سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور ۲۲ استان کشور:

چهاردهمین جشنواره آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر برگزار می‌شود

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: چهاردهمین جشنواره آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، بهنام وکیلی، رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر گفت: چهاردهمین جشنواره آش و غذا‌های سنتی شهرستان نیر با حضور ۲۲ استان کشور برگزار خواهد شد.

او با اشاره به اعلام زمان برگزاری این جشنواره به تمامی استان ها، اضافه کرد: پیرو روال سال گذشته این جشنواره در روز‌های ۲۷، ۲۸ و ۲۹ مرداد ماه سال جاری در منطقه نمونه گردشگری بولاغلار نیر برگزار می‌شود.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر تاکید کرد: این دوره تاکید ما معرفی الگو‌های گردشگری غذایی، گردشگری سلامت و گردشگری عشایری است و در این خصوص ظرفیت‌های استان و حتی سایر استان‌ها معرفی خواهد شد.

وکیلی به تدارک بیش از ۷۰ غرفه در این جشنواره اشاره کرد و گفت: ۴۰ غرفه آش و غذا‌های سنتی و ۳۰ غرفه صنایع دستی پیش بینی شده است.

او با تاکید به معرفی بیش از ۵۰ آش و غذای سنتی افزود: در سال جاری با دعوت از آشپزان زبده کشوری حال و هوای متفاوتی برای جشنواره تدارک دیدیم.

رئیس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان نیر با تاکید به اینکه توسعه زیرساخت‌های گردشگری بخشی از ثمرات جشنواره‌هایی از این دست است، اضافه کرد: در سال جاری جشنواره آش و غذا‌های سنتی در ۴ سایت شامل جشنواره، غرفه‌های غذا، نمایشگاه صنایع دستی و آلاچیق‌های عشایر برگزار می‌شود.

وکیلی تصریح کرد: در کنار این جشنواره المان‌های گردشگری شهرستان نیر رونمایی شده و جاذبه‌های طبیعت گردی و فرهنگی و همچنین صنایع دستی به صورت گسترده معرفی می‌شود.

انتهای پیام/ح

اعلام آمادگی ۲۲ استان کشور برای جشنواره آش شهرستان نیر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.