سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معاون اقتصادی استاندار سمنان:

زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بازارچه‌های محلی فراهم است

حشمت الله عسگری گفت:بافراهم بودن زمینه حضور سرمایه‌گذاران در بازارچه‌های محلی،باید شهرداری‌های استان برای ایجاد این بازارچه‌ها همکاری کنند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حشمت الله عسگری معاون اقتصادی استاندار سمنان در جلسه بررسی ایجاد بازارچه‌های محلی استان سمنان به میزبانی سالن کوثر استانداری ضمن بیان اینکه بارها گفته شد که تردد ۲۰ میلیون زائر و مسافر از استان سمنان ظرفیت ارزشمندی برای توسعه شهرها رونق اقتصادی منطقه است،گفت : در ایجاد بازارچه‌های محلی نیازمند به مجموعه‌ای هستیم که بتواند ضمن معرفی شهر از سرویس بهداشتی مناسب، آپاراتی و اقدامات خدماتی لازم برخوردار باشد.

وی ضمن بیان اینکه ساخت هتل در این مجموعه اصلا مد نظر نیست، افزود: نصف بیشتر این جمعیت علاقه‌ای برای حضور در داخل شهرها ندارند زیرا با کمبود وقت مواجه هستند و می‌بایست در این فرصت کوتاه که می‌خواهند در نقطه‌ای استراحت موقت کنند زمینه لازم برای برخورداری آن‌ها از امکانات صورت گیرد.

معاون اقتصادی استاندار سمنان بابیان اینکه از شهرداری‌ها و فرمانداران استان این گلایه وجود دارد که چرا اقدام جهادی برای ایجاد این بازارچه های محلی صورت نگرفته است، ابراز داشت: نمی‌خواهیم شهرداری از جیب خود در این مجموعه هزینه کند و یا با پول دولتی کاری را شروع کنیم صرفا کار تامین آب و برق نواحی مورد نظر و زیرساخت‌های مورد نظر کافی است.

عسگری بابیان اینکه شهرداری‌ها می‌بایست کار آماده سازی این مجموعه‌های کوچک را با در اختیار گرفتن زمین مورد نظر شروع کنند، تصریح کرد: شهرداری‌ها نگران مابقی مسائل نباشند، با مهیا بودن زیرساخت کار فراخوان جذب سرمایه‌گذار انجام و بخش سرمایه‌گذاری را تکمیل خواهیم کرد.

وی افزود: شهرداری‌ها می‌بایست محدوده‌ای که برای این کار در نظر خواهند گرفت را مشخص و از بابت توجیه اقتصادی آن هراسی به دل نداشته باشند تجربه موفق اربعین نشان داد که به راحتی این قابلیت و ظرفیت در محور مواصلاتی تهران-مشهد وجود داد که زمینه ایجاد این بازارچه‌های محلی را باهدف ماندگاری مسافر ایجاد کنیم که سرمایه‌گذار این بخش نیز آماده همکاری خواهد بود.

انتهای پیام/ح

ایجاد  بازارچه‌های محلی باهدف ماندگاری مسافر

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.