سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

افزایش ۳۰۰ درصدی کشت کنجد در بهبهان

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان از افزایش ۳۰۰ درصدی کشت کنجد دز اراضی کشاورزی این شهرستان نسبت به پارسال خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، کامبیز محسنی مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان گفت: امسال کشاورزان این شهرستان در سطح ۳ هزار و ۱۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی بهبهان کنجد کشت کردند.

او با اشاره به افزایش سطح زیر کشت کنجد در بهبهان تصریح کرد: امسال میزان محصول کشت شده در اراضی کشاورزی نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

محسنی در خصوص رقم کنجد کشت شده در شهرستان، اظهار داشت: رقم کشت شده کنجد در مزارع بهبهان از نوع محلی است و در برابر تنش‌های محیطی و آفات مقاومت خوبی دارد و از این رو کشاورزان این رقم را در مزارع خود کشت می‌کنند.

مدیر اداره جهاد کشاورزی بهبهان بیان کرد: کنجد یک محصول اقتصادی و مقاوم به کم آبی است و از این رو و با توجه به شرایط مزارع شهرستان پیش بینی می‌کنیم، امسال عملکرد این محصول در هر هکتار حدود یک تن باشد.

این مقام مسئول اذعان داشت: کشاورزان در سال گذشته توانستند با بومی سازی این محصول و رسیدگی و تغذیه به موقع، محصول با کیفیتی را برداشت کنند و رکورد برداشت یک تن و ۳۰۰ کیلوگرم در هکتار را به ثبت برسانند و در این زمینه امسال نیز امیدواریم شاهد چنین عملکردی در مزارع شهرستان باشیم.

انتهای پیام/گ

آغاز کشت کنجد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.