سایر زبان ها

صفحه نخست

انتخابات

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ارتقای جایگاه فرودگاهی استان/ پرواز کرمان -استانبول به زودی

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه فرودگاه استان کرمان در کشور جایگاه ۹ را دارد، گفت: با پویایی اقتصادی و جذب توریست می‌توان این جایگاه را ارتقا داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی قاسم زاده مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان، امروز در نشست خبری با اشاره به جایگاه نهم استان کرمان در بین فرودگاه‌های کشور، گفت: جایگاه کرمان در مقابل جا‌های دیگر خوب است و امکان ارتقای این جایگاه وابستگی بیشتری به پویایی اقتصادی و ورود توریست به استان کرمان دارد.

او افزود: زمان‌های پروازی فرودگاه استان کرمان، جزء بهترین زمان هاست و بسیاری از استان‌ها دنبال ایجاد این شرایط هستند.

قاسم زاده با اشاره به کاشت ۸۰۰ درخت در دربند راور و توجه این اداره به توسعه فضای سبز گفت: برای توسعه فرودگاه ۶۰ درخت در محدوده فرودگاه را جابه جا کردیم و از ۵ متری دورشان را خالی و آن‌ها را به مکان دیگری نزدیک همین فرودگاه منتقل کردیم و اگر درختی خشک شده، عمدی نبوده است.

او به انجام آزمایشات برای فرونشست زمین در باند جدید فرودگاه اشاره کرد و گفت: هیچ گونه گزارشی مبنی بر فرونشست زمین وجود نداشته است.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان گفت: باند جدید فرودگاه کرمان ۳ هزار و ۸۶۰ متر طول و ۶۰ متر عرض دارد که کل باند آسفالت است و روشنایی آن مطابق با استاندارد‌ها برابر دستورالعمل‌های سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری است و قابلیت نشست و برخاست هواپیما‌های بویینگ ۷۴۷ به پایین در این باند وجود دارد.

او بیان داشت: طبق زمان بندی قرار است این باند، آبان امسال نهایی شود؛ ولی، یک سری مشکلات وجود دارد و آن تأمین قیر در کشور و افزایش قیرست که احتمال دارد تأثیر بگذارد و برنامه آسفالت را به تأخیر بیندازد؛ اما، تلاش ما براین است که طبق زمان بندی آسفالت انجام شود و برای مراحل بعدی برود.

قاسم زاده با بیان اینکه کل بودجه برای ساخت باند دوم ۸۶ میلیارد تومان است که تمام بودجه‌ها و نقدینگی آن تأمین شده است، گفت: از این میزان ۵۳ میلیارد تومان برای خود باند، حدود ۵ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان هزینه دستگاه Dvor، حداقل ۲۴ میلیارد تومان هزینه روشنایی این باند بود که در حال خرید است و حدود ۵ و نیم میلیارد تومان برای دستگاه ILS که برای نشستن هواپیما به کار می‌رود و در حال تهیه آن هستیم، هزینه شده است و با این باند ظرفیت فرودگاه کرمان به ۲۵ میلیون نفر در سال می‌رسد.

او با بیان اینکه تحریم‌ها هیچ گونه محدودیتی را برای ما ایجاد نکرده اند، بیان داشت: درست است تحریم‌ها تأثیر گذاشته اند و اینکه هواپیما نمی‌دهند و دچار کمبود هواپیما در کشور هستیم؛ ولی، ما به عنوان متولی زیر ساخت‌های صنعت فرودگاهی آنچه را که لازم است مهیا و کمبودات فعلی را مرتفع می‌کنیم و همچنین ظرفیت و ایمنی ارتقا می‌دهیم.

مدیر کل فرودگاه‌های استان کرمان با بیان اینکه مذاکرات اولیه برای پرواز استانبول به کرمان انجام شده است، گفت: پارسال ۸۵۰ هزار و ۴۳۸ نفر مسافر با ۶ هزار و ۷۲۳ پرواز و ۵ میلیون و ۸۳۶ هزار و ۴۹ کیلوگرم بار و محصولات پستی به صورت رفت و برگشت از استان کرمان جابه جا شده اند.

او از احداث ترمینال جدید در شهر کرمان با وسعت ۲۰ هزار متر مربع در دو فاز خبر داد و بیان داشت: این موضوع در حال مطالعه و بررسی است.

قاسم زاده با بیان اینکه ۱۲۵ میلیارد تومان برای پروژه‌ها در استان کرمان و ۶۰ میلیارد تومان در شهرستان‌های دیگر با هدف رفع عقب افتادگی و ایجاد توسعه زیرساخت‌ها هزینه شده است، احداث تونل تأسیسات، دوربین‌های مدار بسته فرودگاه استان و نصب دیوار حفاظتی را از جمله این طرح‌ها عنوان کرد.

انتهای پیام/ح

مذاکره برای خط پروازی کرمان- استانبول

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.