سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سرپرست سازمان توسعه تجارت ایران خبر داد؛

محصولات فرهنگی در سبد تجاری سازی قرار گرفت

مودودی از حمایت محصولات فرهنگی و سینمایی و همچنین قرارگرفتن آن در سبد تجاری سازی برای رقابت پذیری در بازار جهانی خبر داد.

به گزارش خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدرضا مودودی در حاشیه مراسم امضای تفاهم نامه سازمان توسعه تجارت با سازمان امور سینمایی و سمعی و بصری در جمع خبرنگاران افزود: تا ۱۵ سال پیش، صادرات غیر نفتی ما کمتر از ۳ میلیارد دلار بود، اما این میزان امروز به بیش از ۵۰ میلیارد دلار افزایش یافته است که پیش بینی می‌کنیم در بخش هنری و فرهنگی ظرفیت‌های لازم وجود دارد تا بتوانیم این زمان را به نصف کاهش دهیم.

وی اضافه کرد: برای نیل به این هدف، ​ همه نهاد‌ها و دستگاه‌های مربوط باید کمک کنند، ما هم توسط رایزنان بازرگانی کمک می‌کنیم تا برای فیلم‌های تولیدی، بازار پیدا کنیم ضمن اینکه می‌توانیم برای فیلم‌های ایرانی نیز سرمایه گذار جذب کنیم؛ ​ بنابراین با این تفاهم نامه از ظرفیت همه بخش‌های مان در خارج از کشور استفاده می‌کنیم تا محصولات بین المللی تجاری تولید کنیم.

مودودی گفت: فکر می‌کنم صنایع خلاق این ظرفیت را دارد که هم بتواند نماینده فرهنگ کشور باشد و هم بتواند درآمد‌های ارزی و اقتصاد صادراتی کشور را توسعه دهد.


بیشتر بخوانید: ظرفیت مناسب ذخایر نهاده‌های دامی در کشور/توقف کشتی‌های ایرانی تاثیری بر بازار نهاده‌ها نداشت


وی افزود: بسیاری از تولیدکنندگان آثار هنری که برنامه‌های صنایع خلاق خود را اعم از هنری یا فرهنگی در خارج از کشور برگزار می‌کنند ممکن است مشمول مالیات شوند، اما اگر در راستای صادرات فعالیت کنند قطعا از پرداخت مالیات معاف خواهند بود.

سرپرست سازمان توسعه تجارت با بیان اینکه صادرکنندگان آثار فرهنگی و هنری می‌توانند از مشوق‌های صادراتی نیز استفاده کنند گفت: اگر چه مشوق‌های صادراتی تاکنون به صادرات اقلام کالایی و خدمات فنی و مهندسی محدود می‌شد، اما امروز می‌تواند به صادرات آثار فرهنگی و هنری نیز تعلق گیرد بنابراین برای حضور بیشتر در بازار‌های بین المللی، بخشی از مشوق‌های صادراتی را به صادرات آثار فرهنگی و هنری اختصاص خواهیم داد.

مودودی ادامه داد: امیدواریم با تفاهم نامه‌ای که امروز میان سازمان توسعه تجارت و سازمان امور سینمایی امضاء شد بتوانیم همگرایی را میان دو سازمان برقرار کنیم و بتوانیم نشان تجاری ایران را در عرصه بین المللی به یک اقتصاد پویا پیوند بزنیم تا هم باعث کیفیت بهتر محصولات ایرانی و رقابت پذیری آن شود و هم در عین حال بتواند درآمد‌های ارزی کشور را ارتقاء دهد.

 

انتهای پیام/

تنوع بخشی به سبد صادرات غیر نفتی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.