سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تسلی خاطر بازماندگان و سرعت عمل، مهمترین اولویت سازمان آرامستان‌ها

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: برخورد و رفتار مناسب با بازماندگان و فراهم آوردن شرایط برای انجام سریع و بدون دغدغه امور آنان، از مهم‌ترین اهداف سازمان آرامستان‌ها است.

حسین امیری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان گفت: آرامستان باغ رضوان در ۱۲ کیلومتری شرق شهر اصفهان امروز در جایگاه یکی از مجهزترین آرامستان‌های کشور قرار دارد و یکی از مهم‌ترین وظایف شهرداری ارائه خدمات مربوط به دفن اموات شهروندان است.

او ادامه داد: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان متولی ارائه خدمات مرتبط با حمل، تکفین، تغسیل، خاکسپاری و خدمات پس از دفن اموات می‌باشد و آرامستان باغ رضوان با مساحت بیش از ۶۰۰ هکتار یکی از بزرگترین آرامستان‌های کشور است که انجام دقیق امور شرعی متوفیات را برعهده دارد.

امیری دلجویی از بازماندگان را بسیار مهم دانست و افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف سازمان آرامستان‌ها این است که بازماندگان هنگام مراجعه به سازمان بتوانند کار‌های خود را به سرعت و بدون دغدغه خاطر انجام دهند و از کارکنان سازمان همواره خواسته‌ایم تا با برخورد و رفتار مناسب تسلی‌بخش بازماندگان باشند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان گفت: سازمان آرامستان‌های شهرداری اصفهان علاوه بر تسهیل و تسریع در امر خدمت رسانی سعی می‌کند با ایجاد فضای معنوی در آرامستان، یاد مرگ و قیامت را برای مردم متذکر شود.

امیری با بیان اینکه علاوه بر آرامستان باغ رضوان ۲۳ آرامستان محلی در شهر اصفهان وجود دارد، تاکید کرد: آرامستان‌های محلی در برخی مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان از جمله آرامستان بابوکان و ولدان در منطقه ۲، آرامستان کوجان و مارچین در منطقه ۸ و آرامستان‌های محلی دیگر در مناطق ۹، ۱۱، ۱۲ و ۱۳ وجود دارد.

او با اشاره به اینکه براساس آمار‌های اعلام شده در سال گذشته متوسط مرگ و میر روزانه ۱۴ نفر بوده است، خاطرنشان کرد: در سال گذشته در شهر اصفهان بیش از ۵ هزار نفر در آرامستان باغ رضوان و ۴۲۶ نفر در آرامستان‌های محلی شهر اصفهان دفن شده‌اند و البته نزدیک به هزار نفر نیز پس از انجام امور تغسیل و تکفین در باغ رضوان، جهت خاکسپاری به شهر‌های اطراف اعزام شده اند.

معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان افزود: بر اساس گزارشات، بیشترین علل مرگ در سال گذشته مربوط به بیماری‌های سیستم گردش خون بوده است، همچنین سرطان‌ها دومین علل فوت و پس از آن بیماری‌های سیستم تنفسی سومین علل مرگ اعلام شده است.
 
 انتهای پیام/ی


ارامستان باغ رضوان، یکی از مجهزترین آرامستان‌های کشور

برچسب ها: شهرداری ، آرامستان
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.