص انجام می‌شود و این سفر‌ها با توجه زحمات و مشکلاتی که برای اعضای ستاد خدمات سفر و فعالان گردشگری در استان‌ها ایجاد می‌کند، یک نوع مدیریت بحران محسوب می‌شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان بیان کرد: با توجه به تنوع جاذبه‌ها و ظرفیت‌های موجود در استان در صورت تعطیلی پنجشنبه‌ها امکان سفر‌های درون استانی ایجاد می‌شود و احداث تاسیسات گردشگری هم از نظر اقتصادی توجیه پذیر خواهد شد و به افزایش سرمایه گذاری و رونق گردشگری استان کمک خواهد کرد.

او با اشاره به اولین دستور کار ستاد اجرای خدمات سفر استان در مورد دستورالعمل اجرایی ساماندهی و ارتقا خدمات سفر ویژه تابستان، اظهار داشت:با توجه به ویژگی‌ها و ظرفیت‌های موجود برای سفر به استان اصفهان، فصل تابستان از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: سفر‌ها به استان اصفهان بیشتر به تعدادی از مکان‌های سنتی تمرکز پیدا کرده است و باید برای توزیع سفر در کل استان تلاش کنیم.

الهیاری تصریح کرد: با برنامه ریزی‌های انجام شده در سال‌های گذشته گردشگری در شهرستان‌های مختلف به یکی از موضوعات اساسی تبدیل شده است بطوریکه سهم شهرستان‌ها نسبت به مرکز استان تغییر کرده، اما تحول جدی اتفاق نیفتاده است.

او اضافه کرد: ۵۰ درصد کل سفر‌های استان در نوروز ۹۸ توسط شهرستان‌ها جذب شد و سهم شهرستان‌ها در جذب مسافران، در نوروز امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته از ۳۰ درصد به ۵۰ درصد افزایش پیدا کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری اصفهان ادامه داد: با توجه به گستردگی استان از نظر جغرافیایی، تنوع اقلیمی و جاذبه‌ها و زیرساخت‌های مختلف در شهرستان‌ها باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

او افزود: شهرستان محروم خورو بیابانک در نوروز ۹۸ عنوان دومین شهرستان استان در جذب مسافر را به خود اختصاص داد که این موضوع تحول بزرگی در توزیع گردشگری استان محسوب می‌شود.

الهیاری ادامه داد: دفاتر خدمات سفر در بستن تور‌ها باید جایگاه ویژه‌ای را به شهرستان‌ها اختصاص دهند و اطلس رویداد‌های گردشگری هم کمک خوبی برای جذب گردشگران محسوب می‌شود.
 

انتهای پیام/ی
 
 


برنامه ریزی برای افزایش ظرفیت گردشگری شهرستانی‌های استان اصفهان

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.