سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ادعای دوباره ترامپ: یک هفته‌ای می‌توانم در جنگ افغانستان پیروز شوم!

رئیس‌جمهور آمریکا بار دیگر با گرفتن ژست انسان‌دوستانه مدعی شد می‌تواند جنگ افغانستان را یک هفته‌ای پیروز شود، اما نمی‌خواهد ده میلیون نفر از مردم این کشور کشته شوند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا، در نشست خبری که شب گذشته از شبکه تلویزیونی «ان‌بی‌سی نیوز» پخش شد با گرفتن ژست انسان‌دوستانه، مجددا مدعی شد قادر است جنگ افغانستان را یک هفته‌ای با پیروزی به پایان برساند، اما نمی‌خواهد در این میان ده میلیون نفر از مردم این کشور کشته شوند!

ترامپ مدعی شد: «اگر بخواهم می‌توانم آن جنگ را یک هفته‌ای پیروز شوم. اما به دنبال کشتن ده میلیون آدم نیستم. بسیاری از آن‌ها ممکن است بی‌گناه باشند! به دنبال انجام چنین کاری نیستم. به دنبال کشتن ده میلیون نفر از مردم افغانستان نیستم!»

وی همچنین در این نشست خبری تاکید کرد که منظور او این نیست که می‌تواند برای پایان دادن سریع به جنگ افغانستان از تسلیحات هسته‌ای در این کشور استفاده کند بلکه کاملا درباره استفاده از "تسلیحات متعارف" صحبت می‌کند.

ترامپ اول مرداد نیز در دیدار با عمران خان، نخست وزیر پاکستان در کاخ سفید همین ادعا را برای پایان دادن به جنگ افغانستان مطرح کرده بود که با واکنش تند مقامات این کشور مواجه شد.

رئیس‌جمهور آمریکا در ادامه اشاره کرد در مذاکرات صلح پیشرفت‌های چشمگیری حاصل شده است. او گفت: «در خصوص افغانستان ما پیشرفت‌های زیادی به دست آورده‌ایم. در حال گفت‌وگو هستیم».

گفتگو‌های صلح میان آمریکا و گروه طالبان قرار است تا چند روز دیگر در دوحه، پایتخت قطر، از سر گرفته شود. زلمی خلیلزاد، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان، در خصوص پیشرفت این گفتگو‌ها ابراز امیدواری کرده و گفته است این امید وجود دارد که نتیجه مذاکرات خروج نیرو‌های واشنگتن از افغانستان باشد.

پیش از این رئیس‌جمهور آمریکا بر خروج هرچه سریعتر نیرو‌های آمریکایی از افغانستان تاکید کرده بود. آمریکا به همراه متحدانش عملیات نظامی در افغانستان را از سال ۲۰۰۱ پس از حملات یازده سپتامبر آغاز کرد. بنابر اعلام سازمان ملل، تعداد قربانیان غیرنظامی که به دست آمریکایی‌ها کشته شده‌اند بیش از افرادی است که در حملات طالبان جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام/

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۷:۴۸ ۱۳ مرداد ۱۳۹۸
یادمه صدام هم میگفت که سه روزه ایران را میگیرم
ما هم گفتیم باشه تو بیا ایران رو بگیر
ناشناس
۱۸:۱۸ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
هنوز داغ ننگ هيروشيما و ناكازاكي رو پيشوني آمريكاييا پاك نشده ميخوان كابل و هرات رو هم به افتخاراتشون اضافه كنن
ناشناس
۱۸:۱۴ ۱۲ مرداد ۱۳۹۸
لابد ميخواد با بمب نوتروني كلا نسل افغاني رو از روي زمين بكنه