سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مهار آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی گفت: آتش‌سوزی جنگل‌های سردشت بعد از دو روز با تلاش همه نیرو‌های امدادی و مردمی به‌طور کامل مهار شد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه ،فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی آذربایجان غربی در جمع خبرنگاران گفت: آتش‌سوزی که از روز پنجشنبه در جنگل‌های مناطق روستا‌های «شینوه» و «ملاشیخ» سردشت آغاز شده بود، با تلاش همه نیرو‌های امدادی و مردمی مهار شد.

سرهنگ یوسفعلی ابراهیم‌پور افزود: ۲۵ هکتار از جنگل‌های سردشت طعمه حریق شد که بیش از ۷۰ درصد آن سطحی بوده و به درختان آسیب چندانی وارد نکرده است.

او  با اشاره به علت استفاده نکردن از بالگرد برای اطفای حریق این جنگل‌ها، تصریح کرد: به علت سطحی بودن آتش‌سوزی با وجود انجام هماهنگی‌های لازم، نیازی در این زمینه احساس نشد.

او در مورد علت این آتش‌سوزی اظهار کرد: تحقیقات در این زمینه آغاز شده است، ولی احتمال «اختلافات شخصی» در بروز این حریق وجود دارد.

ابراهیم‌پور عنوان کرد: با توجه به گرمای بی‌سابقه، خشکی هوا، رویش گسترده پوشش گیاهی و حجم قابل توجه علوفه در مراتع و عرصه‌های طبیعی، رعایت موارد ایمنی در راستای پیشگیری از آتش‌سوزی در جنگل‌ها و مراتع از سوی همگان ضروری است.

او افزود: پیشگیری و مدیریت اطفای حریق در عرصه‌های منابع طبیعی نیاز به مشارکت همگانی دارد و مردم با مشاهده کمترین دود یا آتش‌سوزی بلافاصله با ماموران یگان حفاظت منابع طبیعی از طریق شماره تلفن رایگان ۱۵۰۴ تماس بگیرند و با رعایت نکات ایمنی در خاموش کردن آتش مشارکت کنند.

نبود جاده دسترسی، سخت‌گذر بودن منطقه و شیب تند جنگل‌های منطقه و از سویی دیگر گسترش آتش به‌صورت طولی موجب شد تا تردد خودرو‌های آتش‌نشانی و اطفای حریق در این منطقه غیرممکن شده و اطفای حریق به‌صورت دستی صورت بگیرد.

در این حادثه یکی از نیرو‌های حفاظت اداره منابع طبیعی نیز براثر سقوط دچار مصدومیت و شکستگی از ناحیه دست شد که بلافاصله توسط فوریت‌های پزشکی به بیمارستان انتقال یافت.

 

انتهای پیام/م

آتش‌سوزی در جنگل‌های سردشت مهار شد 

 

برچسب ها: محیط زیست ، آتش نشانی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.