سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان تأکید کرد؛

لزوم حذف زوائد میدان حسن آباد در زمان بازسازی

مسجد جامعی با تأکید بر حذف زوائد میدان حسن آباد گفت: باید فضای سبز این میدان را به آن بازگردانیم تا به محلی برای درنگ شهروندان تبدیل شود.

احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،؛ درباره بازدید از میدان حسن‌آباد و روند بازسازی این میدان گفت: پیش‌تر میدان حسن‌آباد، چهارراه حسن‌آباد بود که به مرور زمان آن‌ را میدان ملک‌المتکلمین نیز نامیدند.

او با تأکید بر اینکه اگر قرار است بازسازی در میدان حسن‌آباد انجام شود، باید بتوانیم از ظرفیت آن استفاده کنیم، افزود: یکی از ویژگی‌های دیگر میدان حسن‌آباد، وجود مجموعه فرهنگی و میراثی در اطراف این میدان است.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به وجود موزه ثبت‌احوال، مقدم، قرآن، کاخ مرمر و غیره در اطراف میدان حسن آباد گفت: این میدان باید در این حلقه جایگاهی پیدا کند و این ظرفیت برای آن وجود دارد.

مسجدجامعی با اشاره به زیرگذر میدان حسن‌آباد تصریح کرد: احداث زیرگذر میدان حسن‌آباد موجب افزایش سرعت حرکت خودروها شده است و بازسازی این میدان می‌تواند نقطه مکثی بر این سرعت باشد.

او افزود: فضای اطراف میدان حسن‌آباد را می‌توان با جایگذاری میز و صندلی به فضای مکث این میدان تبدیل کرد تا خانواده‌ها هنگام گذر از این میدان درنگی داشته باشند.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به مترو حسن‌آباد گفت: در زمان بازسازی میدان حسن‌آباد، می‌توان زوائد این میدان را حذف کرد، زیرا این زوائد شکل آن را تغییر داده است.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه نباید بازسازی میدان حسن‌آباد به نمای آن خلاصه شود، افزود: در زمان بازسازی این میدان باید فکر اساسی صورت گیرد و فضای سبز آن دوباره احیا شود.

عضو شورای شهر تهران با اشاره به قدمت میدان حسن‌آباد تصریح کرد: اگر مجموعه میراثی میدان حسن‌آباد را کنار هم بچینیم، آنگاه می‌توان برای بازسازی آن فکری اساسی کرد، زیرا بازسازی نمای ساختمان این میدان کاری ساده است.

مسجد جامعی با تأکید بر اینکه باید میدان حسن‌آباد را به ظرفیت گردشگری پایتخت اضافه کرد، گفت: اگر بازسازی میدان حسن‌آباد شکل اساسی به خود گیرد، به طور حتم بسیاری از مردم از ظرفیت آن برای گردشگری استفاده خواهند کرد.


بیشتر بخوانید: توضیحات مسجد جامعی درباره بازسازی میدان حسن آباد 


پیش‌تر احمد مسجد جامعی عضو شورای شهر تهران در صحن شورای شهر در تذکر پیش از دستور خود با تأکید بر ضرورت توجه به احیای میدان حسن آباد گفته بود: بازسازی میدان حسن آباد نباید تنها به نمای آن خلاصه شود و این ظرفیت وجود دارد تا بخشی از قدمت این میدان تاریخی را در فضای این میدان جایگذاری و به شکل موزه درآورد.

انتهای پیام/

توضیحات عضو شورای شهر تهران درباره روند بازسازی میدان حسن آباد

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.